Music Fidelity DAC inspelen??

Gestart door Actionhost, april 26, 2013, 14:38:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

kan überhaupt nergens vinden waar het word erkend inspelen behalve dat het word toegewijd aan het bekende fenomeen "psyche akoestiek"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: John Wx op mei 03, 2013, 11:22:34
misschien een stomme vraag maar wat moet zich dan stabiliseren en hoe werkt dat dan ?
De luisteraar moet stabiliseren, wordt meestal verwisseld met het apparaat. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Actionhost

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 03, 2013, 11:30:58
Wat bedoel je?

zie nergens staan waarom het eventueel zou kunnen komen dat "inspelen" nodig is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 03, 2013, 11:32:19
zie nergens staan waarom het eventueel zou kunnen komen dat "inspelen" nodig is

Om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat inspelen had gewerkt. Bij luidsprekers kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar bij een volledig electronisch apparaat als de M1 wat minder. Maar goed daar denken veel audiofielen anders over (dus ik houd die mogelijkheid dan maar open. Mijn technische kennis is daarvoor eerlijk gezegd te beperkt).

Maar geen spijt van mijn keuze van retour zenden van de M1. Streamen via de DAC van de SA en met het gemak van de Sonos bevalt erg goed. Ongetwijfeld zal er weer upgraderitus komen, maar die probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen......
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 03, 2013, 11:38:11
Om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat inspelen had gewerkt. Bij luidsprekers kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar bij een volledig electronisch apparaat als de M1 wat minder. Maar goed daar denken veel audiofielen anders over (dus ik houd die mogelijkheid dan maar open. Mijn technische kennis is daarvoor eerlijk gezegd te beperkt).

Maar geen spijt van mijn keuze van retour zenden van de M1. Streamen via de DAC van de SA en met het gemak van de Sonos bevalt erg goed. Ongetwijfeld zal er weer upgraderitus komen, maar die probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen......

of voor "wenig"  :wink: 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Heb ooit de SR7200 nieuw gekocht.
Na een week of 2 spelen ging ie opeens wat anders klinken. Mooier, opener, gedetailleerder (wat ik me nog kan herinneren, is 15 jaar geleden). Ik was in ieder geval aangenaam verrast.
Dus ik geloof zeker in het inspelen van een electronisch apparaat, wat het ook technisch in moge houden.

Ik ervaar een erg groot verschil tussen spelen/streamen met en zonder DAC (zie signature).
Maar wat anderen ook al zeggen: niet iedereen hoort dit. Elk gehoor is nou eenmaal anders.
En naast het gehoor heb je ook andere zaken: akoestiek, bron, speakers, kabels etc. die het geluid kúnnen beïnvloeden.
Helaas is de inspeeltijd meestal wel wat langer als waarbinnen je een nieuw apparaat mag retourneren dus dat ga je niet redden.

Dus: hoor je de verbetering niet: retour afzender.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op mei 03, 2013, 14:46:11
Heb ooit de SR7200 nieuw gekocht.
Na een week of 2 spelen ging ie opeens wat anders klinken. Mooier, opener, gedetailleerder (wat ik me nog kan herinneren, is 15 jaar geleden). Ik was in ieder geval aangenaam verrast.
Dus ik geloof zeker in het inspelen van een electronisch apparaat, wat het ook technisch in moge houden.

Ik ervaar een erg groot verschil tussen spelen/streamen met en zonder DAC (zie signature).
Maar wat anderen ook al zeggen: niet iedereen hoort dit. Elk gehoor is nou eenmaal anders.
En naast het gehoor heb je ook andere zaken: akoestiek, bron, speakers, kabels etc. die het geluid kúnnen beïnvloeden.
Helaas is de inspeeltijd meestal wel wat langer als waarbinnen je een nieuw apparaat mag retourneren dus dat ga je niet redden.

Dus: hoor je de verbetering niet: retour afzender.

knap als je dat hoort denk zelf dat het autosuggestie is er is geen 1 theorie te bedenken of iemand die dat kan onderbouwen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Citaat van: John Wx op mei 03, 2013, 14:57:32
knap als je dat hoort denk zelf dat het autosuggestie is er is geen 1 theorie te bedenken of iemand die dat kan onderbouwen
Kan goed maar ik merkte opeens een verschil op. Kan suggestief zijn of niet, ik hoorde wat veranderen.

Waarom alles moeten onderbouwen of bewijzen?
Bestaat God? Kan je dat bewijzen? Zo niet dan bestaat hij niet?
(ben niet religieus maar vind dit altijd wel een passend voorbeeld)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

renes59

Citaat van: QuattroNL op mei 03, 2013, 14:46:11
Dus: hoor je de verbetering niet: retour afzender.
Dat is een persoonlijke mening die alleen voor jou geldt en voor niemand anders. Niet gaan verkondigen als een waarheid want dat is het niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

QuattroNL

Citaat van: renes59 op mei 03, 2013, 15:06:12
Dat is een persoonlijke mening die alleen voor jou geldt en voor niemand anders. Niet gaan verkondigen als een waarheid want dat is het niet.
Is sowieso een persoonlijke mening.
Ik begreep ook dat de TS dit inmiddels gedaan had. Dus meer een bevestiging van wat al gebeurt is.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

kdt

Lees alle (goede) tekstvervalsing er maar op na: elektronica vers uit de doos is nog niet op het uiteindelijke niveau dat gaat worden bereikt na x-tijd. Als John-wx dit onzin vind oké, maar volgens kenners een feit.

Feit blijft bij onze hobby: je eigen oren zijn de bepalende maatstaf.



ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Paul

Citaat van: kdt op mei 03, 2013, 20:05:35
Lees alle (goede) tekstvervalsing er maar op na: elektronica vers uit de doos is nog niet op het uiteindelijke niveau dat gaat worden bereikt na x-tijd. Als John-wx dit onzin vind oké, maar volgens kenners een feit.

Feit blijft bij onze hobby: je eigen oren zijn de bepalende maatstaf.
Met andere hobby,s soms ook, voorspel / hoogtepunt / afterparty.  Ieder z,n meug.   :-D clown1 :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Actionhost

#29
Citaat van: kdt op mei 03, 2013, 20:05:35
Lees alle (goede) tekstvervalsing er maar op na: elektronica vers uit de doos is nog niet op het uiteindelijke niveau dat gaat worden bereikt na x-tijd. Als John-wx dit onzin vind oké, maar volgens kenners een feit.

Feit blijft bij onze hobby: je eigen oren zijn de bepalende maatstaf.

Mijn SA-15s2 SE was al 5 maanden ingespeeld toen ik 'm kocht......en hij klinkt (inderdaad) goed als CD-speler EN Dac!

   :wink:

ps en mijn Pearl Lite was een demo.....ook al ingespeeld.....damn!  :-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213