Citaat van: kdt op mei 03, 2013, 11:04:16
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaring van Actionhost inzake de verschillen tussen de DAC van de CD speler en de MF M1 DAC.
Ik heb zelf de MF en ben daar erg tevreden over, veel dynamiek, veel details en uiterst fijne weergave (inderdaad veel beter dan de DAC van de Sonos zelf, maar gezien de prijs logisch).
Ik vond de M1 (met mijn systeen, akoestiek en oren) niet mooier/beter klinken dan de Sonos Connect (ook the missus vond de M1 niet beter). Het was minimaal gelijkwaardig. Bij rustige nummers vond ik de Sonos zelfs beter. Klonk wat helderder, instrumenten klonken wat echter. Zonder al te wollig te worden vond
IK de M1 niet beter.
De Sonos via de SA15 vind ik wel (vrij duidelijk) beter klinken dan de Sonos zelf. In een blinde test is het onderscheid makkelijk te maken (beide even luid gezet, dus geen last van de natuurlijkere voorkeur voor de luidere klank). Maar dat de SA15 beter is dan de Sonos is geen verrassing denk ik (wat ik ook had verwacht met de M1).
En wellicht had ik de M1 toch langer moeten laten inspelen. Sluit niet uit dat dat een reden is geweest (hoewel in andere post wordt gezegd dat dit onzin is). Jij bent overduidelijk tevreden met de M1. Zal aan mijn oren liggen wellicht
. Zo zie je maar, dit is voor iedereen anders.
Situatie voor nu prima (scheelt weer een externe DAC). Hoewel ik nog steeds geen 24 bit kan streamen met deze setup. Wellicht ooit nog een keer een echt serieuze upgrade (Zodiac?), maar eerst is de versterker een keer aan de beurt....