Ervaringen met Audyssey EQ/XT32 en Audyssey App

Gestart door dmeerpa, juni 11, 2009, 20:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Citaat van: CBdicX op februari 20, 2023, 07:52:47Bedenk wel, dit is mijn mening, kan bij iedereen anders uitpakken met of zonder de app curves.

Gelet op je uitgebreide onderneming en bevindingen hiervan, is het voor mij wel duidelijk en verwacht ik geen grote verschillen.
Het klinkt nu al goed maar in deze hobby zijn we altijd bezig om te verbeteren en te veranderen. Mogelijk dat ik die app nog wel eens probeer.  :-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 20, 2023, 10:36:06Gelet op je uitgebreide onderneming en bevindingen hiervan, is het voor mij wel duidelijk en verwacht ik geen grote verschillen.
Het klinkt nu al goed maar in deze hobby zijn we altijd bezig om te verbeteren en te veranderen. Mogelijk dat ik die app nog wel eens probeer.  :-)

Klopt, wij zoeken altijd naar "beter" hoewel voor 90% de kamer het definitieve einde resultaat bepaald.

RHK

Citaat van: CBdicX op februari 20, 2023, 11:21:04Klopt, wij zoeken altijd naar "beter" hoewel voor 90% de kamer het definitieve einde resultaat bepaald.

Daarom heb ik die kamer ook vol speakers gezet. :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#483
Citaat van: RHK op februari 20, 2023, 12:25:36Daarom heb ik die kamer ook vol speakers gezet. :-D

Ik ook met 11 stuks en 2 subs.
Mijn vrouw is er ook dol op.... :-D LOL :-D

Marvin

Ik heb gelukkig een vriendin die het allemaal wel kan waarderen.
En al hangen/staan er aardig wat speakers in huis, vind ik de impact hier ook nog wel meevallen.
Je struikelt hier dan ook niet over de kabels of de speakers.
Ook wordt je niet opgehangen aan de kabels als je moet pissen.
Dit zijn ook vaak dingetjes waar vrouwen niet van houden.
Nu interesseert de mijne zelfs dat niet echt geloof ik, maar ik vind het zelf dan gelukkig wel weer erg prettig als het allemaal netjes weg gewerkt is.  :yes:

CBdicX

Na vele keren heen en weer tussen de app met de BBC dip weg, en de receiver versie op Flat, blijk dit exact het zelfde te zijn.
Dan hou ik het toch op de receiver versie gezien de crossover daarmee voor de surround speakers lager is dan met de app  :-o

Marvin

Je bent er altijd lekker mee bezig..!

Truder

Ik weet geen antwoord Op U vraag en heb zelf een vraag, maar kan nergens ontdekken hoe ok hier een vraag kan stellen over een marantz avr.

Hoe start ik hier een nieuw topic als nieuwe gebruiker?

Marvin

Citaat van: Truder op mei 21, 2023, 10:52:13Ik weet geen antwoord Op U vraag en heb zelf een vraag, maar kan nergens ontdekken hoe ok hier een vraag kan stellen over een marantz avr.

Hoe start ik hier een nieuw topic als nieuwe gebruiker?

Goeie morgen, welkom!
Ik denk dat het een kwestie is van het onderwerp opzoeken en knop indrukken om een nieuw topic te maken.
Wel is het zo dat de eerste 5 nieuwe berichten van een nieuw lid goed gekeurd dienen te worden.
Dus er kan in het begin wat vertraging zijn, dit is om spam accounts te voorkomen.

Probeer het eens op te zoeken, het moet gewoon kunnen. 
En anders stuur je een persoonlijk bericht, dan maak ik het voor je aan.
Maar ik denk dat het niet zo ingewikkeld is.

Veel lees en post plezier!


Truder

Bedankt voor de welkomst groet.
Mijn onderwerp staat er voor zover ik vinden kan, niet in momenteel.Ik wil een vraag stellen mbt de setup van de Marantz cinema 70s in tv Audio modus.
Welke knop moet ik indrukken om een topic te openen?

Hoewie Loewie

Citaat van: Truder op mei 21, 2023, 12:59:24Bedankt voor de welkomst groet.
Mijn onderwerp staat er voor zover ik vinden kan, niet in momenteel.Ik wil een vraag stellen mbt de setup van de Marantz cinema 70s in tv Audio modus.
Welke knop moet ik indrukken om een topic te openen?
Eerst op "Index" dan op "Home Theater" en dan "nieuw topic".

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

Meest vreemde van de App vind ik het verschil in crossover.
Waar ik bij de ingebouwde versie zeg 80Hz voor mijn Center krijg, is dit via de App ruim 20Hz hoger !
En dat doet de App met alle speakers, alles is ruim 20Hz en soms zelfs 30Hz hoger.....  :-o  :-o

Afstanden en volume zijn wel gelijk, vreemd  violent1

En aangezien het wordt afgeraden de crossover te verlagen, verhogen mag wel, hou ik het maar op de receiver versie.
Het verlagen van crossover betekent dat als je 20Hz omlaag gaat, er geen filters worden toegepast op het deel tussen wat Audyssey berekend en wat de gebruiker met de hand in stelt.
Of dat nu zo bijster belangrijk is weet ik niet, ik heb het getest en kan zo geen verschil waarnemen, maar het wordt afgeraden, ook door Audyssey zelf, maar dat is te begrijpen.