Recente berichten
Sets van leden / Re: De set van Marvin
Laatste bericht door Marvin - Gisteren om 23:52:48 #2
Laatste bericht door Marvin - Gisteren om 23:38:07Ja dat blijkt.
Zit nu gewoon een documentaire te kijken en ik merk dat het geluid meer centraal gefocust is dan bijvoorbeeld gisteren.
Wil evengoed nog wel een keer het filter (laten) bekijken, boomboxen van 30jaar oud zullen vast wel eens behoorlijk op hun donder hebben gekregen.
Er zit een spoel en een condensator in, meer heb ik niet gezien, dus veel werk zal het niet zijn.
Zag wel dat een wat betere condensator van dit formaat snel richting de €80,- gaat, kan nog veel duurder als men wil.

Zit nu gewoon een documentaire te kijken en ik merk dat het geluid meer centraal gefocust is dan bijvoorbeeld gisteren.
Wil evengoed nog wel een keer het filter (laten) bekijken, boomboxen van 30jaar oud zullen vast wel eens behoorlijk op hun donder hebben gekregen.
Er zit een spoel en een condensator in, meer heb ik niet gezien, dus veel werk zal het niet zijn.
Zag wel dat een wat betere condensator van dit formaat snel richting de €80,- gaat, kan nog veel duurder als men wil.
Laatste bericht door RHK - Gisteren om 23:20:22Geluidsreflecties kunnen met een bepaalde invalshoek verrassend verschillen, afhankelijk van de vorm van de kamer, grootte en akoestiek. Kleine verschillen kunnen dus invloed hebben. Niet voor niets hebben we ruimtecorrectie software zoals Audyssey en Dirac.
Alhoewel ik met stereoweergave daarvan wegblijf en het zonder correctie 2 kanaals laat weergeven.
Met HT is dat weer een ander verhaal.
Alhoewel ik met stereoweergave daarvan wegblijf en het zonder correctie 2 kanaals laat weergeven.
Met HT is dat weer een ander verhaal.
Laatste bericht door Marvin - Gisteren om 22:58:58Ja maar het staat nu veel meer ingedraaid dan zonder die basskisten.
Dat vind ik opmerkelijk!
Ik heb het geheel ook iets verder uitelkaar gezet tijdens de eerste set-up, maar het is nu niet zo dat ik nog een meter over had ofzo.
In totaal misschien 7cm links en rechts, dus in totaal iets van 15cm.
Dat vind ik opmerkelijk!
Ik heb het geheel ook iets verder uitelkaar gezet tijdens de eerste set-up, maar het is nu niet zo dat ik nog een meter over had ofzo.
In totaal misschien 7cm links en rechts, dus in totaal iets van 15cm.
Laatste bericht door RHK - Gisteren om 22:17:27Citaat van: Marvin op Gisteren om 21:36:06Nog verder ingedraaid, de ruimtelijkheid is zo goed als terug.
Wel bijzonder, ik kijk nu tegen de buitenste zijkanten aan, ik zag voorheen de binnenzijde.
Apart toch..?!
Maar goed, steeds een beetje meer tevreden.
Dat toedraaien heb ik met m'n B&W's ook gedaan. Beter en mooier stereo effect. Kon ook eigenlijk niet anders, ze staan zo'n 4 meter uit elkaar.
Laatste bericht door Marvin - Gisteren om 21:36:06Nog verder ingedraaid, de ruimtelijkheid is zo goed als terug.
Wel bijzonder, ik kijk nu tegen de buitenste zijkanten aan, ik zag voorheen de binnenzijde.
Apart toch..?!
Apart toch..?!
Laatste bericht door Marvin - Gisteren om 21:24:36Hahah ja in Amsterdam waren we gisteren al klaar met schuiven en draaien.
Gewoon thuis met dozen schuiven...
Gewoon thuis met dozen schuiven...
Laatste bericht door RHK - Gisteren om 21:04:01Citaat van: Marvin op Gisteren om 20:09:54Ben net met een hoop geschuif, meer indraaien, al een heel eind gekomen.
Stapje voor stapje...![]()
Ben je eigenlijk wel thuis?

Laatste bericht door Marvin - Gisteren om 20:09:54Ben net met een hoop geschuif, meer indraaien, al een heel eind gekomen.
Stapje voor stapje...
Stapje voor stapje...