subwoofer en center speaker

Gestart door SS-99, november 19, 2007, 10:22:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SS-99

Citaat van: WYWH op november 22, 2007, 11:45:16
Staat volume wel goed voor je center, in je channel setup van je receiver?
Dat zou ik niet weten.
Heb net geprobeerd, om het dit menu op de tv te krijgen, maar het lukt me niet.
Dus geef ik het voorlopig even op.
En ik wil mijn huidige instellingen ook niet verleizen, straks doe ik iets verkeerd en
heb je de poppen aan het dansen, kan ik weer opnieuw gaan beginnen.
Het wordt steeds moeilijker met het instellen van die apparaten.
Waarom gewoon niet een insteloptie op het TV menu, dat je een dvd speler erop hebt aangesloten,
en het van daaruit kan regelen, nee dat is er niet bij tegenwoordig, stelletje heikneuters, daar
bij de makers ervan.
Wordt eens tijd, dat die eens gaan samenwerken op dat gebied.
Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E

SS-99

Ik kan wel in de channel setup van mijn TV komen, maar niet in de channel setup van mijn receiver,
die verdomt het op 1 of andere manier.
Kan wel schakelen tussen PAL en NTSC, door het indrukken van de OSB knop de AB van de Receiver, maar
ik krijg het niet op het TV scherm, wat het wel zou moeten doen, eerst ging dat wel, maar nu helaas niet,
zal wel weer wat fout doen, zoveel ervaring heb ik ook niet op dit instel gebied, wordt steeds moeilijker gemaakt voor de leek.
En voorlopig geef ik het op, ik ga Marantz Eindhoven wel vragen, of die dat voor mij kunnen doen.
Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E

Rob G

Zie je het main menu ook niet op de display van jouw receiver? Misschien niet zo overzichtelijk, maar het werkt wel.

Heb je verder wel een kabel van de monitor out van de receiver naar de video in van de tv? Volgens mij is dit wel nodig om voor de On Screen Display, en gaat dat niet zomaar vanaf een een video-out aansluiting.

SB_Marantz

Ik werk altijd met het display van de receiver zelf.

Werkt prima.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SS-99

Citaat van: Rob G op december 05, 2007, 18:22:25
Zie je het main menu ook niet op de display van jouw receiver? Misschien niet zo overzichtelijk, maar het werkt wel.
Heb je verder wel een kabel van de monitor out van de receiver naar de video in van de tv? Volgens mij is dit wel nodig om voor de On Screen Display, en gaat dat niet zomaar vanaf een een video-out aansluiting.
Het is inderdaad niet overzichtelijk, dat ben ik met je eens.
Er loopt wel een kabel van de receiver naar de TV.
Aangesloten op de tv uitgangen van de SR7000, die aangesloten op de TV, anders kon ik nooit het met het instellen beginnen, toendertijd, nu krijg ik niet meer te zien, raar ... ???

Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E

SB_Marantz

Ik vind het juist wel overzichtelijk.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SS-99

Citaat van: S.B.Marantz op december 05, 2007, 18:40:09
Ik vind het juist wel overzichtelijk.
OK, OK, zo heeft iedereen zijn eigen smaak.
Hoe krijg je het hoofdmenu dan op het display van je receiver ?
Of bedoel je het display op de AB van je receiver ?
Want de 1 zegt display van je receiver, de ander zegt display van je AB en de ander weer het display van je TV.
Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E

erwin

Ik vind het ook overzichtelijk,lukt zelfs zonder handleiding.
(en dat wil bij mij toch wel wat zeggen)  :-D :-D

grtz Erwin.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

SS-99

Citaat van: erwin op december 05, 2007, 18:51:40
Ik vind het ook overzichtelijk,lukt zelfs zonder handleiding.
(en dat wil bij mij toch wel wat zeggen)  :-D :-D
grtz Erwin.
Knap van je.
Ik wou, dat ik dat kon.
Petje af en dikke pluim.
Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E

erwin

Thanks.
:wav:
Citaat van: SS-99 op december 05, 2007, 19:01:32
Knap van je.
Ik wou, dat ik dat kon.
Petje af en dikke pluim.

marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Rob G

CiteerEr loopt wel een kabel van de receiver naar de TV.
Harstikke leuk, maar weinig specifiek ik hier kunnen we natuurlijk helemaal niks mee. De vraag was; heb je een (video-)kabel tussen de monitor out op de receiver naar een video in op de tv?

CiteerWant de 1 zegt display van je receiver, de ander zegt display van je AB en de ander weer het display van je TV.
Misschien moet je toch wat beter lezen, ik en degene die na mij reageren hebben het duidelijk over de display op de receiver. Het main menu wordt vanzelf weergegeven op de display wanneer je het main menu opent. En dat doe je gewoon door op de 'menu'-knop op de AB te drukken.

Trouwens, hoe kun je nu zeggen dat de display van de receiver inderdaad niet overzichtelijk is als je niet weet wat je waarop moet zien?

SS-99

Citaat van: Rob G op december 06, 2007, 08:06:18
Harstikke leuk, maar weinig specifiek ik hier kunnen we natuurlijk helemaal niks mee. De vraag was; heb je een (video-)kabel tussen de monitor out op de receiver naar een video in op de tv?
Misschien moet je toch wat beter lezen, ik en degene die na mij reageren hebben het duidelijk over de display op de receiver. Het main menu wordt vanzelf weergegeven op de display wanneer je het main menu opent. En dat doe je gewoon door op de 'menu'-knop op de AB te drukken.
Trouwens, hoe kun je nu zeggen dat de display van de receiver inderdaad niet overzichtelijk is als je niet weet wat je waarop moet zien?
Goed, mss dat ik het wel door elkaar haalde, wss omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Het display van de receiver is duidelijk genoeg, maar display van de SB is niet duidelijk voor mij.
De knop met 'menu' kan ik niet vinden op de RC of AB van de receiver.
Kijk anders even naar het model RC7000SR op de marantz website en oordeel zelf of je het knopje 'menu' kan vinden.
Wat de kabel betreft, heb ik op de receiver a/d achterkant de TV uitgangen gebruikt en die doorverbonden op de uitgang
of ingang van de TV, wss is dat alleen voor het audio gedeelte.
Wat het videogedeelte betreft, mag ik aannemen, dat het gewerkt heeft met dat Om screen display op de TV en voor de rest ben ik daar niet aangekomen.
Waarom ie nou geen display meer toont, dat weet ik helaas niet, hoe dat kan.
Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E

Rob G

Op marantz.com vind ik weinig tot geen info over de SR7000. Er zijn verder ook geen duidelijke foto's van de afstandbediening, dus ik geloof je maar op je woord als je zegt dat je geen 'menu' knop hebt. MIsschien een knop op de receiver zelf? Heb je geen handleiding waar dit in staat? (ook deze is op internet moeilijk te vinden). Volgens mij haal je een hoop zaken door elkaar, en dat maakt jouw verhaal erg onhelder. Heb je de handleiding weleens doorgelezen?

Wat bedoel je trouwens met RC (=remote control?) en AB (=afstandsbediening?) van de receiver?
Jouw verhaal over de aansluiting met de tv is nog steeds niet helder. Als er geen video-kabel tussen tv en receiver zit is het nogal logisch dat je geen beeld  op de tv hebt. Hoe zit deze aansluiting nu precies (audio én video)

En wat bedoel jij met de On Screen Display? Dit is nl. de weergave van het menu van een bepaald apparaat. Dit kan van de tv zelf zijn, de receiver (en dus het main menu), maar ook van de dvd-speler etc. Welke OSD werkte eerst wel, en nu niet meer?

erwin

Je zal toch echt iets specifieker en duidelijker moeten zijn,willen ze je hier op het forum kunnen helpen.
Ik heb ook het internet afgestruind naar informatie over de sr 7000,kan hier idd weinig over vinden.
Leg anders het probleem eens bij marantz neer,misschien kunnen zei iets voor je betekenen.

grtz Erwin.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

SS-99

#29
Citaat van: erwin op december 06, 2007, 13:12:18
Je zal toch echt iets specifieker en duidelijker moeten zijn,willen ze je hier op het forum kunnen helpen.
Ik heb ook het internet afgestruind naar informatie over de sr 7000,kan hier idd weinig over vinden.
Leg anders het probleem eens bij marantz neer,misschien kunnen zei iets voor je betekenen.
grtz Erwin.
OK, mijn fout, sorry.
Ik heb het zwikkie eens nagegaan wat die video kabels betrof.
2 kabels van de tv ingang van de receiver - audio gedeelte -
aangesloten op audio uitgang van de TV zelf.
Helaas geen videokabel tussen de TV en Receiver aangesloten.
Ben er inmiddels al achter, hoe ik dat gedaan heb toendertijd.
Dat was een kabeltje tussen de video uitgang aan de voorkant
van de receiver, verbonden met video ingang a/d voorkant v/d tv.

En ja Rob, ik lees de handleiding wel hoor, maar dit soort boekjes
staat niet altijd duidelijk beschreven.
Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E