De set van d15b2

Gestart door d15b2, oktober 17, 2011, 09:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Ik weet niet wat het waard is maar de Totem heeft onderin een ruimte die je kunt opvullen.

Bij mijn - vorige speaker -  arro zit 2,5 kg zilverzand in.
Hierdoor komt het laag er een stuk strakker uit.

Van de vorige eigenaar van de Sttaf begrijp ik dat ie er 5 kg elk in heeft gedaan.

Ik weet niet of dat bij jullie speakers kan ?


Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ja dat kan bij de MA SR8 maar dan moet je even de baspoort eruit halen en dan een plastic zak erin doen en met een trechter (of iets dergelijke) vullen met zand, mijn bas werd er echt strakker door, ik heb er toen 5kg per luidspreker in gedaan.

d15b2

Stel, misschien domme vraag, maar stel..
Het heeft helemaal geen of zelfs een negatieve invloed op het geluid en je wil het zand er weer uit, of om ze te vervoeren in de koffer van de auto ofzo.
Hoe pak je dat dan aan? redface  Stofzuiger?
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

cz79

Het zand zit gewoon in een zak en je zou idd met een stofzuiger het eruit kunnen halen of je probeert (is wel een hoop gedoe) de zak eruit te frommelen, opzich gaat dat best.
Je zou ook kunnen beginnen met Twaron achter de basunits plaatsen ipv standaard demping, dit is echt een klusje van een uurtje en als dat niet bevalt dan heb je dat er echt zo weer uit.

Als je hulp nodig hebt daarmee wil ik je best helpen.


Shepherd Moon

Haa die Bjorn zit hier nu ook met een eigen topic :-D

Tja man, we zijn toch sterk aan elkaar gewaagd he als ik zo het verhaal lees  :wink:

Allebei dikke hondafan's zeker de EG  :kwijl:
elk een civic waarbij het verhaal tot aan je turbo-overgang gewoon gelijkaardig liep. Zo hebben we elkaar ook leren kennen. Het bouwen van een 1500cc mini-me, alleen ik ben dus N/A gebleven met m'n 1,5l mini-me en blijf steken op 167pk , jij ging naar de dark side van het tunen  :roll:  :-P :-D, maar hangt nu wel op 240pk  HB
En de persoon waaraan je de marantz set had verkocht vroeger is dus nu m'n schoonbroer nog geworden ook.  :mrgreen:

en nu je in de audio begint start je al met exacte set als ik, buiten de speakers dan.  pompom

Waarom we dus vriendjes zijn he  byebye

Ja man, die akoestiek is echt wel C*T te noemen  :|

zelfs de B&W 705 produceerde haast evenveel bas en zelfs SUB als die monitors, alleen idd iets strakker, maar bleef gewoon C*T klinken  :no:

Hoop idd dat daar een oplossing toe komt, een EQ lijkt idd wel mogelijk, maar dan zou ik graag eerst willen meten waar de fout zit en kunnen we mooi afstellen.

De fout zit hem ongeveer in de 50 a 60 hertz die een druk op je oren voorzien en een WOM WOM WOM geluid geeft,.
Dit zitplaats is idd te dicht bij de muur en je zit net op de plaats waar die piek zich zwaar voordoet tussen de 2 harde wanden van de woning. Dus verplaatsten is idd de beste oplossing maar net ook de meest onmogelijke bij jou thuis  :-(

Dus ik denk toch ook een EQ te steken zenne, lijkt me het makkelijkste om de boel strak te trekken.  :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

d15b2

Dit ben ik helemaal uit het oog verloren.
Begin nu ook meer tijd over te hebben na de verhuis en daarom ook maar een foto gemaakt van het geheel.
Wel lijkt het op de foto zo rommelig te staan, maar naar mijn idee staat het wel "gezellig" in huis.

De doeken zitten er wel voor omdat we met een "enthousiaste" jonge amerikaanse stafford in huis zitten  :?
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

cz79

Ziet er goed uit, blijven ook mooie luidsprekers om te zien. Wat betreft uiterlijk ben ik er niet op voor uit gegaan met mijn huidige PMC's.
Heb je al geprobeerd ze te nog een beetje extra gewicht te geven onder de baspijp? Door middel van zand of lood?

Shepherd Moon

ik zie daar enkele van m'n blu ray's  :-o  :-P :lol:
idd beter voorkomen dan genezen met die hond van je, dat er zo nog niet ene is omver geknalt is me nog een vraagteken  clown1
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marantz 81


d15b2

Citaat van: cz79 op februari 02, 2012, 07:45:18
Ziet er goed uit, blijven ook mooie luidsprekers om te zien. Wat betreft uiterlijk ben ik er niet op voor uit gegaan met mijn huidige PMC's.
Heb je al geprobeerd ze te nog een beetje extra gewicht te geven onder de baspijp? Door middel van zand of lood?

Idd, zijn mooie speakers, er zitten andere lelijkere gedrochten tussen.  shutup
Dat was ook een van de "vereisten" van de wederhelft. Enkel de kleur ben ik niet 100% van overtuigd, had ze liever in het zwart ofzo maar ik ben er zo ook blij mee.  hello
De ruimtes vullen met zand ben ik nog niet mee aan de slag gegaan. Wel heb ik de poorten afgesloten met  redface sokken  redface
Daarmee is het "iets" beter, maar nog steeds niet zoals het zou kunnen zijn.
Bij normaal tv of film kijken irriteert het mij helemaal niet en de vriendin is al blij met het geluid van de tv, dus voor film zijn ze ok.
Voor cd's ala Raymond vh Groenewoud en De Kreuners ed komt het soms overdreven over maar dat ligt nogal aan het volume waarop ze spelen. Maar bij electro of dubstep achtige klanken wordt het nogal snel teveel.
Nu moet ik ook vertellen, ik heb aan de andere kant van de woonkamer mijn "dj booth" opgesteld staan waarbij ik KRK RP8 monitors gebruik en deze hebben mij qua klank altijd wel aangesproken maar op sommige plekken in de woonkamer is de bas van deze rakkers ook overdreven. Gelukkig niet op mijn speelplaats  :-D
Dus ik beschuldig nog steeds de vorm, bouw of eender wat van mijn woonkamer voor de overdreven bas.
Ik ga binnekort wel eens proberen om de speakers in de lange richting van de kamer op te stellen, nu spelen ze in de brede richting. Misschien dat ze dan beter tot hun recht komen.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

d15b2

Citaat van: Shepherd Moon op februari 02, 2012, 20:48:40
ik zie daar enkele van m'n blu ray's  :-o  :-P :lol:
idd beter voorkomen dan genezen met die hond van je, dat er zo nog niet ene is omver geknalt is me nog een vraagteken  clown1


En die hebben we nog steeds niet allemaal gezien  :no:
Idd, die wildebras in huis zorgt nogal eens voor spanningen, maar de laatste tijd heeft hij zijn plaats waar we hem probere te houden lees: aanlijnen op die plek. Zo behoudt iedereen de kalmte (vooral ik)  violent1 en staan de speakers "safe"  :-D
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

d15b2

Zo weer een probleempje...
Tijdje geleden was mijn PM14 er even mee gestopt, bleek achteraf een corrupt weerstandje te zij die 23kg kwaliteit lam kon leggen
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,8554.0.html
Dit probleempje was dus via een kennis van mij op een korte tijd verholpen en die bak speelt weer als nieuw.

Volgende probleempje, toen ik mijn cd17ki kocht zat er een knarsend geluid in tijdens het in- en uit bewegen van de lade.
Dus heb ik mijn cd speler ook bij mijn kennis binnen gestoken om daar ook zijn magie op los te laten.
Na een tijdje niks meer te horen van de beste man hoorde ik voorbije week dat er een asje in het mechanisme van de lade zit waar aan beide kanten een tandwieltje zit (dit heb ik alvast onthouden van de uitleg :?) waarvan een tandje het begeven heeft
Blijkbaar heeft hij al navraag gedaan maar het onderdeeltje lijkt niet meer leverbaar  violent1
Ik weet nu niet precies over welk onderdeel het gaat.
Normaal in de loop van volgende week kan ik bij hem langs gaan om te kijken wat er juist verkeerd zit en over wel deeltje het gaat.
Heeft er toevallig iemand een idee waar zulke onderdelen nog te vinden zijn?

Alvast bedankt.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

lo

Audioservice in Elst, officieel marantz servicecentre.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Shepherd Moon

in gent is er ook een marantz-dealer, maar ik weet de straatnaam niet meer of de naam van de winkel. Ben er toevallig op gebotst een paar weken geleden. Mss eens ff googelen en horen of er daar iets te rapen valt?
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,