Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Als voorbereiding op (latere) aanschaf van een stream systeem heb ik al wat zoekwerk verricht maar ik ben zeker nog niet voldoende op de hoogte om zelf een keuze te maken, dus ga ik ook hier op zoek naar meningen en ervaringen.

Een "simpel" systeem zal voorkeur genieten, gemakkelijk in bediening, en zo min mogelijk extra bekabeling.

Het systeem zal vooral worden gebruikt voor muziek.
Beeldkwaliteit is minder belangrijk, reden hiervoor is dat ik NOOIT films kijk maar een concert via TV of PC wil ik al wel eens kunnen spelen.

Voorgaande in acht genomen, kies ik dan beter voor gescheiden systeem zoals PC/TV gekoppeld via DAC aan versterker voor beeld(en klank) en voor de muziek een aparte audiostreamer, of ga ik toch maar beter direct voor Multi media streamer?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

thepioneer

Ik zou het gescheiden houden. Muziek en films zijn toch 2 aparte dingen. Zeker als je voor gebruikersgemak gaat. Er zijn naar mijn weten weinig tot geen video streamers waarbij je ook makkelijk je cd collectie kunt afspelen zonder de tv aan te zetten.

Ook is een echte muziek streamers altijd beter met audio als een multi streamer van dezelfde prijs.

Ik heb daarom ook 2 streamers. De video streamer is het goedkoopst omdat ik dat minder belangrijk vind.

Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

KayaRahnee

Citaat van: thepioneer op augustus 18, 2012, 15:56:46
Ook is een echte muziek streamers altijd beter met audio als een multi streamer van dezelfde prijs.

Deze indruk had ik ook, maar ik ben steeds voorzichtig met conclusies te trekken uit wat ik alleen maar heb gelezen.
Jouw praktijkervaring bevestigd dit dus.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Robino

Zit er ook naar te kijken, maar welke streamer? De Marantz heeft geen gapless, de NAD wel, maar kan geen hi-res aan en is vind ik zelf aan de prijs. Tja; en logitech dan maar? (ziet er niet uit)

KayaRahnee

#4
Citaat van: Robino op augustus 18, 2012, 17:31:01
Zit er ook naar te kijken, maar welke streamer? De Marantz heeft geen gapless, de NAD wel, maar kan geen hi-res aan en is vind ik zelf aan de prijs. Tja; en logitech dan maar? (ziet er niet uit)

Zo ver ben ik nog niet ....... snap er ook nog niet genoeg van ...... bvb. bij gapless: hoe lang is de tussenpauze tussen de nummers?.......  hi-res?....... nog vele vragen waar ik duidelijker zicht wil op krijgen.
Bij  logitech squeezebox touch valt me in beschrijvingen het gebruiksgemak op, de eenvoudige manier/mogelijkheid om verder uit te breiden en de prijs natuurlijk.
Naim en Linn vallen dan weer op wat betreft kwaliteit/functionaliteit (alles in één).....maar dat zie je dan ook terug in de prijs. 
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: Robino op augustus 18, 2012, 17:31:01
De Marantz heeft geen gapless, de NAD wel, maar kan geen hi-res aan en is vind ik zelf aan de prijs.

Velen storen zich blijkbaar aan het niet gapless spelen, wat moet men zich eigenlijk voorstellen wat betreft het gegeven gapless , zijn het lange tussenpauzes of valt dat wel mee?
En als ik het een beetje begrijp zijn er ook tussenstops bij live opname?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Juist bij een live opnamen is het irritant.
Je hebt eenzelfde pauze als op een normale cd, enkel ook wanneer er geen pauze op het origineel aanwezig is...
Bij housemixen is het ook irritant.


--Verstuurd zonder netwerk--

KayaRahnee

Citaat van: marvin op augustus 21, 2012, 05:27:52
Juist bij een live opnamen is het irritant.
Je hebt eenzelfde pauze als op een normale cd, enkel ook wanneer er geen pauze op het origineel aanwezig is...
Bij housemixen is het ook irritant.
--Verstuurd zonder netwerk--

Kan mij voorstellen dat dit als erg vervelend word ervaren.
In eerste instantie vermoede ik dat zoals jij hier aanhaald "er een gewone pauze was zoals op een normale CD", maar Ik vond het geklaag erover zo raar dat ik dacht, even informeren hier is meer aan de hand.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Het zijn zeikerds die audiofielen, maar hier zit wel logica achter.  :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

Marvin

Maar is het afspelen via je pc geen optie?


--Verstuurd zonder netwerk--

KayaRahnee

Citaat van: marvin op augustus 21, 2012, 09:49:20
Maar is het afspelen via je pc geen optie?
--Verstuurd zonder netwerk--

Ja, via PC zou wel kunnen maar die is niet meer van de jongste en maakt wat teveel lawaai.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Robino

#11
Een dealer adviseerde mij de huidige Olive 03HD. En geen cd speler meer. Is afgelopen per einde van het jaar volgens hem.

http://www.side-line.com/news_comments.php?id=46980_0_2_0_C

KayaRahnee

Citaat van: Robino op augustus 22, 2012, 18:53:51
En geen cd speler meer. Is afgelopen per einde van het jaar volgens hem.
http://www.side-line.com/news_comments.php?id=46980_0_2_0_C

Dat zou pas een reden zijn om voor die tijd nog een CD speler aan te kopen.
Zoiets stopt nooit kijk maar naar draaitafels.....zelfde verhaal destijds.....nu nog steeds in productie.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Robino

Maar als je streamt draai je echt geen cd's meer......

KayaRahnee

Citaat van: Robino op augustus 22, 2012, 22:25:01
Maar als je streamt draai je echt geen cd's meer......

Zou kunnen, sommigen wel anderen ..............enz...........ik herinner mij het enthousiasme en de euforie nog toen de CD werd aangekondigd.
Iedereen zou binnen de kortste tijd Cd'tjes kopen/spelen en het vinyl zou snel vergeten zijn.
Tot grote verbazing van velen liep het niet zo'n vaart.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.