advies jullie mening verkocht apparaat

Gestart door bas focal marantz, augustus 14, 2013, 12:32:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bas focal marantz

Onlangs mijn 4300 quadro receiver verkocht .
Apparaat is +-2,5 jaar geleden gereviceerd door Jon .

Probleemloos gespeeld bij mij ,
Nieuwe eigenaar bij mij geweest en uur lang receiver samen beluisterd en met knoppen gespeeld .
goed bevonden en verkocht .

Nu is er een probleem volgens de koper , reciever speelt geen 4 kanaals wel 2 kanaals .
2 kanaals stereo met schakelaar 2x100 dan gebruikt hij alle 4 eindtrappen dus eindtrappen zijn goed .

Ik heb hem uitgelegd hoe hij aangeloten moet worden en volgens koper ook zo gedaan .



Wat nu ?

Mijn idee is om de koper bij mij te laten komen en de receiver zelf eens aan te sluiten om uit te sluiten dat verkeerd is aangesloten .

Is dat het geval probleem opgelost , er was geen probleem .

Mocht dat niet lukken wat zijn jullie meningen hierover .


Garantie tot de stoep  ?

Ik zorg ervoor dat ie bij Jon komt en ook weer opgehaalt wordt maar eventuele nakijk/reparatie kosten voor koper ?

thanatos

Lastig. Persoonlijk vind ik met dergelijke oude apparatuur dat de koper toch geen garantie kan verwachten. Anderzijds wil je natuurlijk ook een goed gevoel aan de verkoop overhouden.

De mooiste weg is dat de koper met het apparaat terug bij jou komt zodat je jezelf kan overtuigen van een eventueel defect. Bij een daadwerkelijk defect deze laten herstellen en de kosten delen.

renes59

#2
Heeft de koper 4 kanaals materiaal om af te spelen, dat is zeldzaam.
Gewoon bij je thuis laten komen en uitleggen, voordoen en testen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bas focal marantz

Citaat van: renes59 op augustus 14, 2013, 12:54:38
Heeft de koper 4 kanaals materiaal om af te spelen, dat is zeldzaam.
Gewoon bij je thuis laten komen en uitleggen, voordoen en testen.
Als je 4 kanalen instuurd , dus 2x stereo dan moet er 2x stereo uitkomen .
Net als 1 pre versterker die 2 eindtrappen aanstuurd .

Wil je quadrofonie , moet je qouadrofonie opnamen hebben en afspelen kunnen en de decoder hebben om de quadrofonie mogenlijkheden te kunnen benutten .

JohnWx

tot aan de deur, goed bevonden en je weet niet hoe dingen zijn aangesloten geweest etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Altijd hetzelfde liedje.Je weet niet wat de persoon met het apparaat heeft uitgespookt. Mijn broer is zelfstandige in de automatisering en verkocht vroeger ook computers.Werd hij om de haverklap opgebeld dat de computer het niet deed.Bleek in bijna alle gevallen te gaan om illegale software.Hij is dus gestopt met de verkoop van alle hardware.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op augustus 14, 2013, 15:18:34
Altijd hetzelfde liedje.Je weet niet wat de persoon met het apparaat heeft uitgespookt. Mijn broer is zelfstandige in de automatisering en verkocht vroeger ook computers.Werd hij om de haverklap opgebeld dat de computer het niet deed.Bleek in bijna alle gevallen te gaan om illegale software.Hij is dus gestopt met de verkoop van alle hardware.

Nou net zoals elk pc merk nooit garantie op software moeten ze bij de software partij zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

ik heb hem net gemailt .
Achter op zit een remote schakelaar voor een ab , mischien dat die geen contact maakt en daardoor maar 2 kanalen hoorbaar is , even heen en weer schuiven heb ik hem gemailt .


JohnWx

Alleen advies via de mail en op een gegeven moment houd het op en ben je ook niet meer verantwoordelijk zie richtlijnen Europese unie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

#9
Hij zegt
CiteerIk ben al jaren bekend met een "oude marantz", ik weet echt wel wat wel en niet te doen.

Dat is aansluiten zoals het hoort , MAIN front en MAIN rear .'
En zeker niet wat hij me vertelde schakelen tussen 2 en 4 kanalen als apparaat aan staat .
Duidelijk te horen als ik schakel tussen 2 en 4 kanalen dat het harder an zachter gaat , meer en minder vermogen .
Zal nu wel ontkend worden als ik hem nogmaals duidelijk maak dat dat echt niet mag , dat is dus ook een van de redenen waarom ik het apparaat niet terug wil/kan nemen .

Ik hoef met zijn ''ervaring'' toch niet te vragen of hij het knopje aan de voorkant wel heeft ingedrukt , MAIN - REMOTE .


Kap is half uur eraf geweest , hij heeft alles goed kunnen en bekeken .
stereo luisteren op 2 kanaals modus doet het , dus moet 4 kanaals het ook gewoon doen , versterkers bruggen zich .



CiteerBij jou het ik op piep kleine luidsprekers uitsluitend het main kanaal gehoord.
kansloos om dit als argument te gebruiken

Hij zegt
CiteerIk ben al jaren bekend met een "oude marantz", ik weet echt wel wat wel en niet te doen.
Tussen  1,5 tot 2 uur lang bij mij en nu klagen dat REMOTE uitgang het niet doet , speaker snoertje omzetten en je had het geweten , dan had ik het ook geweten dat het bij mij al zo was .
Waarom vraag je dat dan niet , stelt niets voor zo gedaan zo lang bij mij en dan dat niet testen , dat snap ik echt niet .
Hoe moet ik nu weten dat je hem terug geeft en we aansluiten , maar ergens iets hebt losgemaakt zodat idd iets het niet doet .
ondeskundig gebruik daardoor echt kapot .





CiteerJij heb verteld dat alles naar behoren functioneert.
Dit is onjuist,want het defect zit in het remote kanaal. Daar jij mij ook nog heb aangegeven heb dat de receiver 100% is gezien deze is gereviseerd door jon, ben ik overtuigd geraakt van een goede aankoop.

Helaas is dit niet het geval en ben ik (on)bewust misleid. Daarbij geef ik je de gelegenheid dit in redelijkheid terug te draaien.
Dus persoon die revicie heeft gedaan liegt dat marantz is gereviceerd  , en ik tegen mezelf alles en iedereen die weet dat mijn 4300 gereviceerd is ?
Zelfs een apparaat die een week ervoor is geseviced kan kapot gaan , is totaal geen garantie dat ie niet kapot kan gaan , de kans is alleen veel kleiner .

Het ''defect'' kan hooguit los of slecht contactje zijn heb ik al gezegt en Jon ook tegen mij , heb gezegt dat hij even erna moet laten kijken .

Heb gezegt terug nemen doe ik niet wel kijken naar een oplossing .

Mee betalen aan een reparatie heb ik in het verleden namelijk ook niet moeilijk over gedaan .http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,8962.msg154894.html#msg154894

Het probleem is eerder dat hij spijt heeft van de aankoop opzich , dan het eventueel mogenlijk zou kunnen zijn dat er daadwerkelijk een los contactje is en dat even gemaakt zou moeten worden .
Hij heeft meerdere malen zich afgevraagt of een 4300 wel een verbetering zou kunnen zijn , hij heeft al een 4230 .
Ook had hij in eerste instantie moeite met dat het een 110volt is met een stepdown transformator .

Over de te koop aangeboden marantz zelf totaal geen ene twijfel kunnen bespeuren al die tijd bij mij .

Ik had als ik het apparaat graag wil hem met samenspraak verkoper na laten kijken en afgewacht wat oordeel zou zijn , kost niet veel lost wel misverstanden op .

Het aanbod om hem terug te nemen -€50 eigen risico heb ik afgeslagen , ik weet niet wat er is gebeurd in de tijd bij hem , wat ik wel ervan weet zint mij totaal niet  switchen van 2 - 4 kanaal met apparaat aan
Citeerhelaas veel dingen die niet/ niet goed werken .
maar dat was voor aankoop niet het geval anders had zelfs niemand hem gekocht en ik hem niet verkocht .

Mocht er idd een defeckt zijn opgetreden vindt ik dat lolliestoklig maar kan ik daar niets aan doen .
Op deze manier krijg ik steeds minder zin om een eventueel probleem op te lossen .
Ik verkoop tergoede trouw en omschrijf duidelijk de staat waarin het verkeerd , mocht er onverhoopt een probleem zijn kan ik daar niets aan doen , je mag en kan bij mij testen zo lang als je wil .
Apparatuur die er op wordt aangesloten is is in goede staat .
Ik ben ook niet te beroerd om mee te betalen aan eventuele kosten mocht er toch iets buiten mijn en koper schuld om al defect zijn geweest ten tijde van de aankoop .
Maar betaal dan wel mijn vraagprijs , meestal is die net zo veel als ik ervoor heb betaald of iets minder .
Het is hobby ik verdien er niets mee .


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Exxar

En dit gedoe komt tegenwoordig meer en meer voor. Er zijn "kenners" genoeg die totaal niet weten waar ze het over hebben. (Ik heb ooit eens een moto verkocht aan een kerel die beweerde cupraces te rijden hier in België... maar hij kon niet eens met versnellingen werken... Tuurlijk lag het dan aan de versnellingsbak.)

Hopelijk komt er een oplossing Bas.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Ow.. is het zo'n heerschap... : "Helaas is dit niet het geval en ben ik (on)bewust misleid. Daarbij geef ik je de gelegenheid dit in redelijkheid terug te draaien."

Het is simpel Bas. Je handen er van af trekken. Hij heeft bewust en wel overwogen een apparaat gekocht van >35jaar oud. Ook weet hij dat er aan gesleuteld is (revisie). Na uitgebreid testen was hij akkoord en is de transactie gedaan.

Daarmee is voor jou de kous af.

Mocht nu achteraf blijken dat in de doos een zak aardappels zit of dat de receiver van diefstal afkomstig is dan heb je een ander verhaal. Maar in dit geval is het gewoon de verantwoordelijkheid van meneer zelf.