marantz 4270

Gestart door HAL9000, juni 15, 2012, 12:39:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een  ingewikkelde  marantz 4270  op de  tafel  gehad.  Ding  was  opzich  goed,  alleen  de  tuner gaf geen stereo.  Bij aanzetten hoorde je  wel een knal  bij de  koptelefoon uitgangen.   Berg  elko's  vervangen,  hier  en daar een transistor.  En  2  Fets  in de   MPX  ciruit van de  tuner.


goed  vol,  erg verouderd.  exemplaar is uit 1973  :-o





2x4  stereo  switch.  belangrijk.

Phono en  matrix

Ontvanger oud.

gereviseerd

phono  trap  gereviseerd

matrix

voorversterkers+ de  toon regeling  verticaal.

switch

eindversterker rechts oud

Voeding, helemaal verdroogd en een weerstand  kapot.

nieuwe  elko's  weerstand,  en  twee nieuwe  voedingstorren to220 met koelpasta.


nieuwe elko's  en  differentieel versterkers  vervangen.


Am oud

Am gereviseerd.

Fm stereo oud.

gereviseerd,  je merkt  wel  duidelijk dat er nieuwe  elko's  zitten bij afstellen  :-o

hele  bak  vol.




Persoonlijk vind ik het een van de  mooiere  receivers omdat deze  vrij compact is  en  alle  functies  had  destijds.
4x25watt bij 2x70.  Staat nu  heelijk op  quadro  te spelen op  4xE50 wharfdale  HB
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jowa

Weer een pracht van een receiver gered van de ondergang.
Goed bezig  hello

Cornelis1921

Citaat van: jowa op juni 15, 2012, 14:01:16
Weer een pracht van een receiver gered van de ondergang.
Goed bezig  hello
Yeah, good job, HAL! :yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Tomster

#3
Ja, hen het is de mijne.
ik ben straks zeer benieuwd als ik hem ga ophalen  :-)
En wil je bakje met oude onderdelen bewaren?

SB_Marantz

Die kan er weer even tegen.  :-D

Ga je de oude onderdelen inlijsten?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bas focal marantz

Citaat van: Tomster op juni 15, 2012, 16:52:18
Ja, hen het is de mijne.
ik ben straks zeer benieuwd als ik hem ga ophalen  :-)

Is dat de mijne geweest ?

Tomster

#7
yep, dat is de jouwe geweest.
Er zijn als ik  zo het zakje schat meer dan 100 onderdelen vervangen waarvan sommige echt kapot waren en een hoop op kapotgaan stonden. De tuner werkte totaal niet goed.
Stereo werkte niet, en hij bleef niet op de zender staan.
Dus alghele reviesie was wel de beste optie.

JOn heeft er veel werk aan gehad, maar hij is er in geslaagd om een duidelijk hoorbaar verschil te bewerkstelligen.

Het verschil na de revisie is zeer duidelijk hoorbaar.
Hij klinkt een stuk cleaner en strakker als voor de restauratie.
De tuner werkt ook weer goed en stereo.

Al met al ben ik wel duur uit, maar ik heb nu wel echt iets moois hier staan :-)

Inlijsten van de parts is misschien wel een leuk idee!

Nog een vraagje aan Jon:
Waarvan is dat stuk folie wat er in het zakje zit?

bas focal marantz

Citaat van: Tomster op juni 17, 2012, 18:18:39
yep, dat is de jouwe geweest.
Er zijn als ik  zo het zakje schat meer dan 100 onderdelen vervangen waarvan sommige echt kapot waren en een hoop op kapotgaan stonden. De tuner werkte totaal niet goed.
Stereo werkte niet, en hij bleef niet op de zender staan.
Dus alghele reviesie was wel de beste optie.
Als Jon reviceerd doet ie het grondig , gelukkig is ie nu weer goed voor jaren lang onbezorgt luister plezier .
CiteerJOn heeft er veel werk aan gehad, maar hij is er in geslaagd om een duidelijk hoorbaar verschil te bewerkstelligen.

Het verschil na de revisie is zeer duidelijk hoorbaar.
Hij klinkt een stuk cleaner en strakker als voor de restauratie.
De tuner werkt ook weer goed en stereo.

Al met al ben ik wel duur uit, maar ik heb nu wel echt iets moois hier staan :-)


Dat is erg jammer dat het meer heeft gekost dan je had gehoopt ( aanschaf + reviesie ) .
Maar had je een werkende  had je vroeg of laat toch aan een reviesie moeten denken , zijn al 40jaar oud .
Natuurlijk wil je soms een reviesie zo lang mogenlijk uit stellen als het apparaat werkt .

Ik hoop dat je weet dat ik het apparaat in goed vertrouwen heb verkocht als zijnde 100% werkend wat we ook meende bij het teste bij mij thuis (helaas toch problemen) .

Daarom wil ik je ook wel een beetje financieel tegemoet komen , ik neem met Jon contact op wat de reparatie kosten waaren .

Tomster

het was geen aanval op jou,
we hebben hem inderdaad samen een beetje getest, en ik weet voor 100% dat je ter goeder trouw was.



HAL9000

Citaat van: Tomster op juni 17, 2012, 18:18:39
yep, dat is de jouwe geweest.
Er zijn als ik  zo het zakje schat meer dan 100 onderdelen vervangen waarvan sommige echt kapot waren en een hoop op kapotgaan stonden. De tuner werkte totaal niet goed.
Stereo werkte niet, en hij bleef niet op de zender staan.
Dus alghele reviesie was wel de beste optie.

JOn heeft er veel werk aan gehad, maar hij is er in geslaagd om een duidelijk hoorbaar verschil te bewerkstelligen.

Het verschil na de revisie is zeer duidelijk hoorbaar.
Hij klinkt een stuk cleaner en strakker als voor de restauratie.
De tuner werkt ook weer goed en stereo.

Al met al ben ik wel duur uit, maar ik heb nu wel echt iets moois hier staan :-)

Inlijsten van de parts is misschien wel een leuk idee!

Nog een vraagje aan Jon:
Waarvan is dat stuk folie wat er in het zakje zit?

Folie?   dat  bruine?  papier?   Dat  was het  witte perkament bij het  display.

Ja,  maar  marantz  4270  is er een  die wel service nodig heeft.  4230 4240 ook wel, maar die  zijn minder vol  als  deze.

veel  luister  plezier  Tom.!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Tomster

#11
het was geen aanval op jou,
we hebben hem inderdaad samen een beetje getest, en ik weet voor 100% dat je ter goeder trouw was.

Maar ik vind het wel een symaptiek gebaar dat je een duit in het zakje wilt doen    :wink:

bas focal marantz

Citaat van: Tomster op juni 17, 2012, 23:38:18
het was geen aanval op jou,
we hebben hem inderdaad samen een beetje getest, en ik weet voor 100% dat je ter goeder trouw was.

Maar ik vind het wel een symaptiek gebaar dat je een duit in het zakje wilt doen    :wink:
Dat gevoel had ik ook niet .

ik stuur je pm .

Tomster

De 4270 staat nu een ruime week te spelen, en hij werkt nog steeds prima.
En mijn vrouw is blij dat ze niet meer steeds de zender opnieuw hoeft scherp te zetten :wink: