kabels, en nu...

Gestart door Helspie, november 24, 2013, 22:25:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Helspie

heb m'n eerste set gekocht (zie topic http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,11538.0.html)

Maar nu moeten daar nog kabeltjes aan hé...

probleem stelt zich vooral bij het feit dat ik niet langs beide zijden met "stekkers" kan werken. :no:

Aan de versterker heb ik enkel de mogelijkheid om de kabel aan te draaien, aan de speakers kan ik zowel aandraaien als inpluggen.
Wat heeft de voorkeur?
Koper zorgt voor laag, zilver voor meer hoog?
wat is er dan neutraal?

cz79

Zilver zorgt niet voor meer hoog, verzilverd doet dat wel.

Gewoon mooie koperkabel nemen, ikzelf ben weer verkocht aan solid core (snel en strak) maar probeer gewoon eerst een goedkope koperkabel, kaal koper of spades aan de verserkerzijdde en kaal koper in de luidsprekeraansluitingen.

1. Luidsprekerplaatsing
2. Set plaatsing en zitplek
3. Eventueel akoestiekaanpassing indien mogelijk
4. Knoeien met kabeltjes en tweaken (indien leuk en nodig)

Wat kan helpen bij de monitor audio, na punt 3, is de luidspreker vullen met zand zodat deze nog zwaarder wordt. Soms wordt daarvan de bas strakker en sowieso krijgt de luidspreker meer massa ondering zodat deze steviger staat.


Mooie combi, ik heb de rs8 met marantz gehad

JohnWx

Kunnen gewoon pluggen in de versterker even de dopjes eruit halen 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Gewoon de kabel direct onder klemmen van versterker is het beste  :yes: pluggen staan leuk maar zijn alleen maar extra overgangs contacten wat nadelig is

Je hebt geen bijzondere kabel nodig gewoon koper

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op november 24, 2013, 23:26:57
Gewoon de kabel direct onder klemmen van versterker is het beste  :yes: pluggen staan leuk maar zijn alleen maar extra overgangs contacten wat nadelig is

Je hebt geen bijzondere kabel nodig gewoon koper

pppffffff de economie moet gestimuleerd worden  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op november 25, 2013, 00:11:48
Crisis is al voorbij  clown1

heb zo een idee dat Helspie op reis gaat in kabel land  :-) en dan zijn pluggen wel makkelijk  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Helspie

Zal eens bij de Fnac gaan zien...

De hifi boeren zijn hier allemaal gesloten op maandag   :x

En kan ik eens kijken of er iets moois bij de sacd's zit...

audiof. zonder budget

#8
Tsja, het is bijna een gewetensvraag over de kabels.... Ik vrees dat je hier hele uiteenlopende antwoorden op gaat krijgen.

Ik had hiervoor altijd van de Hul kabel gewoon multi-strand OFC (ik geloof dat de doorsnede 10mm2) waar ik misschien wel 20 jaar mee heb gedaan. Door een aantal keer de kamer indeling te wijzigen zijn de originele lengtes verknipt en steeds korter geworden. Momenteel gebruik ik redelijk goedkope Monstercable, wederom multi-strand OFC,gewoon met de transparante omhulsel. Doorsnede is ongeveer 4 mm2. De laatste was trouwens helemaal zo duur niet en is in veel audiozaken te krijgen.

Hoe te bevestigen??? Dat laat ik aan de voorkeur over. In mijn set-up bij de versterker zit ik rechtstreeks op de klemmen en bij de LS zijde heb ik vorkstekkers van advance acoustic. Voor mij, en mijn budget, voldoet dit prima.

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Helspie

Het hoeft niet allemaal high end te zijn. Maar wel prijs-kwaliteit en gewoon goed!
En inderdaad, weerom heel veel meningen... violent1



RoGEK

Gewoon zelf maken...

Zie mijn "set" topic.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

211

Citaat van: Helspie op november 24, 2013, 22:25:08
heb m'n eerste set gekocht (zie topic http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,11538.0.html)
Maar nu moeten daar nog kabeltjes aan hé...
probleem stelt zich vooral bij het feit dat ik niet langs beide zijden met "stekkers" kan werken. :no:
Aan de versterker heb ik enkel de mogelijkheid om de kabel aan te draaien, aan de speakers kan ik zowel aandraaien als inpluggen.
Wat heeft de voorkeur?
Koper zorgt voor laag, zilver voor meer hoog?
wat is er dan neutraal?

Gewoon een beetje fatsoenlijk koperdraad van de rol.... Geen pluggen of spades..!! Dat geeft alleen maar meer overgangsweerstand...
Zolang je maar geniet....