Auteur Topic: Lezen USB in een ND8006  (gelezen 716 keer)

Offline pameijer

• Geen leven buiten Marantz
  • -= het draait om de lol =-
Re: Lezen USB in een ND8006
« Reactie #15 Gepost op: augustus 30, 2021, 13:09:50 »
Bij een bijna nieuw apparaat? En met een wattenstaafje ben ik bang erin meer in te doen dan eruit te halen….
Als het apparaat bijna nieuw is zou ik de leverancier contacten. Een hardwarefout is niet uit te sluiten.
Anthem MRX1120 / Anthem BLX200 / Technics SL2000 / Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG OLED55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M-8C + Rythmik E15HP

Offline Hoewie Loewie

• Marantz Loony!
  • Een dag zonder muziek, is een dag niet geleefd.
« Reactie #16 Gepost op: augustus 30, 2021, 13:16:50 »
Hoi. Ik heb de (Engelse) gebruiksaanwijzing even gedownload. In het hoofdstuk (Connecting a USB memory device to the USB port) is al een soort disclaimer te vinden, die zegt dat Marantz niet garandeert dat alle USB memory devices werken. Ik ga er even vanuit, dat je de USB-stick rechtstreeks in de USB-ingang aan de voorkant van de speler hebt geplugd.

In het hoofdstuk (Playing a USB memory device) staat dat de Marantz enkel USB-sticks kan lezen die in FAT16 of FAT32 zijn geformatteerd. Zo ik lees, heb je FAT32 al geprobeerd dus je zou FAT16 nog eens kunnen proberen. Ondersteunde bitrate voor mp3-bestanden is 32 tot maximaal 320 kbps.

Onder punt 4 van dit hoofdstuk lees ik iets over het aanmaken van een playlist. Ik lees daar niet, dat een willekeurige track gestart kan worden en het apparaat dan automatisch de volgende track speelt. Zou daar misschien de fout zitten?

Tot slot de al eerder genoemde waarschuwing, dat files met copy protect niet afgespeeld kunnen worden. Ik heb even gezocht op het internet hoe je dat kunt zien. Met Windows Media Player in Windows 10 (en misschien ook andere Windows versies) kun je kijken of een bestand copy protected is. Zie hier hoe: https://www.technipages.com/windows-how-to-check-if-a-video-or-music-file-is-drm-protected
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2021, 13:27:05 door Hoewie Loewie »
Marantz: 2216 receivers / 1515 receiver / 2050 tuner / 4-G boxen
Heul veul Superscope. Website: www.superscopeaudio .nl

Offline themaestro

• Droomt Marantz
  • The message is in the music
« Reactie #17 Gepost op: augustus 31, 2021, 22:59:47 »
Hoi. Ik heb de (Engelse) gebruiksaanwijzing even gedownload. In het hoofdstuk (Connecting a USB memory device to the USB port) is al een soort disclaimer te vinden, die zegt dat Marantz niet garandeert dat alle USB memory devices werken. Ik ga er even vanuit, dat je de USB-stick rechtstreeks in de USB-ingang aan de voorkant van de speler hebt geplugd.

In het hoofdstuk (Playing a USB memory device) staat dat de Marantz enkel USB-sticks kan lezen die in FAT16 of FAT32 zijn geformatteerd. Zo ik lees, heb je FAT32 al geprobeerd dus je zou FAT16 nog eens kunnen proberen. Ondersteunde bitrate voor mp3-bestanden is 32 tot maximaal 320 kbps.

Onder punt 4 van dit hoofdstuk lees ik iets over het aanmaken van een playlist. Ik lees daar niet, dat een willekeurige track gestart kan worden en het apparaat dan automatisch de volgende track speelt. Zou daar misschien de fout zitten?

Tot slot de al eerder genoemde waarschuwing, dat files met copy protect niet afgespeeld kunnen worden. Ik heb even gezocht op het internet hoe je dat kunt zien. Met Windows Media Player in Windows 10 (en misschien ook andere Windows versies) kun je kijken of een bestand copy protected is. Zie hier hoe: https://www.technipages.com/windows-how-to-check-if-a-video-or-music-file-is-drm-protected

Ik heb e.e.a. uitgeprobeerd maar helaas. De beveiligingsoptie heb ik geprobeerd, maar helaas.
Playlist optie is n.v.t. daar de ND8006 nog wel vraagt bij het starten wat hij moet doen, je kan dus kiezen uit meerdere opties zoals zoeken, genre, nummers, artiesten, of alles afspelen, maar wat je ook kiest het maakt geen verschil.
Mystère ai11, Yamaha A-S2000, Cayin 265 Ai, ND8006, Arcam 5 plus cd, Tannoy XT8F, Sony PSX6 met Nagaoka MP200, Technics SL1900 met Tenorel T2001SD, Arcam Solo Neo, CD17 MK2 KI. Te koop Astin Trew at2000 en Dali Suite 2.8

Offline Hoewie Loewie

• Marantz Loony!
  • Een dag zonder muziek, is een dag niet geleefd.
« Reactie #18 Gepost op: augustus 31, 2021, 23:17:28 »
Hoi. Ja dan zit er niks anders meer op dan de winkel te benaderen waar je de speler gekocht hebt en op basis van de garantie om reparatie te vragen.

By the way: heb je al eens een software-update gedaan?
Marantz: 2216 receivers / 1515 receiver / 2050 tuner / 4-G boxen
Heul veul Superscope. Website: www.superscopeaudio .nl

Offline themaestro

• Droomt Marantz
  • The message is in the music
« Reactie #19 Gepost op: september 13, 2021, 23:38:40 »
Hoi. Ja dan zit er niks anders meer op dan de winkel te benaderen waar je de speler gekocht hebt en op basis van de garantie om reparatie te vragen.

By the way: heb je al eens een software-update gedaan?

Effe niet hier geweest, vandaar de late reactie.
Gekocht op MP.
En een firmware update hielp ook niet.
Mystère ai11, Yamaha A-S2000, Cayin 265 Ai, ND8006, Arcam 5 plus cd, Tannoy XT8F, Sony PSX6 met Nagaoka MP200, Technics SL1900 met Tenorel T2001SD, Arcam Solo Neo, CD17 MK2 KI. Te koop Astin Trew at2000 en Dali Suite 2.8