Synology DS212+

Gestart door AndreC, april 26, 2013, 22:39:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AndreC

Vandaag de Synology DS212+ gekocht als uitbreiding.
Nu kijken of het lukt hem goed in te richten.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op april 26, 2013, 22:39:23
Vandaag de Synology DS212+ gekocht als uitbreiding.
Nu kijken of het lukt hem goed in te richten.

uuhh nou gewoon recht neerzetten plantje erbij  :wink:

succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Vooral vantevoren goed nadenken welke RAID je wilt. Synology heeft zijn eigen type, Synology Hybrid is de standaard keuze maar niet per se de beste voor jouw situatie. Eerst ff inlezen voor je begint, maar persoonlijk vind ik gewoon JBOD de beste keuze: maximale opslagcapaciteit.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

AndreC

Citaat van: pameijer op april 27, 2013, 10:22:45
Vooral vantevoren goed nadenken welke RAID je wilt. Synology heeft zijn eigen type, Synology Hybrid is de standaard keuze maar niet per se de beste voor jouw situatie. Eerst ff inlezen voor je begint, maar persoonlijk vind ik gewoon JBOD de beste keuze: maximale opslagcapaciteit.
Nou, het zal wel aan mijn bepertkte kennis over een Nas liggen maar snap er niet veel van.
Tot nu toe is het me gelukt om de software te updaten, dus dat is al iets.
Denk dat het ook onkunde is en bang dat je wat fout doet.

Ik denk dat ik Roger om hulp ga vragen, beter navragen aan iemand die er verstand van heeft dan weken kloemelen en klooien en dan uiteindelijk het nog fout te doen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

xander32

.... herkenbaar hoor; het inrichten van een NAS zal ook niet aan mij besteed zijn :wink:.
Op die momenten is het altijd fijn dat je mensen om je heen hebt die er wat meer handigheid in bezitten.

AndreC

Citaat van: xander32 op april 27, 2013, 11:01:14
.... herkenbaar hoor; het inrichten van een NAS zal ook niet aan mij besteed zijn :wink:.
Op die momenten is het altijd fijn dat je mensen om je heen hebt die er wat meer handigheid in bezitten.
Had Roger al gebeld, kreeg voicemail, zal wel terug bellen.
Kijken of we een afspraak kunnen inplannen in de loop van volgende week.
Heb jaren zonder gedaan dus zal nu ook wel lukken om even geduld te hebben.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

drees62

Citaat van: pameijer op april 27, 2013, 10:22:45
Vooral vantevoren goed nadenken welke RAID je wilt. Synology heeft zijn eigen type, Synology Hybrid is de standaard keuze maar niet per se de beste voor jouw situatie. Eerst ff inlezen voor je begint, maar persoonlijk vind ik gewoon JBOD de beste keuze: maximale opslagcapaciteit.

Ik zou toch RAID 1 doen, mocht er dan ooit een schijf stuk gaan (en dan doen ze!) dan heb je in ieder geval alle muziek nog. Of je moet alles in huis hebben op CD en opnieuw willen gaan rippen . . .  :wink:

Maurice

Citaat van: drees62 op april 27, 2013, 12:41:11
Ik zou toch RAID 1 doen, mocht er dan ooit een schijf stuk gaan (en dan doen ze!) dan heb je in ieder geval alle muziek nog. Of je moet alles in huis hebben op CD en opnieuw willen gaan rippen . . .  :wink:
ik draai zelf ook raid 1, heb er ook foto's etc op staan. En ik heb al een defecte hd gehad, was dus mooi gered. Met sommige configuraties kan bij defect aan één schijf alle data, dus van beide schijven verloren gaan.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KayaRahnee

Misschien kan je hier iets mee: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,9229.150.html.
Heb zelf ook erg zitten sukkelen bij het instellen van de NAS.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pekelvlees

http://www.synology-forum.nl

Meld je hier maar aan , hier staat heel veel.
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

AndreC

Citaat van: pekelvlees op april 29, 2013, 16:50:52
http://www.synology-forum.nl

Meld je hier maar aan , hier staat heel veel.
Bedankt voor de tips, zal de links opslaan.

Heb wel geluk, Roger komt me helpen de Nas in te richten.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

RoGEK

Citaat van: AndreC op april 30, 2013, 00:10:09
Bedankt voor de tips, zal de links opslaan.

Heb wel geluk, Roger komt me helpen de Nas in te richten.

jup inderdaad.
even kijken wanneer ik er even tijd voor heb...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AndreC

Citaat van: RoGEK op april 30, 2013, 07:31:30
jup inderdaad.
even kijken wanneer ik er even tijd voor heb...
Dit waardeer ik, maar dat had ik je al gemaild.
Zijn we ook voor op de wereld, elkander helpen  hello
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.