Marantz 4230

Gestart door andre otten, februari 05, 2013, 19:10:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andre otten

Ik heb sinds kort een 4230 receiver. Is het verstandig om de condensatoren te vervangen?
Weet iemand misschien waar je de buislampjes kunt kopen?

JohnWx

Hoi en welkom op dit gekke forum


even contact opnemen met Hal9000 of SMMarantz  :evil: uuuh SBMarantz of Maus komt er ook aan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Buislampjes haal ik altijd bij DIL in Rotterdam. Die hebben heel veel en slechts een deel staat op hun site. Als het niet ver is kun je een kijkje nemen :)

andre otten

Maus en JohnWx bedankt voor jullie reactie.

Ik wil de 4230 reviseren. Is dat verstandig? Is er misschien iemand die zoiets eerder heeft gedaan en een onderdelen lijst heeft? Dan kan ik alles in één keer bestellen.

Moet ik ook de condensatoren van de voortrap vervangen? Of alleen die van de eindtrap? Of zijn er nog meer dingen die ik moet vervangen, de transistoren misschien?

JohnWx

Citaat van: Maus op februari 05, 2013, 19:52:54
Buislampjes haal ik altijd bij DIL in Rotterdam. Die hebben heel veel en slechts een deel staat op hun site. Als het niet ver is kun je een kijkje nemen :)

ik noem je er gewoon bij hoor  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus


Maus

Citaat van: andre otten op februari 05, 2013, 20:09:52
Maus en JohnWx bedankt voor jullie reactie.

Ik wil de 4230 reviseren. Is dat verstandig? Is er misschien iemand die zoiets eerder heeft gedaan en een onderdelen lijst heeft? Dan kan ik alles in één keer bestellen.

Moet ik ook de condensatoren van de voortrap vervangen? Of alleen die van de eindtrap? Of zijn er nog meer dingen die ik moet vervangen, de transistoren misschien?

Ik zou in ieder geval alle condensatoren vervangen.

Maurice

Ik zou zeggen, ga eens uitgebreid lezen in het techniek gedeelte op het forum, maar ook hier in het vintage gedeelte kom je denk ik genoeg tegen.
Indien er nog nooit een revisie gedaan is, dan moet je maar eens wat verslagen gaan lezen van SB Marantz of HAL9000!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

NICOR

foto? :-)mooie reciver

andre otten

Gisteren alles open gedraaid , is er aan de volume knop gesleuteld .
Heeft iemand toevallig nog een complete quadro volume regelaar over ?

leo de M

Citaat van: andre otten op februari 08, 2013, 20:52:51
Gisteren alles open gedraaid , is er aan de volume knop gesleuteld .
Heeft iemand toevallig nog een complete quadro volume regelaar over ?

zolang er op de juiste manier is gesleuteld is er toch niets aan de hand ? :wink:
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 2325 silver
marantz model 4240 silver
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

NICOR


bas focal marantz

De volume potmeter van een 4270 4300 zijn hetzelfde zijn , maar van een 4230 is een andere  .

andre otten

De foto's van de volume knop