Marantz 4230 kopen?

Gestart door BAS87, augustus 17, 2012, 16:03:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BAS87

Beste Marantz fans! :)

Ik ben nieuw in de hifi hype.

Ik kocht vorig jaar een Marantz 2216 voor 50 euro, die heb ik verkocht en een NAD C350 gekocht.
Maar had spijt vond de Marantz toch beter klinken. Nu kan ik een 4230 kopen voor 100 euro

na mijn idee is dit niet duur

wat zeggen jullie ?

en zou deze versterker b&w 603 s3 kunnen aansturen?


Thanks

JohnWx

Citaat van: BAS87 op augustus 17, 2012, 16:03:16
Beste Marantz fans! :)

Ik ben nieuw in de hifi hype.

Ik kocht vorig jaar een Marantz 2216 voor 50 euro, die heb ik verkocht en een NAD C350 gekocht.
Maar had spijt vond de Marantz toch beter klinken. Nu kan ik een 4230 kopen voor 100 euro

na mijn idee is dit niet duur

wat zeggen jullie ?

en zou deze versterker b&w 603 s3 kunnen aansturen?


Thanks

zal niet beter klinken maar anders qua specs. is de NAD de betere dan de Marantz alleen hou je van een verouderde "sound" denk ik met wat vervorming

kan de speakers makkelijk aansturen voor in een woonkamer, al die receivers moeten wel gereviseerd worden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

John wx,  je maakt een fout  dat verouderde  sound  vervormd. Als  een versterker vervormd is deze niet goed, of  deze  loopt te  clippen omdat er  te weinig vermogen is.  Heeft niks met  leeftijd te maken.

De 4230  is een leuke  receiver, 2x30watt of  4x17watt rms.  Het zijn wel  hele  projecten om te  reviseren. Deze  ongereviseerd  kan een hoop ellende  zijn. De 2216 is  2x16 watt rms,  leuke  receiver maar de  basis  van marantz.  De  4230 voor  100,- is een koopje maarja  dient  wel gereviseerd  te  worden houdt dan  rekening met 150,-+ revisie  kosten.

Kijk liever naar een 22xx serie  receiver  zoals de  2216. 
2226
2238  worden  vaak aangeboden  reken wel  dat deze  apparaten allemaal 30+  jaar zijn.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op augustus 17, 2012, 18:00:23
John wx,  je maakt een fout  dat verouderde  sound  vervormd. Als  een versterker vervormd is deze niet goed, of  deze  loopt te  clippen omdat er  te weinig vermogen is.  Heeft niks met  leeftijd te maken.

De 4230  is een leuke  receiver, 2x30watt of  4x17watt rms.  Het zijn wel  hele  projecten om te  reviseren. Deze  ongereviseerd  kan een hoop ellende  zijn. De 2216 is  2x16 watt rms,  leuke  receiver maar de  basis  van marantz.  De  4230 voor  100,- is een koopje maarja  dient  wel gereviseerd  te  worden houdt dan  rekening met 150,-+ revisie  kosten.

Kijk liever naar een 22xx serie  receiver  zoals de  2216. 
2226
2238  worden  vaak aangeboden  reken wel  dat deze  apparaten allemaal 30+  jaar zijn.

ik bedoelde te zeggen misschien houd hij wel van een versterker die kapot is of aan het gaan is, die sound

dat ik het vervorming noem ja denk het wel het geluid is niet meer origineel of er moet een betere term voor zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

raar   verhaal,  niemand  wil een defecte  versterker hebben.  :no:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

BAS87

Thanks voor de reacties, ik hou van sound wat een beetje wollig (heel erg warm)? Klinkt.

Had een x Klipsch RF52 speakers gekocht, wat een klote herrie heeel schel.

Ik heb de 4230 niet gekocht, ook aangezien die in niet zo goede staat was.
De NAD heb ik gister verkocht.

Wat raden jullie aan voor mij? ik wil het liefst bij Marantz blijven.

Ik draai alleen maar stereo surround, hdmi etc boeien me niet.


JohnWx

Citaat van: HAL9000 op augustus 18, 2012, 01:07:41
raar   verhaal,  niemand  wil een defecte  versterker hebben.  :no:

nee jij wil zeggen dat al die ouwe apparaten goed zijn, jij weet ook wel dat veel mensen die naar zo een ding luisteren dat heel veel niet meer 100% is

je zegt altijd zelf na een revisie dat het dan weer helder klinkt etc. en beter dus zo "raar" is mijn verhaal niet HAL
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Citaat van: John Wx op augustus 18, 2012, 10:14:12
nee jij wil zeggen dat al die ouwe apparaten goed zijn, jij weet ook wel dat veel mensen die naar zo een ding luisteren dat heel veel niet meer 100% is

je zegt altijd zelf na een revisie dat het dan weer helder klinkt etc. en beter dus zo "raar" is mijn verhaal niet HAL

Ohw  op  zo'n manier,  ja  dan heb je  volledig gelijk!
:-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: BAS87 op augustus 18, 2012, 09:11:16
Thanks voor de reacties, ik hou van sound wat een beetje wollig (heel erg warm)? Klinkt.

Had een x Klipsch RF52 speakers gekocht, wat een klote herrie heeel schel.

Ik heb de 4230 niet gekocht, ook aangezien die in niet zo goede staat was.
De NAD heb ik gister verkocht.

Wat raden jullie aan voor mij? ik wil het liefst bij Marantz blijven.

Ik draai alleen maar stereo surround, hdmi etc boeien me niet.


marantz  versterker  of  receiver.

Modellen zoals
1060  1070
2238 2250 die  worden vaak  aangeboden.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op augustus 18, 2012, 17:06:41
Ohw  op  zo'n manier,  ja  dan heb je  volledig gelijk!
:-)

formuleer het raar  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op augustus 18, 2012, 10:14:12

je zegt altijd zelf na een revisie dat het dan weer helder klinkt etc. en beter dus zo "raar" is mijn verhaal niet HAL


Dan moet het wel heel erg met de toenmalige staat gesteld geweest zijn.  :-o

Goed geformuleerd?  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op augustus 21, 2012, 01:47:08


Wat is dat?

je loopt achter, we gaan weer backwards volgende stap is weer stereo  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BAS87

ja de komma verkeerd geplaatst.

:)  ik bedoel stereo





BAS87

Ik heb net deze gekocht:

http://www.hifiklubben.nl/producten/stereo/versterkers/marantz_pm6004_versterker_zwart.htm

heb hem voor een super prijs weten te halen, hoop dat ie ook qua sound tevreden zal stellen.