Auteur Topic: Geen internetradio meer op NA7004  (gelezen 237 keer)

Offline SMarcelS

• Kent Marantz
  • *
Geen internetradio meer op NA7004
« Gepost op: september 13, 2020, 19:38:51 »
Beste forumleden ,

Ik ben hier vandaag voor het eerst en heb een vraag aan jullie,
Sinds vandaag heb ik geen internetradio meer op mijn netwerkspeler/tuner. violent1
De tuner blijft op het display aangeven dat ik "marantz.com" moet opzoeken om daar uit te zoeken
hoe ik volledige toegang kan krijgen via v-Tuner .
v-Tuner was een optie op deze netwerkspeler , dat wil dus zeggen dat ze de internetradiodienst verwijderd hebben.
Hier ben ik niet zo blij mee en maakt me aan het twijfelen of ik nog wel een nieuw Marantz product ga aanschaffen
om internetradio te luisteren.
Ook mij NR 1200 heeft om de haverklap een update , en vraag me af hoe lang dit goed gaat.
Lijkt wel of ik werk voor de vuilnisbak. :x

Hebben jullie hier meer van gelezen/gemerkt?
en, zo ja .wat is de oplossing?

Offline Vinyl_Fuchs

• Geen leven buiten Marantz
  • Vinyl Forever
Re: Geen internetradio meer op NA7004
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2020, 23:05:21 »
« Laatst bewerkt op: september 13, 2020, 23:20:09 door Vinyl_Fuchs »
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: Denon HA-500 i.c.m. NAD PP2; Marantz ND8600; Luidsprekers: Klipsch La Scala ALK.

Offline Maurice

• Global Moderator
  • Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Because music matters!
    • Het Marantzforum!
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2020, 13:11:37 »
In dit draadje is er al meer over gesproken!
https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,17012.0.html
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Offline SMarcelS

• Kent Marantz
  • *
« Reactie #3 Gepost op: september 14, 2020, 15:26:43 »
Heren,

Bedankt voor de info.
Nu heb ik op de website gekeken en kom ik er achter dat er alleen met creditcard of pay-pal betaald kan worden.
Deze heb ik dus geen van beide , dus zit er maar 1 ding op.
Een pay-pal account aanmaken.

Offline i2Paq

• Marantz Loony!
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2020, 19:37:54 »
Ik vind het kwalijk dat voor een dergelijk apparaat er geen update komt om TuneIn te kunnen gebruiken.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Online xander32

• Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Not that serious!
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2020, 20:04:18 »
Je hebt dan echt valse verwachtingen, het apparaat debuteerde 10 jaar geleden joh.

Ik vind het kwalijk dat voor een dergelijk apparaat er geen update komt om TuneIn te kunnen gebruiken.
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT  ||  Hypex Ncore

Offline SMarcelS

• Kent Marantz
  • *
« Reactie #6 Gepost op: september 16, 2020, 20:33:32 »
Ik heb het toestel pas 7 jaar in bezit , ik weet ook wel dat digitale techniek continue verandert en er inmiddels beter is , zie de nieuwe 30 serie. ( tegen de tijd dat ik daar het geld voor heb is tie al weer achterhaald.)  :schater:
De apparatuur wordt niet meer zo degelijk gemaakt zoals in de jaren 70 van de vorige eeuw.
Het zal geen 40 a 50 Jaar meer meegaan. Maar wil het toestel zo ver mogelijk op gebruiken.
Ik had ook niet gehoopt op een update , omdat TuneIN een ander platform is dan vTuner en de hardware binnen in het toestel er waarschijnlijk niet geschikt voor is.
Ik heb de 3 Dollar betaald  en het toestel doet weer braaf zijn werk ,
nieuwe MKP condensatoren in de uitgang gesoldeerd ,m-dax op standje high en gaan met die banaan.
Klinkt prima , voor zover dat gaat met radio.

Offline i2Paq

• Marantz Loony!
« Reactie #7 Gepost op: september 17, 2020, 11:47:46 »
Je hebt dan echt valse verwachtingen, het apparaat debuteerde 10 jaar geleden joh.

Toen had je ook al TuneIn, kleine moeite van Marantz om deze dmv. een softwareupdate als bron toe te voegen.

Zelf was ik niet onder de indruk van de NA7004, vanaf dag 1 software-ellende en onstabiel. Mijn Roku Soundbridge in die tijd was stabieler en dat voor veel minder geld.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Offline SMarcelS

• Kent Marantz
  • *
« Reactie #8 Gepost op: september 17, 2020, 19:07:57 »
Toen ik de NA7004 kocht , was die in de aanbieding bij Correct , heb ik er dus niet de hoofdprijs voor betaald.
De geluidskwaliteit stond bij mij voorop.
In den beginne hield ik me niet bezig met streaming audio en streaming radio.
Het ging mij om de dab+ mogelijkheid welke met een zelfgemaakte antenne prima ontvangst heeft en de D/A converter omdat de PM7004 geen D/A converter aan boord heeft.
De NA7004 heeft alle firmware updates gehad en ik heb geen problemen met het functioneren van de andere functies.
De reden dat ik de NA7004 op een andere manier ben gaan gebruiken is dat ie samen met de PM7004 is verhuisd naar mijn hobby/luisterruimte en ik het kwa aansluitingen het minimaal wilde houden en geen zin had in antennes en LAN over power veel makkelijker is.
met de vriendelijke groeten van Marcel.
« Laatst bewerkt op: september 17, 2020, 19:46:35 door SMarcelS »