Auteur Topic: Superscope by Marantz CD312 cassettedeck.  (gelezen 201 keer)

Offline Hoewie Loewie

• Marantz Loony!
  • Een dag zonder muziek, is een dag niet geleefd.
    • Website over Superscope audio
Superscope by Marantz CD312 cassettedeck.
« Gepost op: juni 27, 2020, 14:12:16 »
Hoi. Lang geleden gekocht als defect (motor liep niet, draadjes waren los) en gisteren maar eens op de knutseltafel. In principe niet om te repareren (eerdere poging mislukte) maar om te kijken of het geschikt was als basis voor het inbouwen van een BlueTooth-adapter in cassettevorm (zie plaatje). Maar ja, als ie dan toch open ligt ook eens even kijken of ie toch niet te repareren is. Ja dus (zekering kaduuk). Speelt weer prima nu. Helaas weigert de rechter VU-meter dienst. Niet op gang kunnen krijgen met de truuk met de hete soldeerbout op het stelschroefje. Heeft er iemand nog zo'n VU-meter liggen? Waarschijnlijk ook gebruikt in een aantal Marantz cassettedecks.

Superscope CD312 op tafel:

Ook even geƫxperimenteerd met blauwe led buislampjes:

Nee, origineel vind ik mooier:

De kapotte VU-meter:

Cassette BlueTooth-adapter:
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2020, 14:22:46 door Hoewie Loewie »
Marantz Model 2216 en Model 1515 receivers, ST6000 en ST450L tuners, 4-G boxen en heul veul Superscope. Zie: www.superscopeaudio .nl

Offline i2Paq

• Marantz Loony!
Re: Superscope by Marantz CD312 cassettedeck.
« Reactie #1 Gepost op: juni 27, 2020, 16:45:35 »
Hoe zit dat nu met dat blauwe en witte licht?

Geeft dat een beetje geluid zo'n BT adapter?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Offline Hoewie Loewie

• Marantz Loony!
  • Een dag zonder muziek, is een dag niet geleefd.
    • Website over Superscope audio
« Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2020, 21:14:30 »
Het blauwe licht zijn blauwe ledlampjes. Het wit/gele zijn originele buislampjes.

Hoe zo'n Bluetooth ontvanger klinkt weet ik niet. Ik heb er nog geen. Overigens heb ik wel zo'n adapter met een draadje en een jackplug. Dat werkt in ieder geval wel en klinkt okay.
Marantz Model 2216 en Model 1515 receivers, ST6000 en ST450L tuners, 4-G boxen en heul veul Superscope. Zie: www.superscopeaudio .nl

Offline i2Paq

• Marantz Loony!
« Reactie #3 Gepost op: juni 28, 2020, 14:25:30 »
Het blauwe licht zijn blauwe ledlampjes. Het wit/gele zijn originele buislampjes.

Hoe zo'n Bluetooth ontvanger klinkt weet ik niet. Ik heb er nog geen. Overigens heb ik wel zo'n adapter met een draadje en een jackplug. Dat werkt in ieder geval wel en klinkt okay.

Ben benieuwd en hoor graag hoe het klinkt!

Zo'n andere adapter heb ik idd. ook nog ergens uit de tijd dat ik een autoradio+cassette had en er een CD aan hing.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...