Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nostra

Ondertussen nog een beetje nieuws hier...

De Marantz model 6150 heeft terug voetjes!

Ik wacht nog juist op het toonarm houdertje dat ik besteld heb en dan is die af.

De Marantz model 6150 gaat wel op termijn vervangen worden door een reloop rp 7000 mk2 gold (limited edition) de super oem versie van de gekende technics sl1200 gold.

Ook nog een ortofon concorde gold gescoord die allicht eerst zal dienen op de Marantz 6150. Ik lees goede zaken over deze cel en naald.

Next: phono preamp (waarschijnlijk een little bear lampen phono preamp) en dynavox black line kabels. Benieuwd wat het verschil gaat zijn tussen die die ik nu heb en deze.

Later dit jaar een nieuwe (eind)versterker

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


AlexH

Misschien nog eens een foto ter illustratie?  :-)
Altijd leuk om te zien.
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

xander32


Nostra

Citaat van: AlexH op januari 10, 2020, 07:56:48
Misschien nog eens een foto ter illustratie?  :-)
Altijd leuk om te zien.
Als hij af is zeker!

Wacht nog op 1 stukje.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

De model 6150 tt gaat de verkoop in en ga me of een reloop rp 7000 gold of een audio technica lp140xp bk aanschaffen in de plaats.

Ook heb ik een advance acoustic maa 406 eindversterker gescoord voor een zacht prijsje. Enige nadeel de rechter vu meter zit vast en ga ik zelf proberen maken. Normaal moet dit geen probleem zijn.

Ik ben zeer blij dat ik deze gescoord heb!

Last but not least midden februari heb ik het op maat gemaakte hifi meubel. 3 weken vertraging maar goed. Het zal het wachten waard zijn!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

En de advance acoustic maa 406 is binnen.

Spijtig genoeg de v1 versie zonder de high bias maar dit mag de pret niet drukken.

Zeer muzikale versterker! Iets minder warm als de Marantz maar wat soundstage, detail in het hoog en midden! De B&W preference 5's zijn volledig tot leven gekomen nu en op iets meer bas na (tov de Marantz pm7200).

Ik ben zeer tevreden van men aankoop en ik ben blij dat ik er toch voor gegaan ben!

Enige nadeel, het interne gedeelte van de vu meter is kaduk. Heb hem proberen maken maar de 2 veertjes zijn kaput... Ga eens informeren volgende week bij men elektronica componenten dealer voor het te maken.

Next: Vincent SA-31 voorversterker

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Whisper.nl

ik heb dit topic doorgelezen.   notworthy :yes: notworthy

Veels te weinig plaatjes.  HB

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Nostra

Citaat van: Whisper.nl op februari 07, 2020, 09:40:14
ik heb dit topic doorgelezen.   notworthy :yes: notworthy

Veels te weinig plaatjes.  HB
Komt goed als het meubel er eindelijk eens geraakt [emoji6]

Men schrijnwerker heeft vertraging (al 3 weken later als afgesproken)

Nu nog de map 406 maken...

Vandaag wel een mooi tulp kabeltje gescoord van profi q

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Het meubel wordt volgende maandag geleverd!

En ondertussen heb ik me voor tussen de pm7200 en de advance acoustic maa 406 een kleine preamp gekocht die op dit moment onderweg is. Nl een douk audio buizen voorversterker.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Je bent al aardig besmet met "het virus". Gelukkig niet schadelijk voor je gezondheid, hooguit voor je relatie en voor je portemonnee. :lol:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 25, 2020, 13:50:01
Je bent al aardig besmet met "het virus". Gelukkig niet schadelijk voor je gezondheid, hooguit voor je relatie en voor je portemonnee. [emoji38]
Bwaaaa.

Ik ben bijna waar ik wil zijn.

Enige wat ik nog echt wil is een andere platenspeler en vooral een andere preamp (ik weet al de welke, een vincent sa31 of sa32)

Versterker en andere apparatuur gewijs zal er niet veel veranderen tenzij er ineens budget zou zijn voor een accuphase of een audio analogue Maestro.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Zo heren,

De mini tube preamp van douk audio is binnen en het meubel geleverd (vanavond volgen de deurtjes)

Zeer tevreden van de huidige setup!

Het buizen voorversterkertje is de beste investering van de ganse installatie.

Het verschil voor en na is enorm. Zeer warme klank nu, hoge tonen zijn zeer aangenaam en rustig om naar te luisteren, toch zeer gedetailleerd. Middentonen zijn veel prominenter aanwezig, veel meer detail. Bassen zijn heerlijk en zeer diep.

De b&w preference 5 speakers spelen nu volledig hoe ik het wil.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Met de deurtjes er in



Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Nostra

Vandaag eindelijk een betere platenspeler geïnstalleerd :excited: !

Een technics sl 1410 mk1.

Eerst de platter van de technics een goede beurt gegeven (de dotjes en de zijkant eens opgepolierd) en de binnenkant eens opgekuist.

Vanavond aangesloten (voordeel van de langere kabels als op de Marantz model 6150) en getest.

Nu blijkt dat de preamp van de Marantz pm7200 gewoon zuigt... Klinkt allemaal zeer rommelig tov Spotify of cd.

Dus volgende maand zien voor een betere preamp (heb nog 1 ingang over op de Marantz) en vandaar verder zien.

Ik ben er bijna :D

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Ik heb besloten van met de installatie een andere weg op te slaan.

Alles van marantz en de bluesound node worden op termijn vervangen.

Voorversterker wordt een advance acoustic x-p500 en de x-stream 9 ook van advance acoustic zullen tegen de nieuwe luister periode waarschijnlijk in huis staan.

Ik weet dat er meer uit te halen valt met bovenstaande als wat ik nu heb.

Ben nog steeds tevreden van hetgene dat ik nu heb hoor begrijp me niet verkeerd.

Maar ik merk dat de advance acoustic maa 406 gewoon beter speelde met de pm7200 juist als processor en volume regelen met de tablet in Spotify.

De mini tube preamp is wel mooi hoor en geeft echt wel een goede klank! Zeker de bassen en de vocalen zijn [emoji1786]! Maar ik blijf wat op men honger zitten qua klankbeeld en detail in de hoge tonen tov vroeger.

Waarom de advance acoustics?

Simpel, prijs/kwaliteit echt wel een super merk vind ik en ik wil wat minder apparatuur.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk