Auteur Topic: IMF ALS 40 of toch beter de TLS 50?  (gelezen 2936 keer)

Offline Samro

• Houdt van Marantz
Re: IMF ALS 40 of toch beter de TLS 50?
« Reactie #75 Gepost op: september 09, 2019, 20:35:25 »
Je hebt helemaal gelijk! Ik kan er maar enkele foto's van op internet vinden. Schijnbaar redelijk zeldzaam type!   :wink:
Het blijkt toch wel een type te zijn: http://www.imf-electronics.com/Home/imf/speaker-range/reference-speakeors/studio-monitor

Offline Frits

• Marantzofiel!
  • HiFi is emotie
« Reactie #76 Gepost op: september 09, 2019, 21:07:38 »
Ik heb ze net in levende lijve mogen aanschouwen en beluisteren. Lijken inderdaad veel op de 50. Echter waren de mid en de tweeter niet origineel meer. Voor de mid was een goede vervanger gekozen, echter de tweeter vond ik te zacht. Verder nette speakers. Opvallend voor deze serie is kennelijk ook dat er geen fronten bij horen. Zitten ook geen fronten bij.

Als ik mijn ALS niet had gehad was ik er vast voor gevallen, maar nu luisterend naar die van mij klinkt het toch wel even wat helderder. Ook in het laag doen ze niet onder voor deze monitor versie.
Verder zijn ze niet eens zoveel groter dan mijn ALS-en, viel mij eigenlijk nog mee.

Leuk om te ervaren dat wat ik heb, toch best wel goed is.
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, IMF, Sony en Rel

Offline Samro

• Houdt van Marantz
« Reactie #77 Gepost op: september 09, 2019, 21:33:13 »
Hee leuk dat je ze bekeken en beluisterd hebt 😉 . Jammer dat de mid en tweeter niet origineel waren. Als de tweeter te zacht was is de rendementaanpassing niet goed. Dan kan de klank inderdaad tegenvallen. Ik zou inderdaad blij zijn met de 40 als alle units origineel zijn is veel beter! Zijn die van jou een gesloten systeem? Lekker genietenvan jou IMF's 🎼🎶
Ik heb ze net in levende lijve mogen aanschouwen en beluisteren. Lijken inderdaad veel op de 50. Echter waren de mid en de tweeter niet origineel meer. Voor de mid was een goede vervanger gekozen, echter de tweeter vond ik te zacht. Verder nette speakers. Opvallend voor deze serie is kennelijk ook dat er geen fronten bij horen. Zitten ook geen fronten bij.

Als ik mijn ALS niet had gehad was ik er vast voor gevallen, maar nu luisterend naar die van mij klinkt het toch wel even wat helderder. Ook in het laag doen ze niet onder voor deze monitor versie.
Verder zijn ze niet eens zoveel groter dan mijn ALS-en, viel mij eigenlijk nog mee.

Leuk om te ervaren dat wat ik heb, toch best wel goed is.

Offline Frits

• Marantzofiel!
  • HiFi is emotie
« Reactie #78 Gepost op: september 09, 2019, 21:41:34 »
Ja, gesloten. Maar dan wel op de IMF manier: http://www.imf-electronics.com/Home/imf/speaker-range/studios/als40

Offline Frits

• Marantzofiel!
  • HiFi is emotie
« Reactie #79 Gepost op: september 09, 2019, 21:44:52 »
De opstelling bij mij. De Rel is werkeloos.

Offline Samro

• Houdt van Marantz
« Reactie #80 Gepost op: september 09, 2019, 21:57:57 »
Prima toch! Gesloten systeem hebben vind ik wel een mooie stabiele[ bas over het algemeen. De 50 welke ik gehad heb was een beetje een wollige bas soms. Nu moet ik zeggen dat ik er wel erg lange ls kabels aan had  hangen wat ook een nadeel kan zijn voor de bas weet ik nu. Het rendement was wel wat laag van de 50, hoewel een buis het er ook niet slecht op deed.

quote author=Frits link=topic=16403.msg326409#msg326409 date=1568058094]
Ja, gesloten. Maar dan wel op de IMF manier: http://www.imf-electronics.com/Home/imf/speaker-range/studios/als40
[/quote]

Offline Frits

• Marantzofiel!
  • HiFi is emotie
« Reactie #81 Gepost op: september 09, 2019, 22:06:35 »
Qua gesloten systeem kan ik wel beamen. Andersom de TL is juist ontworpen op een poort met de juiste labyrint lengte. Is voor mij toch wat anders dan de meeste basreflex systemen.

Mijn kabels zijn kort en dik en heb een Denon PMA 2010ae om de zaak in beweging te krijgen en in bedwang te houden. HB

Rendement klopt wel. De volume knop moet op de Denon 2 mm verder open t.o.v. de Hepta's. :angel:

Offline Samro

• Houdt van Marantz
« Reactie #82 Gepost op: september 09, 2019, 22:25:44 »
Mooie combinatie lijkt me. Die kan de IMF's wel aan. Vermogen genoeg! Snap dat je er blij mee bent 😉
Qua gesloten systeem kan ik wel beamen. Andersom de TL is juist ontworpen op een poort met de juiste labyrint lengte. Is voor mij toch wat anders dan de meeste basreflex systemen.

Mijn kabels zijn kort en dik en heb een Denon PMA 2010ae om de zaak in beweging te krijgen en in bedwang te houden. HB

Rendement klopt wel. De volume knop moet op de Denon 2 mm verder open t.o.v. de Hepta's. :angel: