Auteur Topic: Internetradio - naar welke zender(s) luister jij?  (gelezen 6205 keer)

Offline DansaN

• Houdt van Marantz
Re: Internetradio - naar welke zender(s) luister jij?
« Reactie #45 Gepost op: augustus 18, 2019, 09:08:47 »
Wat ik niet begrijp is dat er door het genoemde station (heet dat nog zo?) een kwalitatief zeer goede bron wordt aangeboden, wat vervolgens door velen op een Sonos o.i.d. wordt weergegeven. Daar heb je toch een goede installatie voor nodig om het gebodene goed te kunnen weergeven?
Had “vroeger” iedereen die cd’s luisterde een goede installatie?
Flac is immers cd-kwaliteit.

Een ieder luistert met de installatie die hem/haar voldoende kan bekoren.

Online Vinyl_Fuchs

• Geen leven buiten Marantz
  • Vinyl Forever
« Reactie #46 Gepost op: augustus 18, 2019, 09:36:41 »
Wat ik niet begrijp is dat er door het genoemde station (heet dat nog zo?) een kwalitatief zeer goede bron wordt aangeboden, wat vervolgens door velen op een Sonos o.i.d. wordt weergegeven. Daar heb je toch een goede installatie voor nodig om het gebodene goed te kunnen weergeven?
Als je op mijn HEOS doelt, kan dat tweeërlei: mijn HEOS 1 of de HEOS-app, waarmee ik dan of de HEOS 1 of de ND8006 aanstuur. En natuurlijk is mijn mainset gevoeliger qua bronkwaliteit.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: Denon HA-500 i.c.m. NAD PP2; Marantz ND8600; Luidsprekers: Klipsch La Scala ALK.

Online xander32

• Zou door Marantz gesponsord moeten worden
  • Not that serious!
« Reactie #47 Gepost op: augustus 18, 2019, 09:37:30 »
Ik begrijp wel wat je bedoelt, men laat dan veel potentie liggen. Zoals bv Illy koffie gebruiken in een Tristar koffiezetapparaat. Maar die Illy koffie is flink duurder dan bv die van DE, terwijl daar (vaak) geen sprake van is bij een muziek stream. Waarom dan met minder genoegen nemen daar waar het die stream betreft 🙂

Zelf geniet ik op momenten (niet dit moment ☔️) ook van flac vanaf mijn telefoon via een bt speaker in de tuin, of via een bt hoofdtelefoon wanneer ik onderweg ben ... Waarom met minder genoegen nemen?

Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Online Vinyl_Fuchs

• Vinyl Forever
« Reactie #48 Gepost op: augustus 18, 2019, 09:41:49 »
Ik begrijp wel wat je bedoelt, men laat dan veel potentie liggen. Zoals bv Illy koffie gebruiken in een Tristar koffiezetapparaat. Maar die Illy koffie is flink duurder dan bv die van DE, terwijl daar (vaak) geen sprake van is bij een muziek stream. Waarom dan met minder genoegen nemen daar waar het die stream betreft 🙂

Zelf geniet ik op momenten (niet dit moment ☔️) ook van flac vanaf mijn telefoon via een bt speaker in de tuin, of via een bt hoofdtelefoon wanneer ik onderweg ben ... Waarom met minder genoegen nemen?
Mee eens.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: Denon HA-500 i.c.m. NAD PP2; Marantz ND8600; Luidsprekers: Klipsch La Scala ALK.

Offline Frits

• Marantzofiel!
  • HiFi is emotie
« Reactie #49 Gepost op: augustus 18, 2019, 09:50:37 »
Grappig, ik besef mij nu dat als ik naar muziek luister ik er echt voor ga zitten. En dan staat de stereo aan. Beetje op de achtergrond, in de tuin via een BT speaker of met een koptelefoon doe ik nooit.

Maar een goede bron is natuurlijk altijd prima
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, TDL, Sony en Rel

Offline Theo1

• Ik heb ook een bericht geplaatst!
  • *
« Reactie #50 Gepost op: oktober 11, 2019, 10:23:52 »
Sky radio en Arrow Classic Rock.

Offline Wintertje

• Droomt Marantz
« Reactie #51 Gepost op: oktober 13, 2019, 15:35:21 »
KX Radio, NPO Radio 5 en Radio Paradise af en toe. Via een Yamaha WXAD-10 op mijn Denon PMA-1600 die een DAC aan boord heeft. De Yamaha heeft helaas geen digitale uitgang.
Mis ik nu veel redface

Offline Whisper.nl

• Donateur!
  • Geniet
    • totem
« Reactie #52 Gepost op: november 19, 2019, 14:52:45 »

Radio Utrecht.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Offline hanslinux

• Kent Marantz
  • *
« Reactie #53 Gepost op: november 20, 2019, 07:57:26 »
LxClassics

Offline Nb

• Marantzofiel!
  • 🎵 Today is only yesterdays tomorrow.
« Reactie #54 Gepost op: november 20, 2019, 09:55:30 »
Radio Paradise en Radio 1.
Q Acoustics 3050 - Marantz PM 6004.
CD Speler van dienst: Marantz cd 5000.
SACD/ dvd speler: Pioneer DVLX 50, Tuner Philips FT 650. Cambridge Dacmagic100. Logitec BT. receiver en een Chromecast.

Offline Nb

• Marantzofiel!
  • 🎵 Today is only yesterdays tomorrow.
« Reactie #55 Gepost op: januari 06, 2020, 22:11:32 »
Net deze zender, die ook een app heeft gevonden.

https://bluesmenchannel.com/
Q Acoustics 3050 - Marantz PM 6004.
CD Speler van dienst: Marantz cd 5000.
SACD/ dvd speler: Pioneer DVLX 50, Tuner Philips FT 650. Cambridge Dacmagic100. Logitec BT. receiver en een Chromecast.