Marantz 1060 repareren ?

Gestart door CBdicX, oktober 23, 2012, 17:56:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo, ik heb hier 2x 1060 versterkers waarvan de een een zwarte kap heeft (E360235) en de ander een houten motief (533032), beide model 1060 E.
Ik dacht dat alle 1060 modellen alleen maar in hout motief waren, kan het kloppen dat er ook zwarte kap modellen zijn ?

Tweede vraag is dat beide modellen een klein beetje brommen, weliswaar zeer zacht maar je hoort het wel als alles stil is, is dit gebruikenlijk ?

Derde is dat bij het zwarte model de Loudness en filter high en low niet werken.
Is dat een lastige klus om te repareren ?

Bedankt voor iedere hulp en/of sugestie !

Paul

Onze techneuten zitten  nu aan het dinee maar je zal het spoedig horen, denk ik.  :roll:   :-D byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

CBdicX

Bedankt, ik hoop het.....
Misschien dat een pufje contact spray zal helpen bij de Loudness en high/low knoppen ?
Contact spray is het enige wat ik heb staan....... :-)

Paul

Citaat van: CBdicX op oktober 23, 2012, 18:26:57
Bedankt, ik hoop het.....
Misschien dat een pufje contact spray zal helpen bij de Loudness en high/low knoppen ?
Contact spray is het enige wat ik heb staan....... :-)
Ben bang dat gezien het gebrom dat contactspray niet genoeg is, wellicht een probleem in de voeding of meer.
Een 1060 is een versterker op leeftijd en kan wel wat technische aandacht gebruiken.
Heb zelf ook de 1060 met verschillende kappen gehad dus dat klopt.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: CBdicX op oktober 23, 2012, 18:26:57
Bedankt, ik hoop het.....
Misschien dat een pufje contact spray zal helpen bij de Loudness en high/low knoppen ?
Contact spray is het enige wat ik heb staan....... :-)

ja vaak zijn ze vuil waardoor  ze  geen contact maken.  Dat  helpt wellicht wel die  functies te herstellen.
Maar dat brommen zijn elko's.  Hoeveel  db  rendement hebben uw  speakers.

Ik vergat:  zwarte  kap is jonger.   
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

CBdicX

Citaat van: HAL9000 op oktober 23, 2012, 20:14:02
ja vaak zijn ze vuil waardoor  ze  geen contact maken.  Dat  helpt wellicht wel die  functies te herstellen.
Maar dat brommen zijn elko's.  Hoeveel  db  rendement hebben uw  speakers.

Ik vergat:  zwarte  kap is jonger.

Dat is 87 dB.
Bij dat brommen zit ook een hele hoge sis, ik moet wel zeggen, mijn vrouw hoort het niet, ik helaas wel.
Het is wel vrij zacht en word direct overstemt door praten of muziek.
Ik heb de 2x 1060 ook getest zonder iets eraan, dus alleen de versterkers en 2 speakers eraan, volume op 0 en hoppa, brom en sis op een zeer laag geluids nivo.

CBdicX

Wat zou het kosten, stel dat het de Elco's zijn die brommen en sissen, om zo'n 1060 weer helemaal stil te krijgen via een betrouwbaar persoon van dit forum ?
Gaat het "Marantz geluid" niet verloren bij het vervangen van dit soort onderdelen ?

Thx.....

lo

Op ons forum zijn twee betrouwbare techneuten actief, 1 heeft al gereageerd en dat is HAL9000 en hij zit in regio Rotterdam. De andere is SB_marantz uit de regio nijmegen. Waar zit jij ergens in de buurt?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

CBdicX

Almere, maar PostNL komt toch overal......
Bedankt, dan zal ik het contact met HAL9000 aanhouden en eens vragen wat een "beurt" kost.