Vertraging beeld tov geluid

Gestart door jeroenkr, januari 12, 2011, 19:22:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroenkr

Beste Medeforummers,

Mijn opstelling:
- Marantz SR7400
- Marantz DV7001
- Samsung LED TV (UE 37C6000)
- De DV7001 is voor beeld middels een Van Den Hul The HDMI 1m gekoppeld met de Samsung LED TV.
- De DV7001 is voor audio middels interlinks gekoppeld met de SR7400.

Wanneer ik DVD's op de DV7001 afspeel is het geluid vanuit de SR7400 eerder als het beeld op de LED TV. Hebben jullie enig idee hoe dit kan? Na wat te hebben gegoogled kom ik het eea tegen m.b.t. de standaard vertraging van LED TV's. Dit is mogelijk een standaard eigenschap/nadeel van een LED TV. Een oplossing zou kunnen zijn de DVD-speler zo in te stellen dat deze met een aantal miliseconden vertraging afspeeld. Een andere oplossing zou kunnen zijn diverse digitale beeld opties in de LED TV uit te schakelen waardoor de verwerkingstijd afneemt en het beeld weer synchroon is met het geluid.

1. Heeft iemand van jullie ervaring met bovenstaande?
2. Wat zou een oplossing kunnen zijn?
3. Bezit de DV7001 een mogelijkheid om een vertraging in te stellen m.b.t. het doorsturen van signaal via HDMI?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr. Jeroen

Stadium III

Kijk maar eens als er een lypsync functie op de dv 7001 zit
Anders eventueel in de reciever goedzetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jeroenkr

Ik heb in de digitale manuals van de SR7400 en DV7001 gezocht op "lypsync" of delen van dit woord.

Helaas staat in beide manuals hier niets over in. Houdt dit in dat de SR7400 en DV7001 dit niet ondersteunen?

Gr. Jeroen

gerrit_smit


Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

jeroenkr

In de manuals van de SR7400 en DV7001 kan ik tevens niets over de lipsync functie vinden.

Daarnaast inmiddels 2 nieuwe Van Den Hul Optocoupler MK2 optische kabels gemonteerd. Dit heeft het probleem helaas ook niet verholpen.

Iemand nog ideeen?

pietjepc

Lijkt bij mij soms ook zo te zijn. Ik vroeg me af of het misschien met upscalen v/d/ dvdspeler te maken had??
Wild guess...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

gerard

Citaat van: jeroenkr op januari 17, 2011, 19:42:49
In de manuals van de SR7400 en DV7001 kan ik tevens niets over de lipsync functie vinden.

Daarnaast inmiddels 2 nieuwe Van Den Hul Optocoupler MK2 optische kabels gemonteerd. Dit heeft het probleem helaas ook niet verholpen.

Iemand nog ideeen?

:yes:

Felston digital audio delay:

http://www.electrawinkel.nl/product_info.php?products_id=1455
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes