CD 94 of CD 6004 werd uiteindelijk een SA15S1 en CD 94

Gestart door 100%Marantz, februari 21, 2013, 21:45:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een CD 94 Gold. Hij zou perfect passen bij mijn set, maar anderzijds is het een CDM1 dat moeilijk te herstellen is als er iets mee gebeurd. Deze toestellen zijn toch ongeveer 25 jaar oud.
Sommigen op dit forum hebben niet afgeraden, maar ook niet echt aangeraden om een CD 94 te kopen.

Als ik naar de prijzen kijk kan ik voor een gelijkaardige prijs en misschien goedkoper een gloednieuwe CD 6004 kopen. Deze past natuurlijk minder bij mijn set, maar is gloednieuw met de nieuwste technologie.

Heeft iemand ervaring met deze spelers en wat zouden jullie aanraden.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
marantz, what else?

RoGEK

dan zou ik ergens de gulden middenweg kiezen.....

een gebruikte SA7001 KI of een cd17 ki ofzo?

maar wie ben ik....
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

100%Marantz

daar heb ik niet veel naar gekeken, maar kan ook een optie zijn.
Aan welke prijs is zo'n SA CD beschikbaar. Is het niet duurder?
En is een SA CD interessant als je geen SA CD (disc) hebt maar wel gewone CD's?
Ik heb 1 SA CD  :-D (Brothers in Arms 20th ann.)
marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op februari 21, 2013, 22:21:01
daar heb ik niet veel naar gekeken, maar kan ook een optie zijn.
Aan welke prijs is zo'n SA CD beschikbaar. Is het niet duurder?
En is een SA CD interessant als je geen SA CD (disc) hebt maar wel gewone CD's?
Ik heb 1 SA CD  :-D (Brothers in Arms 20th ann.)

Dan is een sacd geen optie

Maar jij als vintage zou ik voor een CD94 of 85 of een CD10 of CD80
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

Nu weet ik niet zeker maar ik denk dat elke cdm1 van een ander donor appararaat te gebruiken is .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op februari 21, 2013, 23:03:55
Nu weet ik niet zeker maar ik denk dat elke cdm1 van een ander donor appararaat te gebruiken is .

Weet ik niet want in de 94/95 zijn ze getuned


zie link:

http://www.dutchaudioclassics.nl/?strPage=Info&strBrand=Various&strType=PhilipsCDM#philips-cdm1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op februari 21, 2013, 23:41:59
Weet ik niet want in de 94/95 zijn ze getuned


zie link:

http://www.dutchaudioclassics.nl/?strPage=Info&strBrand=Various&strType=PhilipsCDM#philips-cdm1
Verrek inderdaad , jammer dat ze weer iets verschillen met de gewone cdm1 .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op februari 21, 2013, 23:56:43
Verrek inderdaad , jammer dat ze weer iets verschillen met de gewone cdm1 .

misschien werkt het wel hoor en is er alleen iets verzwaard of ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Leuke speler de 94 maar wat moet dat ding kosten?

Je kun ook jongere overwegen zoals de 10 en 16 welke ik zeer betrouwbaar acht.

CDM loopwerken worden een probleem als deze stuk gaan maar meestal gaat er wat anders dan de unit zelf.

Vam's zijn regelrecht slecht van kwaliteit maar kosten dan ook geen drol.

Take your pick.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Citaat van: John Wx op februari 21, 2013, 22:47:55
Dan is een sacd geen optie

Maar jij als vintage zou ik voor een CD94 of 85 of een CD10 of CD80

Cd 85 is quasi niet te vinden en denk dat alleen in black bestaat, heb nooit een gold gezien.
CD 80 is niet veel verschillend van de CD 60 die ik heb.
CD 10 is goed, maar past niet beter bij mijn set, is in dezelfde reeks dan de Cd 60 en CD 80.
Ik heb ook nog een CD 880 van Philips die zeer goed is.
CD 94 blijft dus over.
kost tussen de 450 en 650 € (voor die prijs kan ik inderdaad een veel nieuwere speler kopen)
Er staat er nu een (CD94 gold) op ebay, maar werkt niet goed. :-(

Is een SA speler beter dan bv. een CD 6004 met een normale CD? Het prijsverschil, nieuw, is enorm.
Daar kan men terug het altijd terugkomend debat voeren van de verschillen in klank tussen een dure en minder dure speler SA11 en een CD 5004 of zoiets. :lol: :lol:
marantz, what else?

100%Marantz

Citaat van: SB_Marantz op februari 22, 2013, 02:07:03
Leuke speler de 94 maar wat moet dat ding kosten?

Je kun ook jongere overwegen zoals de 10 en 16 welke ik zeer betrouwbaar acht.

CDM loopwerken worden een probleem als deze stuk gaan maar meestal gaat er wat anders dan de unit zelf.

Vam's zijn regelrecht slecht van kwaliteit maar kosten dan ook geen drol.

Take your pick.

Jongere spelers zoals de 10 of 16 is niet direct een optie aangezien ze niet veel beter passen bij mijn sets.
Een CD 94 kost ergens tussen 450 en 650 €
Als ik naar een high-end wil zoals de 10 of 16, waarom dan niet een veel recentere zoals de SA 15/17 of zoiets in dezelfde prijs als die 94

Met die vintage moet ik vroeg of laar toch wat kosten maken om ze weer goed te hebben, dat houd sommigen natuurlijk bezig  :-D :-D
marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op februari 22, 2013, 13:35:22
Cd 85 is quasi niet te vinden en denk dat alleen in black bestaat, heb nooit een gold gezien.
CD 80 is niet veel verschillend van de CD 60 die ik heb.
CD 10 is goed, maar past niet beter bij mijn set, is in dezelfde reeks dan de Cd 60 en CD 80.
Ik heb ook nog een CD 880 van Philips die zeer goed is.
CD 94 blijft dus over.
kost tussen de 450 en 650 € (voor die prijs kan ik inderdaad een veel nieuwere speler kopen)
Er staat er nu een (CD94 gold) op ebay, maar werkt niet goed. :-(

Is een SA speler beter dan bv. een CD 6004 met een normale CD? Het prijsverschil, nieuw, is enorm.
Daar kan men terug het altijd terugkomend debat voeren van de verschillen in klank tussen een dure en minder dure speler SA11 en een CD 5004 of zoiets. :lol: :lol:

CD10 is een andere reeks als de CD80

Een CD80 is totaal anders dan een CD60 kijk even op dutchaudioclassics

Een SA kan sacd afspelen ik zou voor dat geld een speler kopen van 3 tot 5 jaar oud 2de hands 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Koop een passende speler met een goed loopwerk en een TDA 1541 DAC zit je altijd goed en hoeft niet altijd de hoofdprijs te kosten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op februari 22, 2013, 21:19:42
Koop een passende speler met een goed loopwerk en een TDA 1541 DAC zit je altijd goed en hoeft niet altijd de hoofdprijs te kosten.

klopt maar het oog wil ook wat soms  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.