marantz Sm-6 ESOTEC

Gestart door HAL9000, mei 23, 2012, 14:42:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb voor  het eerst  een  marantz  sm-6  eindversterker  op de  tafel.  Ik heb zelf  wel de  PM-6  gerepareerd  al (sc6&sm6 samen.)  maar  een leuke gouden eindbak is ook  fraai!.

Deze  werkte  opzich wel, lampjes  waren stuk.  Volgens  de verkopen was  deze  helemaal nagezien, Ik ben bang dat  het door een blinde is geweest.



Er  stonden meerdere  transistoren en weerstanden uit het tin.  Laat staan dat  6  cruciale  transistoren die  warm worden  helemaal  bruin waren.  Zo  goed  als versleten.   

oud.

Vertint  en schoongemaakt.



Ik heb alleen de  onderdelen vervangen die  echt nodig waren.  De rest is nog  origineel.





leuke  eindbak,  beter  dan de SM-8. 

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Technisch veel verschil met een SM-7 ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

capri9000

Mooi werk.............Is het deze Sm-6 die vanuit mol in Belgie via marktplaats tot bij u is geraakt?

SB_Marantz

#6
Citaat van: Paul op mei 23, 2012, 14:58:09
Technisch veel verschil met een SM-7 ?


Best wel ja.

Zet ze maar eens naast elkaar.

Ben het er direct mee eens dat de 6 beter in elkaar steekt dan de 8.

Qua concept identiek maar dan zonder de zwakheden en onzin schakelingen.

Mijn model heb ik werkelijk in top conditie terug gebracht en zal ook niet verkocht gaan worden.  :mrgreen:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Citaat van: capri9000 op mei 23, 2012, 20:02:45
Mooi werk.............Is het deze Sm-6 die vanuit mol in Belgie via marktplaats tot bij u is geraakt?

Ja, het is deze

Hal,

Dank je voor de reportage.
Ben achteraf blij van mijn SM8 te hebben vervangen door een SM6, zal perfect werken met de SC 8.

De verkoper heeft wel niet gezegd dat hij gereviseerd is geweest, alleen hersteld (2 FETs)

100%Marantz
marantz, what else?

SB_Marantz

Maar het ding werkte toch niet?
Hoe kun je dan van hersteld spreken?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: 100%Marantz op mei 23, 2012, 23:04:07
Ja, het is deze

Hal,

Dank je voor de reportage.
Ben achteraf blij van mijn SM8 te hebben vervangen door een SM6, zal perfect werken met de SC 8.

De verkoper heeft wel niet gezegd dat hij gereviseerd is geweest, alleen hersteld (2 FETs)

100%Marantz


Er  is  inderdaad  een duo FET  vervangen.  Mensen  doen moeilijk  over deze  dingen maar ik vervang ze  altijd  discrete.  En er  zijn 2  OPAMPS  vervangen,  ook wel  apart want deze  zijn van matsushita die vertonen  eigen geen  defecten.  Maar goed,  zou meer  waarde  aan de  print bindingen en verkleurde  transistoren  hechten.

De  Sm-6  staat nu  heerlijk te  spelen al  heel de  dag.     
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Jawel  werkte  wel,  maar  zou 100% in orde  zijn op d e lampjes na.   Foto's  bewijzen het maar  al te goed  dat het NIET zo  was.  :eerie:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

100%Marantz

marantz, what else?

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Citaat van: HAL9000 op mei 23, 2012, 23:08:20



De  Sm-6  staat nu  heerlijk te  spelen al  heel de  dag.     

8-) hello
marantz, what else?

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!