Marantz cd14

Gestart door Vanhal, juni 22, 2007, 10:43:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mahansz

mocht iemand nog interesse hebben in een zwarte cd-14, dan weet ik er overigens nog wel een die te koop is.. (en nee, helaas heb ik m niet :lol: )

ps2. geldt trouwens ook voor een zwarte sm-17
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

bramdg

zo een SM17 zou ik wel zien zitten .... pompom, wat is zo de gangbare prijs ?

Maar zou dat verschil echt zo groot zijn de speakers te bi wirenen op een PM icm SM
ipv ze gewoon via een al beregoede PM apart aan te sturen.

groetjes

bram

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MadVillain

Als je een pm17 mkI met een sm17 combineer kan je toch biampen?

mahansz

even goed nadenken, maar volgens mij had de pm17 géén main in (wel weer een pre out). De vraag is daarbij nu of je hem kan bruggen.. (zodat het versterkergedeelte van de pm17 nog wel ingeschakeld blijft....) Bij de mkII is hier een schakelaar voor, bij de mkI weet ik dat niet.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

bramdg


Oei als dat niet gaat lukken ....is de twijfel over het al dan niet kopen al opgelost hé  :-D

maar zou zo een SM icm een PM wel echt zen geld waard zijn en zoveel beter klinken dan een PM alleen ?

greetz

bram
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MadVillain

Even ontopic:

Ik heb sinds kort een nieuwe pc en uiteraard ook een nieuwe brander.
En ik merk nu dat nieuwe gebrande cd's het perfect op de cd14 doen. Niks meer skippen of zomaar uitval!

Een goede brander doet wonderen  hello. Mijn oude nec was dan ook alweer 7 jaar oud

Maurice

Citaat van: bramdg op augustus 17, 2008, 11:37:49
Oei als dat niet gaat lukken ....is de twijfel over het al dan niet kopen al opgelost hé  :-D

maar zou zo een SM icm een PM wel echt zen geld waard zijn en zoveel beter klinken dan een PM alleen ?

greetz

bram
Ik denk wel dat het zijn geld waard is. Je hebt ineens veel meer vermogen tot je beschikking, waardoor het geluid "rustiger" kan gaan klinken. In hoeverre je dit merkt hangt ook van de moeilijkheid van je luidsprekers af. Luidsprekers met hoog rendement en strak impedantieverloop zullen er minder van profiteren dan luidsprekers met lager rendement en grilliger impedantieverloop. Ik heb bij mijn speakers gemerkt dat ze behoorlijk opknappen van extra vermogen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Bearke65

Afgelopen week mijn CD-14 afgeleverd bij Hay Audio in Venlo (www.hayendaudio.nl) voor een clock upgrade alsmede condensatoren opampjes etc. Ik breng jullie op de hoogte van het resultaat!
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

MadVillain

 hello hello

Daar ben ik heel benieuwd naar! Venlo is ook nog eens lekker dichtbij. Hoeveel kost zo''n upgrade?

Bearke65

Citaat van: MadVillain op september 14, 2008, 14:02:34
hello hello

Daar ben ik heel benieuwd naar! Venlo is ook nog eens lekker dichtbij. Hoeveel kost zo''n upgrade?
De clock upgrade zelf kost 200 Euri, maar ik laat nog wat extra dingen aanpassen zoals betere condensatoren, opamp en alles bij elkaar kom ik net onder de 400 Euro uit. Die extra investering is de speler absoluut waard!
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

MadVillain

Heb je misschien tijd en zin om eens een vergelijkende test te doen met een originele cd14 en de geugrade versie?

Bearke65

#72
Beste mensen

Zoals al aangegeven heb ik een aantal maanden geleden mijn CD14 laten upgraden met een Tentlanbs clock en een hele reeks verbeteringen laten aanbrengen in de vorm van hoogwaardige condensatoren en andere componenten in de analoog- en voedingssectie.

Het resultaat mag er zijn, is absoluut een understatement. Het overall smooth karakter van de standaard uitvoering blijkt eigenlijk een sluier te zijn die met name de hoge frequenties versmeert alsmede ook het lage enigszins wollig maakt. Het verschil met de oude situatie is enorm groot. De geupgrade versie laat het hoog tot in het hoogste hoog moeiteloos oplossen zonder ook maar enige vorm van scherpte. het hoog lijkt niet alleen grenzeloos naar boven door te lopen maar klinkt ook nog eens zeer levensecht.

Het laag gaat een hele etage dieper en is volledig verlost van de traagheid het omfloerste van de standaad versie.
Het oplossend vermogen van de speler is aanzienlijk toegenomen hetgeen zich manifesteert in een beeld dat niet alleen veel transparanter is dan de standaard versie maar ook nog eens veel dieper en breder wordt neergezet.

Samengevat: ik ken mijn speler niet meer terug en raad iedereen die in het bezit is van een Cd-14 deze te voorzien van deze upgrade als serieus alternatief voor vervanging. Mijn indicatie (proefondervindelijk) is dat Cd-14 zich na de upgrade meten kan met spelers in de prijsklasse tot ongeveer 3000 Euro.

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Stadium III

Wat heeft de modificate gekost ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bearke65

Citaat van: Stadium III op december 13, 2008, 12:17:02
Wat heeft de modificate gekost ?
Hoi,

Ik meen iets van 420 Euro alles bij elkaar. De Clock kostte ongeveer 200 Euro maar de rest zijn de kosten van de andere condensatoren etc. Absoluut aan te raden.

Groetjes

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet