-
- Marantzofiel!
-
Citaat van: Bearke65 op december 13, 2008, 10:25:01
Beste mensen
Zoals al aangegeven heb ik een aantal maanden geleden mijn CD14 laten upgraden met een Tentlanbs clock en een hele reeks verbeteringen laten aanbrengen in de vorm van hoogwaardige condensatoren en andere componenten in de analoog- en voedingssectie.
Het resultaat mag er zijn, is absoluut een understatement. Het overall smooth karakter van de standaard uitvoering blijkt eigenlijk een sluier te zijn die met name de hoge frequenties versmeert alsmede ook het lage enigszins wollig maakt. Het verschil met de oude situatie is enorm groot. De geupgrade versie laat het hoog tot in het hoogste hoog moeiteloos oplossen zonder ook maar enige vorm van scherpte. het hoog lijkt niet alleen grenzeloos naar boven door te lopen maar klinkt ook nog eens zeer levensecht.
Het laag gaat een hele etage dieper en is volledig verlost van de traagheid het omfloerste van de standaad versie.
Het oplossend vermogen van de speler is aanzienlijk toegenomen hetgeen zich manifesteert in een beeld dat niet alleen veel transparanter is dan de standaard versie maar ook nog eens veel dieper en breder wordt neergezet.
Samengevat: ik ken mijn speler niet meer terug en raad iedereen die in het bezit is van een Cd-14 deze te voorzien van deze upgrade als serieus alternatief voor vervanging. Mijn indicatie (proefondervindelijk) is dat Cd-14 zich na de upgrade meten kan met spelers in de prijsklasse tot ongeveer 3000 Euro.
AJ
Hallo bearke,
Zou zon upgrade ook wat zijn voor mijn cd 17 mk II of eerst gaan kijken voor een cd 14 ....
gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge