In mijn huidige setup met een SR6004 en UD5005 was ik erg ontevreden over de stereo-geluidskwaliteit. Na veel gekl**t in de marge (kabeltje, stoeptegel onder de speakers, Audyssey, plaatsing, oren uitspuiten etc.) heb ik nu een PM15S2 op proef draaien thuis. Wow, wat een verbetering! Meer detail, geluid los van de speakers, niet zo muddled meer (kan geen NL-woord hiervoor verzinnen). Ik ben nu weer lekker muziek aan het luisteren!
Natuurlijk de pre-outs aangesloten op de P-Direct In om van de SR6004 de tuner, de DAC, de surround en de videoprocessing (Apple TV) te kunnen blijven gebruiken. Maar helaas, het geluid klinkt dan weer alsof het eerst door een moeras naar boven moest borrelen. Mijn conclusie: vooral de voorversterker van de SR6004 laat serieus steken vallen in een wat serieuzere setup.
De beste verkoper van de leuke hifiwinkel "De Groef" in Groningen stelde voor om dan de tape-out ipv de pre-outs te gebruiken om zo de voorversterker te omzeilen. Dat ik daar zelf dus niet opgekomen was....., en ik heb er eigenlijk nog niemand hier over gehoord dus misschien is het idee wel geniaal
. Enige nadeel: voor surround moet je handmatig de voor- en achterspeakers qua volume bedienen.
Drie vragen:
- Zijn er meer mensen die de CDR-out van de SR600x gebruiken, en wat zijn de ervaringen?
- Is de CDR-out van de SR6004 inderdaad een tape-out (voordat ik de geleende PM15 opblaas)
- Kan ik puur voor surround dan nog steeds de pre-outs van de SR gebruiken als ik ook de CDR-out heb aangesloten?
Volgende week trouwens een buizenvoor- en eindversterker van Cary uitproberen, Ben erg benieuwd, dit is de echte high-end! ProAc's schijnen het goed te doen op buizen, en ik heb nog nooit een buisje gehoord.