De set van QuattroNL - Totem Mite wordt Dreamcatcher

Gestart door QuattroNL, maart 05, 2011, 15:35:44

Vorige topic - Volgende topic

QuattroNL

Ben net nieuw hier dus ik stel mijn set hier maar even voor.
Zie van anderen erg fraaie setups voorbij komen.
Een prive bios leek me ook wel wat maarja, m'n vrouw vindt dat toch minder in de huiskamer  nonono

Enniewee, mijn set:
Loewe Art 42" lcd tv.
Marantz SR7200 receiver (11 jaar oud maar een super geluid!)
Arcam Delta Black box 5 DAC (staat achter de center).
Popcorn Hour A110 voor het streamen van HD films en audio.
Synology DS209+II NAS als centrale film en muziek opslag (in de meterkast).
PS3 voor het gamen en de BR speler.
UPC HD ontvanger met DVR.

Speakers:
Rogers LS2a front samen met actieve Final subs (parallel)
Tannoy center
Magnat rear (oud maar nog niet vergaan).
Front + rear staan op Standesign stands op spikes (tijdelijk verwijderd vanwege een klein kind).

Speakerkabels zijn 4mm2 in doorsnede. Merk enzo onbekend, heb het al jaren.
De Popcorn is optisch aangesloten op de DAC welke via Oehlbach cinch met de receiver verbonden is.
Audio bestaat bij mij voornamelijk uit flac bestanden (lossless audio) welke vanaf de NAS naar de Popcorn gestreamed worden. De kwaliteit doet daarmee zeker niet onder voor cd.
Audio cd's speel ik niet zo vaak af. En als dat gebeurt dan is dat via de PS3 (niet bepaald hifi dus  redface).

De HDMI kabels zijn van diverse merken en kwaliteiten. Van Monster (gekregen bij de tv) tot een kabel van 3,99 bij de Wibra. En inderdaad: ik zie geen verschil!  8-) (discussies zijn zinloos en zijn overal te vinden).

De PS3, UPC box en Popconr zijn via HDMI met de tv verbonden.
Audio gaat vanaf de tv digitaal met een coaxiale kabel naar de receiver.
Werkt prima allemaal. Heb echt geen HDMI op m'n receiver nodig. Gelukkig maar want ik ben nog steeds erg tevreden met de geluidskwaliteit! Zeker in stereo klinkt het erg goed (en dat voor een receiver!).

Hieronder wat pics.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Janver

Puike set!  HB

Het bewijs dat meekomen met de nieuwste technologie niet alleen afhangt van de modernste receiver.

Doet de SR7200 beter in stereo dan de Pm5003?

Hier kan uw reclame staan!

QuattroNL

Citaat van: Janver op maart 05, 2011, 16:39:00
Doet de SR7200 beter in stereo dan de Pm5003?

Lastig te zeggen. Beide apparaten hebben totaal andere speakers, een andere source én een andere ruimte (woonkamer vs zolder).
Ben bang dat het me aan tijd ontbreekt om 'even' een A-B vergelijking te doen.

M'n gevoel zegt echter dat de SR absoluut beter is.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.

xander32

Welcome, mooie set. Veel lees- en postplezier hier.

Sander.

Marantz 81

welkom hier :-)  mooie set heb je staan  :yes:

veel plezier hier  byebye

Whisper.nl

Mooie combi. Veel luister plezier.

Heb zelf de LS3A van Rogers gehad.
Met die speaker kreeg je het mooiste beeld als je ze ca 25 graden indraaide.
Is dit bij deze Rogers niet het geval. ?? Dit aangezien je ze recht vooruit hebt staan.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa

Welkom op dit forum  hello.
Hele mooie set, goed om te zien hoe streaming zich ontwikkeld  pompom.

QuattroNL

Citaat van: Whisper.nl op maart 06, 2011, 20:04:33
Heb zelf de LS3A van Rogers gehad.
Met die speaker kreeg je het mooiste beeld als je ze ca 25 graden indraaide.
Is dit bij deze Rogers niet het geval. ?? Dit aangezien je ze recht vooruit hebt staan.

Het maakt iid veel uit waar je zit en hoe de speakers staan.
Als ik op de bank een kleine halve meter naar voren ga is het geluid ook anders.
Vind het geluid nu wel goed eigenlijk. Al zal het, als je er veel tijd aan besteed, vast wel nóg beter kunnen  8-). Maarja, tijd....kan je dat ergens kopen?  :?

QuattroNL

Hoogste tijd voor een update!

Zonet de Totem Arro's van Hans (Whisper.nl) opgehaald.
Op zijn Accuphase klonk het erg prettig. Fijne cd's beluisterd (die van STS had toch wel enkele juweeltjes!).
Heerlijk helder en open geluid. Strakke volle bass doch niet tè.
Toen mijn PM5003 aangesloten. Ja, dan merk je dat je feitelijk appels met peren aan het vergelijken bent  redface
Maargoed, ik wist waartoe de Totems in staat waren dus de deal was rond.

Na een hele wereldreis thuis weer aangekomen waar ik moest wachten tot de kleine naar bed ging (m'n vrouw moest werken).
Alles aangesloten en na de eerste paar klanken wist ik het al: dit is een hele verbetering t.o.v. de Rogers.
De deken is van het geluid af, je hoort nu echt muziek. Heerlijk vol, rond, open en toch rustig.
De SR7200 geeft, in Source Direct, een erg mooi geluid. Dat het beter kan weet ik maar alles op z'n tijd.
Eerst volgend jaar, na de verhuizing, op speakerkabeljacht. Daarna wellicht een Music Fidelity M1 DAC voor tussen m'n Squeezebox Duet en SR.

Mission accomplished! Hans bedankt!

Een fotootje van de setup:

bramdg

Heel knappe set zo te zien  :yes:

geniet van alle nieuwe klankjes die door je woonkamer gaan zweven

VEEL PLEZIER
pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

still life

mooi hoor quat..  8-)

laat de vrouw even plechtig beloven dat ze die plantjes niet bovenop de arro's zet..   :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

xander32

Gefeli hoor! Heb deze een half jaartje terug bij Hans mogen beluisteren en was onder de indruk van de ranke zuiltjes  :yes:.

En ja, thuis op een Marantz zal het anders klinken dan op de Accu van Hans maar je weet nu wel dat het niet aan de speakers zal liggen :wink:.

Veel luisterplezier.

Sander.

lo

Heel mooi plaatje weer met die schitterende arro's.
Klinken inderdaad erg goed pompom
Geniet ervan!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Hoi Quattro,

Veel plezier met de Arro's.  HB  Maar dat zal best wel lukken. pompom

Vind het totaal plaatje er gelijk een stuk aangenamer eruit zien. :wink:

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

Mooi hoor  pompom

Veel plezier van je nieuw speakers  :-)

Als ik je een goed advies mag geven ,zou ik als eerste Upgrade een andere Stereo amp doen ,en de rest zoals de dac later   :yes:

byebye