Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Willi@m

Citaat van: Stadium III op maart 29, 2011, 21:27:09
Net de demo van de nieuwe Batman gespeeld BRUUT in 1 woord !!

Download de demo van de nieuwe Mortal Kombat maar eens  :yes:
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

Stadium III

Vandaag is Ron van Perfect Audio langs geweest !
Dit om de Marantz met audyssey Multi XT Pro in te komen regelen die in mijn reciever zit !
Ik heb de Pro versie kunnen gebruiken omdat Ron een code heeft aangevraagd om de reciever te kunnen unlocken tot Pro versie

Als ik het in 1 woord mag zeggen GEWELDIG ! AANRADER ALLE SR 7005 GEBRUIKERS !

Foto's metingen en verder verslag volgt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Ik zeg het al sinds ik de Onkyo heb, welliswaar geen pro maar stukken beter dan wat we gewent waren met de oude Marantzen. Mooi te horen dat zelfs notoire Audyssey haters (Theo & Rob) nu ook helemaal om zijn. Wacht zelf nog even op de nieuwe Onkyo serie waar de pro ook op zit (denk de 3009) en ga dan ook eens met Ron praten.

Veel plezier Rob nog een reden om weer eens een dagje naar Tilburg af te reizen!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WilliamB

Ben super benieuwd naar de foto`s en verslag.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

 notworthy :-D

Geniet ervan Rob en zoals afgesproken kom ik binnenkort bij je langs om je set nogmaals te komen beluisteren.
We kijken uit naar je verslag :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

is het echt zo,n groot verschil ? je set klinkt al zo goed afgesteld naar mijn menig  :-)

Stadium III

#306
Goed !

Naar een goeie 3 weken gelden dat ik bij Theo ben geweest en daar een mooi gesprek met Ron heb gehad over de Audyssey is hij gsiteren geweest om daad bij woord te voegen

Ik ben altijd geen voorstander geweest van heel het automatisch regelsysteem wat er standaard in recievers zit ingebakken,dit omdat ik er altijd tegenvallende resultaten uitkreeg en ook naar meerdere meetpunten
De laaste keer met de gewone XT versie was ik ook weer teleur gesteld, dit omdat hij zeer weinig met de subwoofer deed en de aan en uit vergelijking bijna niks was
Dus naar goed overleg met Ron gaf hij aan dat alle SR 7005 gebruikers de mogenlijkheid hebben om de PRO versie te unlocken,Ron vraagt een sleutel aan voor het MAC Adres van de reciever en zo kan hij met zijn software van Audyssey de reciever PRO inregelen

Goed Ron was hier gisteren dus om 13.00 en ging pas zeker naar 17.00 weg !
Goed met binnenkomst alles opstellen en aansluiten en dan maar eens gaan meten op minimaal 3 punten
Naar de 3 punten krijg je goed te zien wat de audyssey zelf ondekt heeft

Naar de minimale 3 metingen kunnen we ook grafieken naar boven halen met hoe het frequentie beloop in de kamer is, zo kunnen we ook zien waar de Audyssey zijn aanpassingen doet

Als de aanpassingen zijn gedaan gaan we proefluisteren als we tevreden zijn,uhhh nee eigenlijk niet !
Ik blijf met aapassingen last hebben van de 40 hz piek in de kamer  :-o violent1
Hier hebben we een hele tijd op gezeten om het op te lossen want de audyssey kon er niks mee
En om dan een lang verhaal kort te maken hebben we de volume van de subwoofer nog een heeeeeel eind tereug gezet
Toen weer metingen gemaakt en JA gelukkig pakte hij ook goed de subwoofer aan
Door het eind dat het volume is terug gedraaid had ik zoiets van uhhhh heb ik straks nog wel LFE ?
Maar goed JA dat heb ik zeker nog !

Goed toen de subwoofer eindelijk goed gezet was en zo de rest ook gingen we weer luisteren !
Kijk toen werd ik vrolijk !
Veel meer detail's stemmen zijn beter en meer op de voorgrond,bassloopjes zijn beter te volgen eigenlijk alles is beter geworden, en dan had ik zelf al zoiets van uhhh voor de meting was het toch al zeker goed maar toch het kan altijd beter met Audyssey !

Toen we de 3 meetpunten hebben verbeterd naar 6 meetpunten zagen we dat alles nog verfijnder word gemaakt en dat krijg je ook weer te horen in de positieve zin van het verhaal !

Zo moet ik zeggen dat het dus wel een MUST is voor alles SR 7005 gebruikers die hun acoustiek het beste willen hebben en hun set het beste willen laten presteren !
Dan zullen denk ik ook wel de vragen komen van uhhh de eigenschappen van de installatie waar blijven die dan want je maakt alles vlak en klaar !
Die blijven lekker behouden en zo kun je lekker blijven luisteren naar je eigenset die alleen maar verbeterd is !

Om nog wat losse mogenlijkheden aan te halen kan Ron met de metingen ook het hoog afvlakken
Dit is te doen om vermoeid luisteren tegen te gaan
Bij mij is het eigenlijk standaard gebleven omdat ik toch al geen vervelend hoog had
Zoals in bovenstaande foto kun je de 3 mogenlijkheden zien optie 1 is hier optie 3 is in de bios

Verder om alles voor degene neer te zetten zijn mijn front speakers op LARGE gebleven met aanvullen van de HIGH level kabel van de rel
De set is L&R samen dus met HIGH level ingemeten en recht getrokken dit dus ook voor stereo weergave te verbeteren
Center speaker kan op LARGE maar dan zit ik te vechten met de 40 hz piek dus hebben we hem op Small gezet en een crossover van 40 hz geselcteerd
Surrounds zijn van Large naar Small gegeen en hebben een Crossover van 80 hz gekregen
Op de metingen is wel te zien dat 60 hz of meschien wel minder ook kan maar de audyssey heeft met 80 hz toch door dat het beter kan !
Subwoofer eigenlijk alleen maar wat ingedimt (eigenlijk wel veel maar goed wennen )  :-D

En wat wil ik dan uiteindelijk zien als alles klaar is JUIST dan Ron op de bank zit ( rechts ) en een tevreden look heeft !!!


Dus al bij al ben ik een Audyssey PRO voorstander geworden en met dit systeem kun je wel al de problemen oplossen

Ron bedankt nog maals en ik hoop ook voor je dat er meer mensen met een SR 7005 zich gaan aanmelden !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

De meetingen heb ik nog in PDF staan en krijg deze zo niet online houden jullie nog ff tegoed
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Mooi verhaal Rob. :yes:

Ik ben, zoals je weet sinds de Onkyo ook een groot Audyssey voorstander. Ook mensen die niet de Pro versie hebben maar wel een recente DSX en Dynamic EQ kunnen zelf makkelijk de boel inregelen met Audyssey en ook een grote verbetering ervaren.

Vraagje:
Kun je nu ook heel makkelijk switchen op je SR tussen een eigen gemaakte instelling en dan terug naar de Pro instelling? Zou mooi zijn om het verschil zo eens goed te kunnen horen. Als ik nu bij jou zou komen klinkt het erg goed natuurlijk maar de vorige keer ook. Kan dat oude geluid natuurlijk niet even terug halen in mijn hoofd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

Idd een mooi verslag Rob

Zo te zien was er idd wel iets te corrigeren aan je speakers voordat ze mooi vlak werden
goed gelukt dus allemaal   notworthy notworthy

@wim  ja ik dacht dat je het hele EQ (incl.audyssey) gewoon uit kon zetten ??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

ben anti dat soort dingen omdat ik van de oude stempel ben opgevoed in audioland maar ik krijg steeds meer het gevoel dat het wel degelijk wat toevoegd alleen zit ik weer met de vraag wie bepaald wat de juiste waardes zijn wat is de referentie ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: jwx op mei 15, 2011, 10:14:50
ben anti dat soort dingen omdat ik van de oude stempel ben opgevoed in audioland maar ik krijg steeds meer het gevoel dat het wel degelijk wat toevoegd alleen zit ik weer met de vraag wie bepaald wat de juiste waardes zijn wat is de referentie ?


Audyssey.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Bose 901 had toch ook al ingebouwde elektronische correctie.  :angel:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2011, 10:16:32

Audyssey.  :-D

dat had ik ook net ontdekt

Adriano en Umberto Dyssey uit Florence  clown1

maar is er dan een club :kenners: die zeggen dit is de standaard of is het zo als je een ander room EQ erop los laat dan je dan wat anders krijgt of is dat in de marge
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.