Test CD

Gestart door Totofan, november 02, 2008, 14:14:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Totofan

Ik ben op zoek naar een leuke test Cd voor mijn instaltie.
Ik weet dat je van Marantz een serie heb.
Maar ik zoek eigelijk een cd met allerlei geluiden, zoals een vliegtuig en van dat soort dingen
Wie heeft er een tip :?

Ik lees het wel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Stadium III

Ik heb hier verschillende dvd's cd's liggen die ik wel eens wil gebruiken om een set te testen

Verder kun je beste gewoon muziek opzetten die je zelf leuk vindt  byebye :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Dan moet je eens regelmatig kijken bij tweedehands cd winkels , daar kom ik dat soort test cd's met regelmaat tegen .
En kijk eens bij  : BOL.COM      daar maak je ook kans denk ik .


Groeten  EDWIN  B

Totofan

Bij Bol.com geen resultaat, teminste niet wat ik zoek
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Lapti

lijkt me wel leuk om es te proberen! maar voor die prijs (40,80) laat ik het nog even liggen.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Zweef

FF een oud lijk opwarmen :wink:

Ik heb ooit een test CD gehad waarmee je je speakeropstelling kon optimaliseren, iets met roze ruis, fasedraaingen, vliegtuigen die van ver buiten de boxen voorbij vliegen en weer verdwijnen, dat soort gein.

Kent/heeft iemand dat ding? Ik krijg het hier met schuiven Met de speakers en klooien maar niet echt lekker.

Alvast bedankt!
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

RP

Heb je wel de apparatuur goed in fase aangesloten op de stroom?
Ik heb dat vandaag eens even gecontroleerd en schoot bijna van m'n bankstel af van verbazing en zit nu juichend achter m'n toetsenbord   :yes:  HB.
Wat ik nu beschrijf is onlangs al eens in een topic voorbij gekomen en het kan zijn dat dit bij jullie al lang voor elkaar is maar ik wilde het toch graag nog even aankaarten met jullie welbevinden. 
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Zweef

@RP: Jaaa, al heel druk mee geweest!!

Maar toch zoek ik zo'n soort CD...
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

Marvin

Er zijn wel wat van dat soort 'cd's' te downloaden.
Kan zelf niet goed zoeken momenteel doordat ik op me werk ben,  -en de KGB hier alles achter een Berlijnse fire-wall frot.

Whisper.nl

#10
Citaat van: RP op januari 27, 2012, 13:22:13
Heb je wel de apparatuur goed in fase aangesloten op de stroom?
Ik heb dat vandaag eens even gecontroleerd en schoot bijna van m'n bankstel af van verbazing en zit nu juichend achter m'n toetsenbord   :yes:  HB.
Wat ik nu beschrijf is onlangs al eens in een topic voorbij gekomen en het kan zijn dat dit bij jullie al lang voor elkaar is maar ik wilde het toch graag nog even aankaarten met jullie welbevinden.

Ladies & Gentleman we have got an believer  notworthy notworthy notworthy HB HB

Let wel er zijn groepies die geloven hier geen meter van.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

RP

Ja Whisper, that's true maar wel een van het soort zichzelf enige nuchterheid op het gebied van hifi voor houdt.
Dus voor mij geen luidsprekerkabel van 10 euro per meter maar m'n eigen doodnormale ofc 4kwadraatje.
Maar ik kwam hier op toen ik gisteren bij mijn (overigens zeer gewaardeerde) hifidealer stond en het verhaal van een bepaald bekend merk spanningsmeter te binnen schoot.
Ben de man zeer erkentelijk!
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

drees62

Citaat van: Zweef op januari 27, 2012, 14:48:37
@RP: Jaaa, al heel druk mee geweest!!

Maar toch zoek ik zo'n soort CD...

Deze is ook wel aardig:

http://www.mutrox.nl/producten/mutrox_hifi_acoustics/

Gratis aan te vragen  :wink:

lo

Heb jij hem bij jou nog getest?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#14
Citaat van: Whisper.nl op januari 27, 2012, 16:23:55
Let wel er zijn groepjes die geloven hier geen meter van.
Groet Whisper  byebye

Ja die zijn er. :wink:
Er zijn test cd's van Denon met allerlei muziek en geluiden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.