marantz 170DC

Gestart door HAL9000, september 10, 2008, 19:44:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een 170Dc gekocht voor een heel klein prijsje, Ik heb hem gekocht zijnde in werkende staat.
En inderdaad werkte alles naar behoren op wat krakende potmeters en een vieze relai na. (niet te geloven eigenlijk)

Optisch is de 170DC niet de mooiste meer, technisch al helemaal niet.
ik kreeg hem vanochtend binnen, in deze staat.



Ik heb hier de eindversterkers en het protect ciruit er even uitgehaald.
Deze versterker heeft heel zijn leven in een vochtig clubhuis gestaan. Ik moest uiteraard wel even slikken en ik stond absoluut verbaast te kijken dat hier prima geluid uit kwam.  :-X  :-* lang leve superscope ontwerpen  ;D


Het protect ciruit oud van boven.

De achterkant  :-X

Ik heb ter preventie van mogelijke storingen, alle transistoren vervangen, alle elko's en zwart geblakende diodes ook.
Alles printen hardnekkig gereinigd en alle eilanden opnieuw vertint.  ;) ;)

achterkant protect circuit na de behandeling.

;) ;) ;)


eindversterker L

Ik heb daarna, de transformator opnieuw geschuurd, en alle troep eruit gehaald.
De bekabeling schoongemaakt, nieuwe lampjes,potmeters schoongemaakt, front schoongemaakt en het spannings carousel gemaakt.





Ik heb de originele handsvaten er ook bij. Voor rack montage.

Op de stabiliteits test leverde deze eindversterker 93 en 96 Watt bij 8Ω.
met 2,26A ± Dc offset na revisie was 0,051 en 0,078mV prima. wel terug gedraaid naar 0,01±

Ik denk dat de 63VDC 12000µFX2 vervangen moet worden.
meet nog maar 10.000 en 8,000µF doe ik wel wanneer ik zin heb.  ;D

Ik ga nu een pizza eten  ;D

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

vielzweck

Ik meen nog dat ik hem op mp heb zien staan, dacht bij mezelf: wat een vuil ding.

Lijkt me iets voor Hal

no offend :-))

Pizza verdient jonge!
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HAL9000

ja als de prijs goed is, en die was dat.
Ik ben nog niet helemaal klaar hij werkt.  Maar Er kan meer vermogen uit komen de voedings elko's is defect. deze levert geen 12000µF meer per kanaal..

De eindversterker zelf is bijna 100% stabiel.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Goed gewerkt Jon, ben benieuwd of de "nwe marantz"  generatie zich over 30 jaar net zo makkelijk laat servicen. :-o
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: Paul op september 10, 2008, 22:54:53
Goed gewerkt Jon, ben benieuwd of de "nwe marantz"  generatie zich over 30 jaar net zo makkelijk laat servicen. :-o

nee helemaal niet, ik heb al het een en ander gezien..
over 30 jaar ben ik er niet meer hoor ;)

trouwens paul de 1060 is bijna klaar wacht op twee elko's.
(werkt al) Ik heb ook de 105B tuner erbij :-P

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Paul

 stupid Idd, marantz vintage begint een beetje op de achtergrond te raken !! redface
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

In welke zin bedoel je dat Paul?
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Citaat van: vielzweck op september 11, 2008, 07:35:51
In welke zin bedoel je dat Paul?
Kan ik beter niet hier vermelden Ger anders ben ik weer off topic.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

#9
Citaat van: Paul op september 11, 2008, 10:25:06
Kan ik beter niet hier vermelden Ger anders ben ik weer off topic.

schreef paul nav zijn opmerking dat vintage marantz op de achtergrond begint te raken.

Maar Paul dan gaan we toch naar het cafe toe en openen we daar een topic 'magazijn' waarin alle 'terzijde opmerkingen' een plaatsje kunnen krijgen als de terzijdeopmerker daar behoefte aan heeft.
Er zijn van die terzijdes die een stille dood sterven terwijl er toch wel wat de zeggen valt maar ja of topic zijnde kan dat niet altijd en een nieuw topic openen is misschien wat veel van goede.

Hop naar het magazijn ermee.


Ga je mee naar het magazijn? (Als dat verder op geen bezwaren steunt)?
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Ger, zag dat het topic reeds gemaakt is..klasse. hello
Leuk met eventule foto,s en specificaties.
Denk dat Jon een leuke bijdrage kan leveren.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

HAL 9000


Laat ik nou zelf ook een Marantz model 170 dc hebben met de bijbehoorende voorversterker model 3250 .
En datzelfde geld ook voor mijn vader , die heeft ook beide modellen en hij draait er nog steeds mee naar volle tevredenheid .

Met mijn eigen set draai ik sinds ongeveer 2002 niet meer omdat ik toen de Marantz PM 14mk2-ki ter vervanging kocht .
De vintage set was op dat moment nog steeds 100% in orde , ik heb ze destijds stofvrij ingepakt en ze staan nu op zolder .
Of ik er ooit nog mee zal draaien betwijfel ik .
Ook hadden die voor/eind versterkers van mij en mijn vader wel eens last van krakende potmeters en drukknoppen , dan spoot mijn vader kontaktspray op de krakende delen en ging het weer een aantal maanden goed .
Ik denk dat ik er zelf een jaar of tien mee heb gedraait vroeger en ik heb er nooit spijt van gehad , alhoewel ik vroeger dolgraag een tweedehands SM11 + SC11 uit de Esoteric serie van Marantz wilde , maar ze werden helaas nooit te koop aangeboden en internet bestond toen nog niet .


Groeten  EDWIN  B

HAL9000

Citaat van: HiFi gek op september 13, 2008, 17:21:24
HAL 9000


Laat ik nou zelf ook een Marantz model 170 dc hebben met de bijbehoorende voorversterker model 3250 .
En datzelfde geld ook voor mijn vader , die heeft ook beide modellen en hij draait er nog steeds mee naar volle tevredenheid .

Met mijn eigen set draai ik sinds ongeveer 2002 niet meer omdat ik toen de Marantz PM 14mk2-ki ter vervanging kocht .
De vintage set was op dat moment nog steeds 100% in orde , ik heb ze destijds stofvrij ingepakt en ze staan nu op zolder .
Of ik er ooit nog mee zal draaien betwijfel ik .
Ook hadden die voor/eind versterkers van mij en mijn vader wel eens last van krakende potmeters en drukknoppen , dan spoot mijn vader kontaktspray op de krakende delen en ging het weer een aantal maanden goed .
Ik denk dat ik er zelf een jaar of tien mee heb gedraait vroeger en ik heb er nooit spijt van gehad , alhoewel ik vroeger dolgraag een tweedehands SM11 + SC11 uit de Esoteric serie van Marantz wilde , maar ze werden helaas nooit te koop aangeboden en internet bestond toen nog niet .


Groeten  EDWIN  B

Het Edwin,

marantz esotec is leuk maar niet betrouwbaarder dan normaal marantz.
alleen sm 6 7 8 9 zijn zeer betrouwbaar
en sc voorversterkers zijn ook al wat goedkoper met name de schakelaartjes etc.

Wel zonde van de 170Dc en de 3250B
Ik ben bang dat de combi elko's in de 170Dc hier last van zal hebben.
een elko's begint structureel uit te drogen na 4 jaar ontlading. deze staat nu +- 6 jaar uit..

De 3250 was een voor  marantz ontzettend goedkope voorversterker. met name de bouw en goedkope schakelaartjes zijn het punt.


jon

ik stuur je even een pm.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HiFi gek

Jon

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwprijzen destijds van de voor en eind .
Weet jij die toevallig ?

Ik stuur je een PM terug .


Groeten   EDWIN  B

SB_Marantz

799,- voor de pre en 1298,- voor de eindversterker.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM