wegvallen kanaal PM7200 versterker

Gestart door qwenix, november 17, 2015, 20:03:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

qwenix

Dit is een vervolg op topic http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,13228.15.html

Het probleem van toen opgelost. In augustus 2015 begon de ellende echter weer. Dan weer goede stereo dan weer een kanaal weg..... bij de volume pot ver open en balans naar die kant open in weggevallen kanaal wel signaal hoorbaar. Balans weer naar het midden en volume laag. Source direct aan en uit beide kanalen stereo.

Ik heb vervolgens de gehele input print er uit gehaald inclusief de haakse gebogen print . Alle minnen en plussen van de cinch aansluitingen opnieuw geheel doorgesoldeerd. Verder alle stekker/plug aansluitingen waar beweging of mechanische vervorming mogelijk is doorgesoldeerd. Hierbij verwijs ik voornamelijk naar de printplaat die op de grote gestoken (met alle rode relaisblokken) moet worden en de draadbruggen die onder een hoek van 90 graden staan en dus kunnen vervormen.
   
Resultaat nu is dat de versterker weer goed werkt. ik ben benieuwd voor hoelang. Het probleem lijkt mij te zitten in de input printplaten en niet in de eindtrap/uitgang.







i2Paq

Waarom dat oude topic niet gewoon aangevuld, dan blijft alle info bij elkaar.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

qwenix

Had ik willen doen in de oude topic....maar het systeem gaf aan dat het meer dan 120 dagen geleden was en dat ik dan een nieuw topic kon aanmaken.dus dat gedaan met verwijzing.

Cornelis1921

Citaat van: qwenix op november 18, 2015, 12:41:39
Had ik willen doen in de oude topic....maar het systeem gaf aan dat het meer dan 120 dagen geleden was en dat ik dan een nieuw topic kon aanmaken.dus dat gedaan met verwijzing.
Dat kan je gewoon negeren. Probeer maar. Succes. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

qwenix

Om moedeloos van te worden. Het blijft een gek..)(*)(*&(*_)*_T met het ding. 

Boxen zijn goed. Kabels zijn aan de boxen (magnat vector 2 Needle) goed aangesloten.
Ik heb dikke LS kabel erop zitten en ongesoldeerd aangesloten.
Boxen zijn altijd aangesloten op LS groep 2. groep 1 is niet in gebruik dus uitgeschakeld.
Tuner output en input op versterker zijn goed aangesloten.
Kabels ertussen zijn in orde. Geconstateerde losse kontakten zijn in een eerder stadium doorgesoldeerd.
---------------

Probleembeschrijving:

Bij starten vaak op een kanaal weer geen geluid. Volume meer opendraaien levert op beide kanalen geluid. Dan weer op een kanaal vervorming  en zachter volume dan weer op een ander kanaal. Het in en uitschakelen van schakelaar groep ls 2 geeft tussentijds goed resultaat om dan vervolgens weer terug te vallen naar vervorming. Ik krijg een vermoeden dat alle relais van deze groep 2 er een beetje uitliggen. Direct source doet aan de vervoming niets. Balans niet gecheckt icm direct source. Kom ik in de buurt van kabels wil het ook wel eens spontaan goed komen.......geen idee... de grote ronde inputschakelaar heen en weer laten schakelen brengt soms zeer tijdelijk oplossing.  maar het vervalt weer in vervorming en volumeverlies
-------------------------------------------------
Ik probeer structuur te krijgen. Dus test.

Test:  omhangen boxkabels van groep 2 naar groep 1. Schakelaar 2 uit, Schaklelaar 1 in.  En tot nu toe geen enkel probleem (speelt al en uur) . Ik heb zelfs het vermoeden dat de versterker beter zijn vermogen kwijt kan. Volume sterker en helder.  Nou is het de vraag of ik een mogelijk at random LF sluiting in de groep 2 heb opgeheven door de kabels weg te halen.   

Ik ga checken of de uitgang/aansluiting ls schroefconnectoren groep 2 nog goed is doorgesoldeerd. Ik moet alleen nog weten welke relais de uitgang open en dichtgooien Misschien dat die niet goed zijn doorgesoldeerd  en door het geschakel (vibratie) slecht kontakt veroorzaken op de PCB.

Wordt helaas vervolgd.


HAL9000

zullen een hoop bindingen niet goed  zijn.  Heel goed en nauwkeurig  alles vertinnen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

qwenix

Tot nu speelt de versterker op output 2 goed geen enkel probleem.  Ik zal de printen los gaan gooien (een lekkere k..t klus)  en net als de vorige acties zaken opnieuw vertinnen is voor mij niet moeilijk. Ik kan solderen met de weller magnastat en 60/40 tin.  Ik hoop alleen dat de relais (zijn dat de rode blokken) van binnen niet gaar zijn .... bladveren die veerkracht hebben verloren of contactpunten die zijn ingebrand en overgangsweerstand vormen.

Wie heeft trouwens een COMPLEET EN DUIDELIJK schema van deze versterker .....en of complete service handleiding. Ik ben nog geen complete op het net tegengekomen.