sr6006 upgraden

Gestart door k0ekw0us, november 24, 2012, 16:42:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

k0ekw0us

ik heb een sr 6006 met B&W603s3 speakers nu wil ik het een marantz mm7025 upgraden of heeft dit niet zoveel zin en moet ik naar een marantz pm15s2 gaan?

Marantz 81

Als je naar alleen stereo wil zou ik voor een pm15 gaan ja  :yes:

QuattroNL

Een PM15S2 ernaast is wel ultiem ja. Heb dat nu ook en stereosound is er zeker op vooruit gegaan (al is stereo uit een SR ook al niet verkeerd hoor,zeker in pure direct modus)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Niber

Ik zou persoonlijk ook eerder voor de PM15s2 gaan ipv een losse eindversterker.

Maar wat ik me afvraag...Trekt de SR6006 de B&W's niet? Zo bijzonder moeilijk aan te sturen zijn ze toch niet? Moet de 6006 makkelijk kunnen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

xander32

Citaat van: Marantz 81 op november 24, 2012, 18:35:21
Als je naar alleen stereo wil zou ik voor een pm15 gaan ja  :yes:

stupid

M.n. de voorversterking (pre) doet veel betreft het geluid, een eindversterker zal alles ietwat strakker kunnen laten klinken, m.n. het fundament, de bass. In het algemeen zal de pre van een geintegreerde zoals de PM15 het in stereo beter doen dan die van een prijsgelijke receiver. Daarin zal de grootste winst zitten.


Maar daar zijn hier wel de meningen over verdeelt, er zijn momenteel leden die hun dure stereo componenten omruilen voor een all-in-one receiver ...

QuattroNL

Ik begrijp uit het verhaal van de TS dat ier iets naast wil hebben.
In dat geval zou ik er een PM naast zetten.
Wil je naar een stereo bron luisteren dan sluit je die alleen aan op de PM, dus niet via de SR naar de PM.
Als je dat laatste doet dan gebruik je de voorversterker van de SR en die is (beduidend) minder dan die van de PM. Niet doen dus.
Pas als je surround gaat luisteren zet je de SR erbij aan (pre out fronts van de SR -> pre in van de PM).
In stereo staat je SR dus uit.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

k0ekw0us

oke hartstikke bedankt ik ga op zoek naar een pm15s2 voor stereo :D

JohnWx

maar een aparte eindbak heeft ook wel iets  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

k0ekw0us

kan ik de pm15s2 wel aan mijn sr6006 verbinden als ik bijv een x film wil kijken in 5.1 en kan je ook bi amp of kan je beter niet bi amp?

JohnWx

Citaat van: k0ekw0us op november 25, 2012, 11:47:40
kan ik de pm15s2 wel aan mijn sr6006 verbinden als ik bijv een x film wil kijken in 5.1 en kan je ook bi amp of kan je beter niet bi amp?

je verbind de sr aan de pm of je kan biampen weet ik niet zo een 2 3 maar de PM15ers komen vanzelf met bericht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Bi amp is niet nodig ,gewoon de pre out SR6006 > Pre in PM15S2 voor het HT gebeuren , de pm15s2 heeft een een schakelaar zodat je de voor en eind versterker kan scheiden ,en gebruik je de sr6006 als voorversterker en pm15s2 als eindversterker

de center en sourround speakers sluit je aan op de sr6006 en front speakers op de pm15s2

JohnWx

Wil je meer in de HT of de stereo gaan doen in de toekomst
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

k0ekw0us

Ik kijk 40% films 60% muziek vindt alleen dat in muziek iets meer detail mis darom wil ik deze upgrade

QuattroNL

Ik had in mijn post al vermeld hoe ze aan te sluiten.
Luister je stereo: alleen de PM aan.
Wil je film oid in surround luisten: beiden aan. Volume wordt in dat geval bepaald door de SR, op de PM hoef je verder niks te regelen.

Ik zou als je de kans hebt wel eerst de PM in je set beluisteren of het echt brengt wat je zoekt.
En zoek je een zilveren/champagne of een zwarte? De zwarte is de LE uitvoering.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB