Citaat van: vanerik op oktober 23, 2012, 22:51:40
Ik ben vrij nieuw in de wereld van HT en stereo en zit nu een orienterende fase om nieuwe apparatuur aan te schaffen. Marantz spreekt mij erg aan en ik heb dan ook besloten een mooie set met dit merk te gaan bouwen.
& alvast welkom op het leukste marantz-forum..
CiteerHet doel is om goede film/muziek beleving te krijgen op surround en een acceptabel stereo niveau. Nu weet ik dat dit erg moeilijk combineren is, omdat je voor goed stereo geluid je beter af bent met een losse versterker.
naah, op het waarom komen we straks nog terug..
CiteerMijn oog is gevallen op de nieuwe SR7007. Ik heb thuis een NAS staan (QNAP 459 proII) en een GB netwerk. Daarnaast een HTPC met HDMI uitgang. Bedoeling is om zoveel mogelijk muziek en films te gaan streamen.
bekijk eens of je alle features nodig hebt, & of een SR7005 ook niet zou voldoen..
CiteerZou een opstelling met de SR7007 als voorversterking en hierbij een MM7025 een goede match zijn? Misschien nog een NA7004 voor betere DAC? Heeft iemand ervaring met een dergelijke opstelling? Vraag mij in dat geval af hoe je de NA7004 precies gaat aansluiten.
de NA moet gewoon digitaal naar de SR
die opstelling met een MM kun je wel maken,
maar een aparte eindtrap is niet nodig, de SR heeft/levert power zat..
als je dan toch persé wil opdelen, zou ik uitkijken naar een AV/MM combi
CiteerMijn oog (zou eigenlijk oor moeten zijn ) is gevallen op B&W, Focal en Kef.
Even wat type speakers op een rij;
Front
B&W CM8/CM9
Focal Chorus 816V/816W/826V
Kef R500/Q900
Center
B&W CM Centre
Focal Chorus CC 800V
Kef Q600c
Surround
Focal Chorus SR 800V
Sub
Rel T2
Alvast dank
qua speakers spelen de looks beslist mee, je moet er tenslotte ook nog op kijken
& ze staan ook redelijk prominent in de kijker/ruimte bij HT..
qua klank zeg ik: ga voor een neutrale speaker, die niet bijkleurt onderin of nadrukkelijk mids weergeeft..
waarom ? omdat je bij de gemaakte keuze een schitterende tool aan boord hebt: audyssey
beterbekend als ADSY op dit forum..
daarmee
stem je de speaker response af op je ruimte/akoestiek naar optimale prestaties
dat is meteen ook je grootste uitdaging: alles correct inmeten & afstellen, incl je sub-integratie
desgewenst kun je zelfs een professional over de vloer laten komen die het allemaal regelt voor je..
eens dat voor elkaar is, heb je een genadeloze full-range weergave
zonder dips/peaks of staande golven i/h laag
dan is je enige zorg: wat wordt het volgende plaatje om draaien & bij welk volume..