Onkyo 507 resoneert soms

Gestart door Mroolvink, oktober 19, 2012, 18:28:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mroolvink

Beste marantzleden,

Op advies van mijn schoonvader meld ik mijn probleem op jullie forum.
Sinds mijn onkyo 507 reciever in ons nieuwe tv meubel staat resoneert de behuizing soms bij het aanzetten. Ik heb tijdens het afspelen van muziek of bij het kijken van films en series geen problemen.

Vandaag heb ik gecontroleerd of alles goed aangesloten zit en er nergens iets tegen de behuizing aandrukt maar dat is niet het geval. Toen ik hem daarna aanzetten bleef hij resoneren maar door een paar keer zachtjes tegen de behuizing te tikken was het weg.

Hebben jullie misschien enig idee wat dit is en of het kwaad kan?
Zelf kon ik weinig tot niks over vinden op internet.

Alvast bedank!
Met vriendelijke groet,

Maikel


still life

Citaat van: Mroolvink op oktober 19, 2012, 18:28:28
Hebben jullie misschien enig idee wat dit is en of het kwaad kan?
Zelf kon ik weinig tot niks over vinden op internet.

zit er soms geen ventilator achterop (koeling) wat de resonantie veroorzaakt..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Mroolvink

Zo dat is snel, voorzover ik kan zien is het een volledig passieve versterker qua koeling

JohnWx

Citaat van: Mroolvink op oktober 19, 2012, 18:34:13
Zo dat is snel, voorzover ik kan zien is het een volledig passieve versterker qua koeling

kan lichte brom van iets zijn, voeding 

kap los draaien en weer vast 9/10 dat het weg is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Ik heb ook meerdere versterkers die het doen. Marantz 170DC soms bij het inschakelen, en de Labgruppen LAB1000 maar daar zit zo'n lastrafo formaat in. Die geeft echt een klap aan de kast.

Mroolvink


renes59

Schadelijk is het niet, het wordt vervelend als het tijdens het muziekluisteren hoorbaar is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Niber

Even proberen dus en dan laten weten of het dit was. :wink:

Wijze schoonvader heb je overigens.  :yes: :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

HAL9000

Je hoort de inductie inslag van de trafo. De voeding is misschien iets te Klein, of hars van de trafo heeft los gelaten. Opzich geen probleem
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

rexp

De logica van schoonpa is ver te zoeken... Probleem met je Onkio? Vraag het op het Marantz forum.

Mroolvink

Hij zegt dat jullie de experts zijn, bedankt voor alle tips.
Ik hou het in de gaten.

Marvin

Steeds meer bastaards hier, dus geen probleem lijkt me...  :-D

RonaldW

Kijk, ik ben de schoonpapa, als jullie niet gereageerd hadden was het duidelijk voor hem geweest dat hij het verkeerde merk heeft, heel jammer dit
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

Maus


rexp

Niet zo aangebrand schoonpapa.