Welke SPDIF Coax? (Merk en type advies vraag)

Gestart door Frederik, oktober 12, 2012, 17:30:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frederik

M'n Squeezebox Touch wil ik met een SPDIF Coax verbinden met m'n V-Dac.

Welk merk en type kabel raden jullie me aan?
Weten jullie of er een recente een objectieve vergelijkingstest van SPDIF Coax kabels is?

Dit om te voorkomen om zelf meerdere kabels aan te hoeven schaffen en proefondervindelijk te testen welke het beste klinkt.

Google heeft me geleerd dat de kabel inclusief stekkers 75ohm binnen nauwe toleraties moet zijn.
Ook lees ik dat er enthousiaste zelfsoldeerders zijn en dat anderen, aan de andere kant van het spectrum, grif >1000 eur uitgeven voor een SPDIF Coax kabel.

Alvast dank!

Audiotic

Elke degelijke kabel hier is OK. Er gaan enkel bitjes over, geen analoog geluidssignaal. Elke goede coax met RCA (cinch) aansluiting dus. Zelf gebruik ik een Oehlbach NF14 (geloof ik). Die 75ohm slaat op de aansluiting, niet de kabel. Wat de kabel moet doen is er geen verandering in aanbrengen.

Dus, voor 20€ ben je klaar, heb je een mooi afgeschermde degelijke kabel.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

bramdg

#2
Had vroeger de Apogee Wyde Eye tss de SB en de Metrum Quad DAC

Onlangs is dit de Veloce Black Cat geworden ...... heel mooie kabel maar niet veel verschil niet te horen tov zijn voorganger
.... miss wel een iets strakkere bass  :-)

Topkabel in zen prijsklasse

zie ook link/test
http://www.6moons.com/audioreviews/blackcat/veloce.html

Groetjes

Btw ben wel een beetje "believer" in kabels  :angel:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Zoldar

Ik heb 3 kabels vergeleken varierend in prijs en geen verschil kunnen horen dus gewoon een standaart 75ohm kabeltje  is goed genoeg imho.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Audiotic op oktober 12, 2012, 17:34:46
Elke degelijke kabel hier is OK. Er gaan enkel bitjes over, geen analoog geluidssignaal. Elke goede coax met RCA (cinch) aansluiting dus. Zelf gebruik ik een Oehlbach NF14 (geloof ik). Die 75ohm slaat op de aansluiting, niet de kabel. Wat de kabel moet doen is er geen verandering in aanbrengen.

Dus, voor 20€ ben je klaar, heb je een mooi afgeschermde degelijke kabel.

niet elke nul of 1 is het zelfde heb dit van een Hoogleraar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

#5
Ik heb een mooi kabeltje van ruconnected.nl , 15 euro of 17,50 inclusief verzendkosten ben je de man!

Ik ben ook geen kabel fetish, zeker niet in het digitale bereik.
Hier kan uw reclame staan!

Audiotic

Elke 0 of 1 is t zelfde. Da's nou net de basis van digitaal. Een half is een fout...

:-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op oktober 12, 2012, 19:17:19
Elke 0 of 1 is t zelfde. Da's nou net de basis van digitaal. Een half is een fout...

:-)

zie tekening
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Audiotic op oktober 12, 2012, 19:17:19
Elke 0 of 1 is t zelfde. Da's nou net de basis van digitaal. Een half is een fout...

:-)


en een 1 (0.8) ziet hij als 1 digitale K


tis voor mij ook hokus pokus
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

00001 = 1
00010 = 2
00100 = 4
01000 = 8
10000 = 16

hoe verder je gaat en er is een "foutje" denkt de andere kant is het nu een 1 of een 0 (0,6 of een 0,4) en elke invloed van warmte of andere externe factoren kunnen ervoor zorgen dat de andere kant die 1 ziet als een 0 (0,4=1 bij biniaire getallen

ppffffffffffff koffie

of we het horen ???????????????????????????????????????
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin


Audiotic

Citaat van: John Wx op oktober 12, 2012, 19:42:10
00001 = 1
00010 = 2
00100 = 4
01000 = 8
10000 = 16

hoe verder je gaat en er is een "foutje" denkt de andere kant is het nu een 1 of een 0 (0,6 of een 0,4) en elke invloed van warmte of andere externe factoren kunnen ervoor zorgen dat de andere kant die 1 ziet als een 0 (0,4=1 bij biniaire getallen

ppffffffffffff koffie

of we het horen ???????????????????????????????????????
Zo simpel is het niet hoor. Al gehoord van checksums enzo? En het verschil tussen 0 en 1 is zat. Zoniet kon jij niet op je PC werken... Dus: 0=0, 1=1. Zoniet heb je een beroerde connectie, en gaat het zaakje staken, dus helemaal niets meer. Dat is ook binair.

Ik ben er niet bang voor.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op oktober 12, 2012, 20:11:17
Zo simpel is het niet hoor. Al gehoord van checksums enzo? En het verschil tussen 0 en 1 is zat. Zoniet kon jij niet op je PC werken... Dus: 0=0, 1=1. Zoniet heb je een beroerde connectie, en gaat het zaakje staken, dus helemaal niets meer. Dat is ook binair.

Ik ben er niet bang voor.

ik ook niet maar het is niet altijd een 1 en dan een 0 maar ook 110001100111000011010101010101


ik heb het niet verzonnen die onzin met 1 en 0 maar hoogleraren  :wink:


maar we hebben het nu over het overbrengen van muziek data met 1 en 0



http://www.alpha-audio.nl/2011/06/de-usb-kabelmythe/#
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfect_audio

Citaat van: John Wx op oktober 12, 2012, 21:30:07
ik ook niet maar het is niet altijd een 1 en dan een 0 maar ook 110001100111000011010101010101
ik heb het niet verzonnen die onzin met 1 en 0 maar hoogleraren  :wink:
maar we hebben het nu over het overbrengen van muziek data met 1 en 0
http://www.alpha-audio.nl/2011/06/de-usb-kabelmythe/#

Zet er meteen de conclusie bij, dan hoeft niet iedereen het hele verhaal te lezen:
....
Conclusie
Laat u niet gek maken door dure usb-kabels. Het is zonde van uw geld. Wij hebben geloofd, maar zijn nu overtuigd van de onzin. Bij een gedegen digitaal protocol is het gewoonweg onmogelijk om de overdracht van data te verpesten. De kabel moet simpelweg kapot zijn of niet aan de standaard voldoen.


ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden