Wat een overweldigend reacties ! Geweldig om dit enthousiasme te lezen.
Bedankt voor de reacties mannen.
Ik woon in Valkenswaard ( onder Eindhoven )
Ben al gezellig enkele dagen aan het hobbiën en het resultaat is heel bevredigend na 1 meting met Audyssey.
Ook de Harmony 1 AB is al geprogrammeerd.
Nu ben ik niet helemaal een 'newbe ', in 1996 heb ik besloten een uitbouw van ons huis te gebruiken voor hifi / cinema. De ruimte is redelijk optimaal gekozen qua afmetingen gelet op ruimteresonantie en staande golven.
De vloer werd 'los' gestort en alles zwaarder geïsoleerd, zelfs de leidingen van de regelbare luchtafzuiging.
Speakerkabels werden in pvc buizen door muren en plafonds onzichtbaar weggewerkt
Toen een R set van T+A met Criterion TB speakers inkl. center opgezet. Die set had een dure Dolby Prologic 1 processor met 3 eindtrappen van 90 Watt rms. Helaas kwam niet veel later dolby digital en DTS dus moest de zaak weer aangepast worden. Nu 6.000 formaten later, voldeed ook mijn in 2001 aangeschafte Sony avr 333 ES receiver niet meer zonder HDMI. Dus.....nu Marantz, waarvoor ik altijd al een zwak had vanwege vormgeving.
Nu nog fijntunen om zeker te zijn dat alle instellingen OK zijn en daarbij had ik graag deskundige hulp.
Graag een mail onder
theohuber@upcmail.nl, dan kunnen we later telefoonnummers uitwisselen.
Een mooi weekeinde voor alle Forumleden. Groet Theo