BabyMARANTZ versus babyMARANTZ

Gestart door TheoMil, oktober 03, 2012, 21:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TheoMil

Hallo beste forumbezoekers,

Ik ben in het gelukkige bezit van 2 zogenaamde baby Marantz receiver(tjes)
Beide zijn van het model 2015, een tweeling dus??  :-D

Als je goed kijkt zijn er toch verschillen, net als bij een echte tweeling.............

Maar, wie van jullie kan uitleggen waarom het modelnummer gelijk is en er toch duidelijk verschillen zijn?
Mij is dat (nog) een raadsel  :no:

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TheoMil

Welke is Japan/USA en welke EU ?
Aan de achterkant zijn beide receivers volledig identiek, zelfs het typeplaatje.
Op allebei de typeplaatjes staat "Model 2015 (e)  :?

JohnWx

Citaat van: TheoMil op oktober 03, 2012, 22:15:12
Welke is Japan/USA en welke EU ?
Aan de achterkant zijn beide receivers volledig identiek, zelfs het typeplaatje.
Op allebei de typeplaatjes staat "Model 2015 (e)  :?

maar misschien bij de een kan je hem op 110 volt zetten ? en volgens mij omdat USA zo groot is zit er high filter op
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Deze noemen ze ''the four and five button 2015 waarvan de laatste de meest zeldzame is.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

leeftijd,   Die  met schroefjes is  voor  1975  Die  met moertjes  na 75.  marantz heeft toen hun hele  lijn geupgrade.

leuke bakjes hoor klein maar fijn!.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TheoMil

Bewijst maar weer eens de kennis die hier aanwezig is.

Beide 2015's zijn geschikt voor 110/120 - 220/240V~ 50-60Hz dus daar geen verschil.
De 4-knops ligt nog open ivm het item in het reparatieforum, en inderdaad daar staat een stempel in van 1975, zie foto 1
Deze receiver is op 16-4-1976 aangekocht bij Fodor in Rotterdam voor fl 698,--
Dit is te zien op de garantiekaart die er nog bij de receiver aanwezig is (alle andere papieren overigens ook nog) zie foto 2
Het onderste deel heb ik om privacy-redenen weggelaten omdat daar de gegevens van de toenmalige koper op staan.
Het toestelletje komt van een mevrouw uit Gorinchem die de 2015 op die datum nieuw kocht omdat ze de blauwe verlichting en gyroscopewiel zo mooi vond verklaarde ze.

Waarom er dan toch een model met het 5e knopje is? of is dit bij alle modellen na 1975 zo?

SB_Marantz

Yep die met de bolle kop boutjes is ouder.
Een jaar , max 2.

Het high filter acht ik niet echt bruikbaar.

9 Khz 24dB butterworth dacht ik.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: TheoMil op oktober 04, 2012, 19:10:09
Bewijst maar weer eens de kennis die hier aanwezig is.

Beide 2015's zijn geschikt voor 110/120 - 220/240V~ 50-60Hz dus daar geen verschil.
De 4-knops ligt nog open ivm het item in het reparatieforum, en inderdaad daar staat een stempel in van 1975, zie foto 1
Deze receiver is op 16-4-1976 aangekocht bij Fodor in Rotterdam voor fl 698,--
Dit is te zien op de garantiekaart die er nog bij de receiver aanwezig is (alle andere papieren overigens ook nog) zie foto 2
Het onderste deel heb ik om privacy-redenen weggelaten omdat daar de gegevens van de toenmalige koper op staan.
Het toestelletje komt van een mevrouw uit Gorinchem die de 2015 op die datum nieuw kocht omdat ze de blauwe verlichting en gyroscopewiel zo mooi vond verklaarde ze.

Waarom er dan toch een model met het 5e knopje is? of is dit bij alle modellen na 1975 zo?

gefeliciteerd  met  uw aankoop en tot  ziens!  36jaar later doet die het nog.   shutup
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

klaas1965

Beste TheoMil,

Er bestaan ook 2 versies van de "five button" 2015, ipv de hi filter heeft deze dan een dolby fm knop.
Denk dat deze voor de amerikaanse markt was.
Ik heb dus een drieling..... :-)

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op oktober 05, 2012, 13:51:36
gefeliciteerd  met  uw aankoop en tot  ziens!  36jaar later doet die het nog.   shutup


Whahaha raar maar waar!  notworthy
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TheoMil

Ik kom steeds weer voor verrassingen te staan.

Wat zij er toch ontzettend veel modellen gemaakt en zo op de veilingsites te zien tegenwoordig immens populair.

Heb toch al langer het idee dat HiFi uit de jaren 70 steeds meer herleeft. Blijkbaar zien de mensen tegenwoordig toch dat het spul wat de prijsvechters aanbieden ook niet alles is.

Maus

Men wil meer 'retro' zijn heb ik soms het idee.

Daarbij komt dat de mensen die hoge prijzen op internet zien, bedenken dat bij oma op zolder ook nog zo'n oud ding moet staan. Stofdoek erover en voor veel geld online.

Ik heb 't vaak genoeg meegegemaakt, iemand hoort dat je verzamelaar van ouwe meuk bent, ze gaan even graven en komen met een of ander stoffig apparaat terug. Daarna: Wat geef je ervoor?

Meestal haak ik dan al af... Maar in een poging: Meneer in deze staat 20 euro, máx!
'Nee maar op internet zag ik een ouwe Marantz voor 400 gaan'