Men is er nog niet uit of het een echte opvolger is. Ik ken de 650 geheel niet, dit is mijn eerste Sennheiser. 650 ook nog nooit gehoord, volgens mij. Hij schijnt best anders te klinken. De verkoper had het over toegankelijker geluid, dacht ik. Zou best kunnen, als koptelefoons op een gegeven moment een bepaalde sound creeeren, en die krijgt een naam, kan die ook tegenstanders krijgen.
Ik begon met de DT1990. Een veel betere versie van de 770. Maar, recht voor z'n raap en keihard als het moet. Die eerlijkheid ben ik niet naar op zoek, het is duidelijk een monitor en laat alles horen. Precies dat doet de 770 ook en dat levert luistermoeheid op.
Daarna de Amiron, ik had hoge verwachtingen. Hij is ook zeker goed, maar niet mijn smaak. Ik ben meer van het wat wollige geluid, veel midden en niet te veel hoog. De Amiron heeft alsnog veel hoog en aangezet laag, zeker goed maar simpelweg niet voor mij.
De volgende was de Sennheiser. Daar had ik minder hoge verwachtingen van (ik ben meestal niet van de massa producten), maar wel geintresseerd omdat 'men' het er altijd over heeft, en daarbij vind ik hem erg mooi.
Als eerste viel het erg lichte gewicht op. Hij is bijna helemaal van kunststof, de Beyers deels van metaal.
Hij heeft een bepaalde rust in het geluid. Ik omschreef mijn fijne AKG 701 als ruimtelijk, speakers ver van je vandaan, de Beyer 1990 was veel te direct. De 660 S doet dit erg goed.
Ik heb net mijn nieuwuitdoos variant op m'n hoofd, valt tegen want hij is nog erg stug, klemt dus wat hard. Langzaam komt er meer geluid uit, maar inspelen gaat nog veel helpen.
@ Cor, ik heb wellicht binnenkort wat hoofdtelefoons in de aanbieding. Ik heb er nu een stuk of 6... Gebruik er hooguit 3.