Welke merk bekabeling voor Marantz Pearl Lite?

Gestart door Robino, juli 19, 2012, 00:16:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robino

Zie net dat de Atlas Superior (betere pluggen dan de mk II, maar verder zelfde kabel) ook is afgeprijsd ivm met de komst van de mk III. Deze Superior kost voor 0,5 m. nu ruim 43,--. Maar inderdaad; wel stugge kabel en weet niet of dan 0,5 m voldoende is ivm met de slechte buigzaamheid. Normaal een kabel die boven de chord crimsonplus zou staan, maar is ook allemaal subjectief.

Exxar

Een duurdere kabel is niet altijd beter hoor. Ik vond de Wireworld Oasis 6 bvb minder goed dat EquatorMKII, maar het verschil tussen de (ingespeelde) Chord Cadenza en de CobraPlus/EquatorMKII enorm groot.

Dat stug zijn valt mee hoor. Ik heb mijn Equator in de schuif liggen, opgedraaid in lussen van pakweg 10cm diameter. De Chords met ongeveer 8cm.

Robino

#32
Ik zie dat de 0,75m uitvoering van de superior nu 50,-- kost. De helft van de originele prijs. What Hifi was er wel heel enthousiast over. Maar lees over Atlas ook een andere (professionele) review:

It is obvious that Atlas cables have a family sound that is best described as a smooth top end with a similarly smooth midrange and a well-rounded, rich-sounding bass.

This sonic signature may not go down well with components that are already smooth sounding – such as German amps and speakers – but it will certainly tame the edginess and brightness of some budget Japanese components.

Thus you will have to take into account the overall sonic signature of your system before buying Atlas cables – too much smoothness may not be a good thing.


The bass delivered on the Atlas cables is best described as rounded and rich. However, the bass on the Atlas cable went quite low without sounding bloated and there were moments when I thought I felt things vibrating in my stomach.

Now, should you buy them? It is a question of the sonic signature of your system. If you need to smooth things out, then the Atlas cables are good picks. But remember this: just like a real-life smoothie may seduce you with his charm and sweet talk and then leave your high and dry, the Atlas interconnects may render music so smooth that there may be a lack of vitality and sparkle.

For: Well made; good snug-fitting plugs; smooth sound; ample bass.

Against: May make things too smooth.

Hm; Wel duidelijk verhaal. Kan dan voor mijn systeem dan weleens niet goed uitpakken. Omdat ik de MA RX 6 het mooiste vond, maar wel van een warmere weergave hou bewust voor de Marantz lite gekozen. Ook nog wel b.v. NAD gehoord. Was sneller, meer punch (ook teveel laag), klonk misschien opwindender, maar voor mij veel te helder (en zeker niet warm wat weleens van NAd wordt beweerd.) Kon er maar kort naar luisteren en begreep in één keer de term luistermoeheid. Draai veel symfonische metal, (oude) rock en pop jaren 80 (ben dan ook 47 clown1).


Exxar

Bij What Hifi leven ze van reclame, dus als een sponsor een slechte review krijgt....

Ik heb die superior nooit geprobeerd, maar voor 50euro kun je niet echt sukkelen. De bouwkwaliteit is hoe dan ook super, en als hij niet past binnen jouw setup raak je die op ebay zo weer kwijt.

Robino

Valt er een klankverschil tussen Chord en Atlas aan te geven? Welke is het helderst?

cz79

Is ook een UK kabel, en een UK product wordt in de What HiFi altijd goed bevonden :angel:

Cornelis1921

#36
Citaat van: cz79 op juli 24, 2012, 15:25:37
Is ook een UK kabel, en een UK product wordt in de What HiFi altijd goed bevonden :angel:
Wat betreft marantz heeft men menigmaal wat te zeuren in What HiFi?. Is geen sponsor...
Hoewel de CD6003 de maximum waardering kreeg in 2009: *****.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Andere prodcten worden ook weleens goed bevonden, maar een UK product nagenoeg altijd

JohnWx

Citaat van: cz79 op juli 25, 2012, 07:51:27
Andere prodcten worden ook weleens goed bevonden, maar een UK product nagenoeg altijd

notworthy

wat zingen ze ook altijd



Rule Britannia
http://www.youtube.com/watch?v=rB5Nbp_gmgQ&feature=related
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Robino

 clown1 clown1 clown1

Ik zag ook nog een Monster M1000i voorbijflitsen. Zal dat nog wat zijn? (er is ook zoveel :| En dat moet allemaal maar verkocht worden :-()

Speeddemon

Op MP staat als 't goed is nog een 1m Equator II. Maar als 0,5m voldoende is, why bother.
De pluggen zijn idd stevig, maar ik heb een interlink met Neutrik pluggen, die nog harder klemmen.

Overigens, voor +/- 50 euro zou je ook 1m Kimber Timbre of PBJ kabel van de rol kunnen kopen, en zelf een setje pluggen aanzetten.
Ik heb persoonlijk bewust voor Atlas gekozen, aangezien m'n Focal/Brio combi echt niet meer sprankel/helderheid nodig hebben, dus alle 'smoothing' is mooi meegenomen.
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

RP

Citaat van: Robino op juli 24, 2012, 14:16:30
Valt er een klankverschil tussen Chord en Atlas aan te geven? Welke is het helderst?

Ik denk dat de Chord het helderst klinkt want ik spreek uit eigen ervaring.
Heb je speakers die van zichzelf al een helder geluid hebben zou ik hem niet aanraden.
Wel is dit een kabel met een zeer gedetaileerd geluid maar bij mij geeft het een beetje gespreid geluidsbeeld.
Echt een kabel om in combinatie koper speakerkabels te gebruiken.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

JohnWx

Citaat van: Robino op juli 25, 2012, 20:55:59
clown1 clown1 clown1

Ik zag ook nog een Monster M1000i voorbijflitsen. Zal dat nog wat zijn? (er is ook zoveel :| En dat moet allemaal maar verkocht worden :-()

blijft na al die jaren een mooie kabel is al lang op de markt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

kensei

Elro speakerkabel van de bouwmarkt 2,5 mm2, ook de kabels met rca aansluiting van dit merk zijn gewoon goed. Daar gaan we weer, zilver goud en wellicht platina en dan is alles in je versterker en je speaker van koper. Daar gaat je effect, laat je niet gek maken door dure audiokabelfabrikanten en hun pretentieuze metingen aan kabels. Alle afwijkingen die ze meten liggen buiten het gehoor-bereik van de mens en vaak buiten het frequentiebereik van je versterker.

Groetjes.

JohnWx

Citaat van: kensei op oktober 06, 2012, 18:22:00
Elro speakerkabel van de bouwmarkt 2,5 mm2, ook de kabels met rca aansluiting van dit merk zijn gewoon goed. Daar gaan we weer, zilver goud en wellicht platina en dan is alles in je versterker en je speaker van koper. Daar gaat je effect, laat je niet gek maken door dure audiokabelfabrikanten en hun pretentieuze metingen aan kabels. Alle afwijkingen die ze meten liggen buiten het gehoor-bereik van de mens en vaak buiten het frequentiebereik van je versterker.

Groetjes.

Heb je daar een link van of een site met die metingen om het te kunnen staven, want alleen maar zeggen ligt buiten het gehoor vind magertjes voor iemand die net lid is hier en na 10 postings al weet hoe het allemaal in zijn werk gaat

goud zilver koper titanium rhodium hebben allemaal een andere eigenschap en meetwaarde en kan misschien wel voor iemand een bijdrage geven om zijn set te optimaliseren of te veranderen en iemand die dan zegt doet er niet toe, nou dat is lekker dan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.