Tja.....wat zal ik zeggen. Mijn tiener jaren heb ik doorgebracht in de jaren 80. De opkomst van hip hop en daarna de meer elektronische dance muziek vond ik destijds fantastisch. Dat heeft destijds mijn muziek smaak aardig beïnvloed. De laatse jaren is mijn smaak veel breder geworden. Kan ook genieten van meer "luister" muziek binnen de pop/rock/elektronisch/world......ach wat zijn hokjes......
:
De onderstaande CD's heb ik de laatste 2 maanden gekocht:
- Cash - American Recordings IV (wordt je niet vrolijk van
, maar heerlijk om naar te luisteren, lekker doorleefde stem)
- Coldplay - Parachutes
- Coldplay - A rush of....
- Lykke Li - Wounded Rhimes (1 jaar geleden op MTV gezien, beetje apart, kan het niet echt plaatsen, maar op z'n tijd wel lekker)
- Alli Farka Toure with Ty Cooder - Talking Timbuktu (heerlijk hoe die twee samen tokkelen, wordt je vrolijk van)
- A Tribe called quest - The low end theory (jeugdsentiment)
- Suckerpunch - Original Motion Picture Soundtrack (eigenlijk alleen gekocht voor de de White Rabbit uitvoering van Emiliana Torrini), de hele cd viel me overigens in het geheel niet tegen
- Bruce Springsteen - Nebraska (voor de heerlijke melancholieke sfeer)
- The best of Massive attack (Jeugdsentiment met vooral Unfinished sympathy, maar staan nog meer heerlijke nummers op, zoals Angel en Teardrop)
- Eagles - Hell freezes over (XRCD2) (was ik kwijt
)
- Air - Moon Safari (om bij weg te dromen)
- Kings of Lyon - Only by the night (tja, de hele cd is gewoon lekker stevig, maar niet te, straalt energie vanaf)
- Getz/Gilberto - SACD (jazz vond ik vroeger niets, maar dit vind ik een klassieker, anderen zetten het op als restaurant muziek
- Michael Kiwanuka - Home again (Heerlijke soulstem, solide album)
- Bruce Springsteen - Wrecking ball (gewoon op de gok gekocht....was een goede gok
)
- Simon and Garfunkel - Bridge over .......(tja, need I say more)
- John Caltrane - A love supreme SACD (werd ergens als 1 van de beste jazz albums ooit geroemd.....is mij eigenlijk net te wild....)
- Pink Floyd - The dark side of the moon SACD (klinkt gewoon fantastisch, moet je wel voor in de stemming zijn)
- Dire Straits - Brothers in Arms SACD (doet me denken aan mijn dienstijd en gewoon een klassieker)
- Marvin Gay - What's going on SACD (jaren 70 soul
, maar echt een klassieker)
Wensenlijst voor de komende maanden
- Snoop dogg - Doggystyle (voor de beats, niet voor de hoogstaande teksten)
- Afrika Bambaata & Soulsonic Force - Planet Rock (Hip Hop klassieker, ik ze me nog buiten staan met een ghettoblaster en adidas sneakers......breakdancen lukte echter voor geen meter)
- Al DiMeola, John McLauglin, Paco de Lucio - Friday night in San Fransico (lekker klassieke guitaar muziek)
- Alica Keys - The diary of Alicia Keys
- Bill Callahan - Sometimes I wish we were an eagle (weet niet waarom, maar is de stem en de sfeer)
- Bob Marley - Legend (heerlijk....ooit gehad, verloren, maar moet ik weer hebben)
- Carole King - Tapestry (klassieker)
- Dave Brubeck - Time Out
- Miles Davis - Kind of blue (wat een sfeer.....nu nog een goede versie vinden binnen budget)
- Diverse Doors albums (ik denk de DCC gold versies als ik ze voor een redelijke nieuwprijs kan vinden, maar onder de 50 euri zal wel niet lukken)
Dat was het wel voor nu......(vind het wel genoeg typewerk...
)