PM-14MkII KI vs. PM-KI Pearl Vs. Vintage - dringend hulp gezocht.

Gestart door AppleheadMay, mei 13, 2012, 15:00:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramdg

EDIT:
Hee Bram, vroeg jij net niet naar de Pearl in combi met de P5/P6?


Klopt maar was even totaal vergeten dat ik het onlangs aan jou al gevraagd naar je ervaring met de P6

dus maar snel men berichtje gewist/aangepast :-)

Momenteel hier erg tevreden over wat ik heb:
Ik kom van een PM8000 dan over gegaan naar een PM17 en nu recentelijk een Primaluna ProLogue 2 die de
P5'kes aanstuurd .....Klinkt echt erg goed in men oren
De PM17 klonkt tov de PM8000 veel mooier meer detail meer openheid
Maar op zijn beurt was dan de PM17 soms iets te wollig en traag.
Nu met de PL P2 is het weer een totale luisterevaring ..... denk wel dat ik een tijdje bij buisjes ga blijven  pompom  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

AppleheadMay

Ja, mooi probleem hee, een luxeprobleem noemen we dat hier.  ;)
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

AppleheadMay

Heb al veel goeds gehoord over de Primaluna versterkers maar er nooit eentje zelf kunnen beluisteren.
Ik hoor dat ze het heel goed doen met Sonus Faber luidsprekers. Vrij warme en echt wel high end luidsprekers (vanaf Cremona en Cremona Auditor dan), maar wel wat traag.

Ik blijf voor mijn luidsprekersetups echter bij B&W en Marantz, Ik moet al genoeg uitproberen met mijn hoofdtelefoonsetups.
Voor hoofdtelefoonversterkers ben ik echter volledig overgegaan op buizenversterkers. Mijn twee transistorversterkers staan te koop (als ik eens de moeite doe om ze t koop aan te bieden) en heb momenteel nog een Zana Deux (terug opgestuurd voor een betere volumepot) en een EAR Yoshino HP4 in bestelling die over 7 weken moet aankomen.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

bramdg

#18
Citaat van: AppleheadMay op mei 13, 2012, 23:09:34
Heb al veel goeds gehoord over de Primaluna versterkers maar er nooit eentje zelf kunnen beluisteren.
Ik hoor dat ze het heel goed doen met Sonus Faber luidsprekers. Vrij warme en echt wel high end luidsprekers (vanaf Cremona en Cremona Auditor dan), maar wel wat traag.

Ik blijf voor mijn luidsprekersetups echter bij B&W en Marantz, Ik moet al genoeg uitproberen met mijn hoofdtelefoonsetups.
Voor hoofdtelefoonversterkers ben ik echter volledig overgegaan op buizenversterkers. Mijn twee transistorversterkers staan te koop (als ik eens de moeite doe om ze t koop aan te bieden) en heb momenteel nog een Zana Deux (terug opgestuurd voor een betere volumepot) en een EAR Yoshino HP4 in bestelling die over 7 weken moet aankomen.

Ja Prima Luna & Sonus Faber is echt wel genieten  :roll:..... ik heb de PL gekocht op goed geluk hopend op een match met de P5's ....en die was er :-) :-) (toch in mij oortjes)

Ooit ooit komen er wel Sonus Faber maar eerst ook nog andere upgrades in gedachten  :-D
Over de snelheid heb ik persoonlijk geen klagen ....hij is allesinds sneller dan men Pm17

Nu juist de tweeters vervangen en nu nog de kevlar bass/mids en ik kan er weer een paar jaar tegen :-)

Mocht je de PL eens willen horen icm de P5kes mag je gerust eens langskomen hoor.
wel dan als men nieuwe bass/mids binnen en gemonteerd zijn :-)

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

AppleheadMay

Sorry Bram, nogal bezig geweest de laatste dagen.

Eerst en vooral over de traagheid: daar bedoelde ik niet de PL versterkers mee maar de SF luidsprekres. Muzikaler dan de B&W's waar ik zo van houd maar echt een stuk trager.
Misschein nog even nadenken, en zeker goed luisteren voor je een paarm (dure) SF's koopt.

Jammer om th horen dat je drivers moet vervangen. Mijn P6 jes zijn nog zo goed als nieuw.
Ik wou ze verkopen maar sta nu net op het punt om een vintage Marantz of Sansui versterker te kopen (ben nog aan het onderhanedelen over de prijzen) en wil de P6jes daaraan koppelen van zodra ik mij een paar 804 Diamond koop (volgend jaar pas, heb wel wat cash maar ben ook geen miljonair).

Ik ga zeker graag op je aanbod om te komen luisteren in. Woonn jij in A'pen? Vanzelsprekend ben je dan ook welkom bij mij maar wees gewaarschuwd, je krigt zeker wat hoofdtelefoons te horen en je zult ze goed vinden en er geld aan spenderen. "Sorry for your wallet" zeggen wij dan op head-fi.org  ;)

Ik ga trouwens zaterdag of halfewg volgende week naar Viersen in Duitsland om die vintage versterker op te halen en daarna breng ik eens een bezoekje aan Stassen. Indien dit enigszins voor jou past kan ik op de terugwegweg wel eens langskomen maar als je liever what to je PO5s weer in orde zijn is dity vanzelfsprekend geen enkel probleem.

Groetjes beste Belg!   :)

AHM.

PS: zit maar niet verlegen om een PMeke te sturen.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

Cornelis1921

Citaat van: joep op mei 13, 2012, 18:35:36
Gelimiteerde oplage wil helemaal niets zeggen, er zijn vaak voor minder geld betere zaken te koop.
Er staat hier op het forum een PM-11 te koop, als je dan toch beter zou willen.
Afkomstig van een betrouwbaar adres. Een versterker zonder franjes alleen kwaliteit en verder niets.
:yes::yes::yes::yes::yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

ik las in een duits blad

der Pearl-amp verfugt uber einen geregelten vorverstarkerausgang .

Bedoelen ze nu een uitgangsnivo die mee gaat op het moment dat je harder gaat spelen , zoals normaal .

Of is het ook nog mogenlijk die net als de fader wat harder of zachter te zetten zodat je met biampen je laag volume wat kan doseren in plaats dat je zelf naar je sub moet lopen om de gain wat harder of zachter te zetten .