NR 1602 icm KEF xq40

Gestart door Dirkmulder, april 28, 2012, 16:31:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlearmoes

Zo staat hier ook de boel aangesloten (zie handtekening)

het geeft hier iig meerwaarde
een zilverenkabel naar het hoog (VdH)
en een koperen naar het laag (W&M)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Dirkmulder

Citaat van: Vlearmoes op mei 02, 2012, 15:52:46
Zo staat hier ook de boel aangesloten (zie handtekening)

het geeft hier iig meerwaarde
een zilverenkabel naar het hoog (VdH)
en een koperen naar het laag (W&M)
Een zilveren kabel naar het hoog En koper naar laag?
Mijn god, stel je dit verschil daadwerkelijk/gevoelsmatig vast?
M.a.w. wanneer je deze kabels omwisselt hoor je dat?

Dirkmulder

Citaat van: still life op mei 02, 2012, 15:37:46
het is de zucht naar meer (vermogen)..  :-D

je kan het eens proberen,
maar met een aparte eindtrap (voor het laag) ga je imho betere resulaten bekomen..
Ja bedankt voor het advies maar dit gaat me te ver. Dan had ik volgens mij beter een andere receiver kunnen kopen. Ik wil geen grote kasten qua apparatuur buiten de speakers.

Gr,

Bert

still life

Citaat van: Dirkmulder op mei 02, 2012, 17:05:09Dan had ik volgens mij beter een andere receiver kunnen kopen.

:yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

De eeuwige zoektocht naar meer vermogen.
Nutteloos als je het mij vraagt.
Ook het bi-ampen zou ik met deze combi niet doen.
Moet evengoed allemaal uit het zelfde kastje getoverd worden, meer vermogen creëer je daar niet mee.

Correct aangesloten moet deze combi die 130meter gewoon vullen.
Dat ik waarschijnlijk vele malen harder kan zonder enige vervorming klinkt logisch.
Maar dan hebben we het echt over festival volumes, -en daar zit niet iedereen om verlegen natuurlijk.

Correct aangesloten moet dit het bloed uit je oren kunnen persen.




Dirkmulder

Citaat van: marvin op mei 02, 2012, 17:42:53
De eeuwige zoektocht naar meer vermogen.
Nutteloos als je het mij vraagt.
Ook het bi-ampen zou ik met deze combi niet doen.
Moet evengoed allemaal uit het zelfde kastje getoverd worden, meer vermogen creëer je daar niet mee.

Correct aangesloten moet deze combi die 130meter gewoon vullen.
Dat ik waarschijnlijk vele malen harder kan zonder enige vervorming klinkt logisch.
Maar dan hebben we het echt over festival volumes, -en daar zit niet iedereen om verlegen natuurlijk.

Correct aangesloten moet dit het bloed uit je oren kunnen persen.
Marvin, bedankt voor je reactie. Ik krig de kamer zeker goed gevuld en heb er nog een mooi vormgegeven kastje van ook. Alles is  uiteraard persoonlijk beleving. Die festival volumes hoeven inderdaad niet perse. Ach, als ik een keer de geest heb, zal ik dat bi ampen toch eens proberen, gewoon om er ook iets van te vinden.

Dirkmulder

Citaat van: still life op mei 02, 2012, 17:25:07
:yes:
Ahum, ik wilde niet perse meer vermogen hoor maar je mag natuurlijk best je persoonlijke voorkeur uitspreken :wink:

Vlearmoes

Citaat van: Dirkmulder op mei 02, 2012, 17:05:09
Ja bedankt voor het advies maar dit gaat me te ver. Dan had ik volgens mij beter een andere receiver kunnen kopen. Ik wil geen grote kasten qua apparatuur buiten de speakers.

Gr,

Bert

Je hoeft geen extra versterker aan te schaffen !!

Zie je manual;  daar staat beschreven hoe je je back surround aansluiting daarvoor kunt gebruiken  :yes:

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

Natuurlijk, proberen kan nooit kwaad!

Maar op het toppunt heb in met 1200watt per kanaal gedraaid met een batterij aan eindversterkers.
Het zingt hier nu gewoon met de 140 watt (ofzo) vanuit de receiver op het zelfde toontje.
Ja, knetterhard trokken die PA-bakken het wat langer en zuiverder. Daar zijn ze dan ook voor ontworpen.
De deuren werden hier vacuüm getrokken door de ventilatoren. 
Maar dan hebben we het echt over +115db en een aantal uur lang.
Niets huiselijks aan dus.



Vlearmoes

mijn  Integra is ook iets van 145W  genoeg natuurlijk....maar wel in de bi-amp gezet/aangesloten op mijn veelvragende Kefjes....ze keffen nu iets mooier  clown1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

Ik heb inderdaad totaal geen moeilijk aan te sturen luidsprekers.
Understatement.



Dirkmulder

Citaat van: Vlearmoes op mei 02, 2012, 18:13:24
Je hoeft geen extra versterker aan te schaffen !!

Zie je manual;  daar staat beschreven hoe je je back surround aansluiting daarvoor kunt gebruiken  :yes:

Ja klopt hoor, heb ik gezien en ga ik een keer proberen. Dat van dat zilver en koper dan weer niet, gaat me te ver.

Vlearmoes

dan niet vergeten de bruggetjes weg te halen achterop de speakers  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Dirkmulder

Citaat van: Vlearmoes op mei 02, 2012, 18:44:59
dan niet vergeten de bruggetjes weg te halen achterop de speakers  :wink:

Thanks, ga ik om denken.

JohnWx

het is wel een .eile combi  8-) die slimline receiver en die Kef's
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.