vervanging sr 7000

Gestart door mwmmarkvandijk, april 12, 2012, 13:24:20

Vorige topic - Volgende topic

still life

Citaat van: mwmmarkvandijk op april 15, 2012, 22:11:50
Hallo,
Dus de eur 200 voor 8200 en eur 400 voor de 8002 zijn acceptabele prijzen ?

depends..
het is in elk geval slechts een schijntje van wat het ooit was.. (nieuw)

CiteerZijn deze receivers noemenswaardige verbeteringen t.o.v. de sr 7000 ? En zo ja, waar gaat jouw voorkeur naar uit ?
Mark

depends again..  :-D
grote kans dat je de nieuwe gear flink beter zal vinden, zeker als je nu 'te kort' hebt
als je koopt: ga dan voor de 8002  :wink:

maar het punt is dat je verouderde tech koopt:
geen probleem in stereo-land, maar de HT-wereld is een beetje als computers:
  pas gekocht & alweer outdated..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Maar met pre-outs op je br speler, bv, geen enkel probleem natuurlijk.
Heb een 8300 gehad en nu een 9300, beesten zijn het.   :-D

mwmmarkvandijk

Citaat van: still life op april 16, 2012, 15:48:11
depends..
het is in elk geval slechts een schijntje van wat het ooit was.. (nieuw)

depends again..  :-D
grote kans dat je de nieuwe gear flink beter zal vinden, zeker als je nu 'te kort' hebt
als je koopt: ga dan voor de 8002  :wink:

maar het punt is dat je verouderde tech koopt:
geen probleem in stereo-land, maar de HT-wereld is een beetje als computers:
  pas gekocht & alweer outdated..  :angel:

de 8200 is gereserveerd door iemand, voor eur 150, de 8002 nog altijd geen biedingen, vreemd, dacht dat dit een zeer gewild type was .... of het moet zijn dat het zilver is, voor mij ook minder omdat ik alles in het zwart heb, maar goed, het gaat naturlijk om de prestaties

mwmmarkvandijk

Citaat van: marvin op april 16, 2012, 15:58:37
Maar met pre-outs op je br speler, bv, geen enkel probleem natuurlijk.
Heb een 8300 gehad en nu een 9300, beesten zijn het.   :-D

met de 8002 heb je deze niet nodig, dan kan alles via hdmi lopen, toch ? en ik denk dat de decoders van de 8002 beter zullen zijn als die van de bluray speler ....

Marvin

Tja, wat is beter?

Maar inderdaad, die 8002 kan zelf decoderen.
En dat zal hij vast naar behoren doen!

still life

Citaat van: mwmmarkvandijk op april 20, 2012, 12:38:20
met de 8002 heb je deze niet nodig, dan kan alles via hdmi lopen, toch ?

de advent van nieuwe surround-formats + evoluties op hdmi-vlak is vaak de reden dat men verkoopt..
of andere netwerk/airplay onzin..  :-D

Citeeren ik denk dat de decoders van de 8002 beter zullen zijn als die van de bluray speler ....

wat marv bedoelt: op een bepaald moment is het flinke versterker-gedeelte de voornaamste reden tot behoud/aanschaf van zo'n toestel..

nieuwe evolutie op multichannel-decoderen kan je dan via de player volgen
& de amp (analoog aangesloten) gewoon verder laten versterken..  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Het is fijn wanneer alles via 1 kabeltje kan, al brengt het veelal ook nieuwe problemen met zich mee.
En als je al die kabels toch niet ziet is dat geen argument om over te gaan op iets anders.
Het enige wat HD geluid kan toveren is een BR speler of een PC met  BR content.
Als je die PC of BR analoog aansluit ben je er ook.
Dan kan je inderdaad over gaan tot de aanschaf van een andere versterker, maar met welk doel?
Morgen hebben ze weer wat anders verzonnen, iets wat altijd analoog ook te versieren is.
Digitale info die verzonden wordt was ooit analoog. Dus je laat er eigenlijk een overbodige bewerking op los om het, heel handig, via een enkele kabel te laten lopen.
Niets mis mee natuurlijk, dat kunnen die krengen wel.

Als er gesteggeld wordt over de invloed van de DAC in een receiver op, vooral, het stereo geluidje.
Dan ben je daar nu ook vanaf, analoog op de pre omzeilt alle berekeningen van je DAC. Die zit namelijk niet meer in de signaalweg.

Waarschijnlijk zullen de nieuwste spelcomputers ook geen volledig 'in game' HD geluid hebben, die bitjes gaan alleen maar ten koste van het geweldige beeld wat ze moeten gaan produceren.

Dus zullen we voorlopig gebonden worden aan 1 apparaat met HD audio, -en dat kan dus gewoon in de analoge doos gefrot worden.

Zomaar even wat gedachten op een rijtje, doe er mee wat je wilt. :-D

sr7000

Ik heb zelf een sr7000 gehad, en dat beviel eigenlijk erg goed. Zeker op stereo gebied. Qua stereo gaat het geen grote upgrade worden als je naar de 8*** serie overstapt. Qua surround ga je er nog wel op vooruit.
Zelf ben ik uiteindelijk voor een audiolab voor/eind combi uitgekomen.

Sander

400,- voor een SR8002 vind ik een hele mooie prijs  HB

Daar krijg je een hele mooie receiver voor met een zeer stabiele voeding.
Ook ik gebruik voor cd's de SA7001KI en dit geeft voor mij een zeer gebalanceerde opstelling.
Ik heb mijn SR8002 vergeleken met een PM7001KI in stereo en vond de receiver zeker niet voor de geïntegreerde stereo versterker onder doen.

Tevens gebruik ik mijn pc als bron voor film content via HDMI, de beeldconversie die in de SR8002 zit is naar mijn mening zeker een paar stappen beter als van mijn pc.
Aanschaf voor een Bluray speler of netwerk speler is hierdoor voor mij overbodig geworden :)
Ook het opschalen van dvd's is mij goed bevallen :)

Als je niks geeft om 3d kan de SR8002 prima mee met de huidige receivers.
Hij kan in ieder geval alle huidige nieuwe audio format's aan.

Groeten!

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Vlearmoes

:-o    400,=    is voor niks  :-o
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

johand

Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

johand

Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje