Dynamic Experience 2 - Breaking Silence by STS-Digital

Gestart door cz79, april 10, 2012, 21:26:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

viceadmiraal61

Ja mannen het staat in het boekje van dyn 1...marco kwam met de muziek,en ik was niet dom en dacht...he
iets nieuws voor ons label...met overgens een zeer groot succes...uiteraard heb ik wel het laatste woord..
niet alle muziek hoe mooi dan ook,is goed opgenomen.en daar gaat dan de disc(us) over..
Ik wil wel kwaliteit.en de mogelijkheid de muziek optimaal te masteren.En sommige opnames zijn gewoon
bagger..Anderen geven hier niets om en zeggen de muziek is het belangrijkst..ik vind dat de opname het
belangrijkste is ....en met dit gegeven zoek je dan de mooiste muziek en opname uit..

WimPeu

Ik heb contacten met een hele goede (amateur) prog band uit Assen die een live CD in Het Bolwerk in Sneek gaat opnemen. Zou dat nou niet een uitgelezen kans zijn  om die band naar een top eind produkt te begelijden? En daarmee gelijk alle argumenten over muziekkeuze ed te verstillen?

Je mag mij ten alle tijden PMen Fritz...take the challence zou ik zeggen.. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

viceadmiraal61

kijk Wim als dat shit wordt opgenomen,ben ik weg...kan er niets meer aan doen.toch als ik de kans krijg het op
te nemen,durf ik te zeggen wordt het een andere zaak...dus als de heren het echt willen doen ben ik tegen de
zelfde vergoeding die afgesproken is hun man. Maar dan wil ik ook alle verformers er bij voor een leuke avond..

xander32

Citaat van: viceadmiraal61 op april 15, 2012, 20:07:36
kijk Wim als dat shit wordt opgenomen,ben ik weg...kan er niets meer aan doen.toch als ik de kans krijg het op
te nemen,durf ik te zeggen wordt het een andere zaak...dus als de heren het echt willen doen ben ik tegen de
zelfde vergoeding die afgesproken is hun man. Maar dan wil ik ook alle verformers er bij voor een leuke avond..

HB

Cornelis1921

Citaat van: viceadmiraal61 op april 15, 2012, 18:00:02
Ja mannen het staat in het boekje van dyn 1...marco kwam met de muziek,en ik was niet dom en dacht...he
iets nieuws voor ons label...met overgens een zeer groot succes...uiteraard heb ik wel het laatste woord..
niet alle muziek hoe mooi dan ook,is goed opgenomen.en daar gaat dan de disc(us) over..
Ik wil wel kwaliteit.en de mogelijkheid de muziek optimaal te masteren.En sommige opnames zijn gewoon
bagger..Anderen geven hier niets om en zeggen de muziek is het belangrijkst..ik vind dat de opname het
belangrijkste is ....en met dit gegeven zoek je dan de mooiste muziek en opname uit..
Dat is duidelijke taal Fritz. Ik geef ook b.v. de voorkeur aan een moderne opname/mastering boven een oude(rwetse). En stereo boven mono b.v.. Maar bij komt toch de (muzikale) emotie op de eerste plaats.
Fritz, de hartelijkste en respectvolle groeten van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Ja bij mij ook, maar het is wel de combi (dus En mooie muziek en mooie opname) die het best werkt, ik kan ook niet zo heel goed tegen echt slecht opgenomen goede muziek, daar ga ik me ook aan storen.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor Kl*temuziek die heel mooi is opgenomen, ik heb een par CD's met muziek die ik echt goed vindt maar zo slecht (imo) zijn opgenomen dat ik daar gewoonweg niet naar luister omdat ik me dan snel ga irriteren.

Exxar

Feit! En hoe onthullender je installatie, hoe sneller je je gaat ergeren aan een slechte opname!

renes59

Het is ook maar net welke muziek je mooi vindt. Als je oude jazz en blues ( 30er tot 60er jaren) mooi vindt dan doet de kwaliteit er niet zo toe, die is er gewoon niet zo vaak. Kwaliteit is belangrijk maar niet zo dat ik dan muziek uit ga sluiten, het is mooi meegenomen.
En wat is goede kwaliteit?, dat is niet voor iedereen hetzelfde.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: Exxar op april 15, 2012, 21:10:47
Feit! En hoe onthullender je installatie, hoe sneller je je gaat ergeren aan een slechte opname!
Feit! Of ik heb niet zo'n onthullende installatie of mijn installatie is niet zo onthullend. Maar in ieder geval is iedere ergernis ook eerder relatief dan gerelateerd i.m.h.o.!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 stupid Eén ding is wel duidelijk en daar is waarschijnlijk iedereen het over eens: DIT IS EEN TRENDING TOPIC!!! HB
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: renes59 op april 15, 2012, 21:22:16
Het is ook maar net welke muziek je mooi vindt. Als je oude jazz en blues ( 30er tot 60er jaren) mooi vindt dan doet de kwaliteit er niet zo toe, die is er gewoon niet zo vaak. Kwaliteit is belangrijk maar niet zo dat ik dan muziek uit ga sluiten, het is mooi meegenomen.
En wat is goede kwaliteit?, dat is niet voor iedereen hetzelfde.

Kan ook van de wekker radio genieten en emotie heeft geen kwaliteit
En ik zou geen cd kunnen opnoemen dat ik zeg van o jee o jee wat slecht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#56
Muziek van Hound Dog Taylor zijn niet de best opgenomen stukken muziek. Wel heel herkenbaar.

http://youtu.be/IiWF2P4325k
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op april 15, 2012, 21:38:41
Muziek van Hound Dog Taylor zijn niet de best opgenomen stukken muziek.

ik ken hound dog taylor ook niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

#58
Ik kan ook van slecht/minder opgenomen goede muziek genieten, zowel op mijn stereo-keten, als via de autoradio, via mijn in-ears/IPod of het IPod-dock ...

Maar ga ik echt er voor zitten, dan zijn een goede opnamekwaliteit wel een heel duidelijke pre :yes:.

renes59

Citaat van: John Wx op april 15, 2012, 21:44:14
ik ken hound dog taylor ook niet
Kan me ook heel goed voorstellen dat je het niks vindt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.