Aansluiten SR 5006

Gestart door Fisherman, maart 16, 2012, 09:27:30

Vorige topic - Volgende topic

Fisherman

Hallo,

Ik ben in het bezit van het volgende: SR5006, Samsung D7000, Telenet HD decoder.

De manual heb ik nu al enkele keren gelezen, maar ik geraak er niet wijs uit.

Na het lezen in het forum heb ik 2 opstellingen geprobeerd. Het aanpassen in de Assign Input heb ik door.

1. Decoder met hdmi naar SAT ingang van SR, via ARC uitgang SR met hdmi naar hdmi1/DVI ingang van TV.
Dat lukt, doch alle 3 de toestellen moeten aanstaan en ik kan geen TV bekijken enkel op de speakers van de TV.

2. Decoder met hdmi naar hdmi1/DVi ingang van TV, ARC uitgang van SR naar hdmi2 van TV. Wel geluid via TV speakers, doch niet via surround speakers.

Graag hulp aub. Dank u.

still life

welkom,

die HD-box van 'teleslet' kun je best optisch verbinden naar je SR

* zo heb je geluid apart voorzien
* als er al eens surround uitgestuurd wordt, kom dat ook correct aan bij de SR 
* voor beeld ga je direct naar je flatscreen over hdmi
* zo kun je ook tv zien, zonder dat je amp aanligt

draai zelf op deze manier zonder problemen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Fisherman

Bedankt voor de info.

Is het gelijk welke hdmi aansluiting van de TV ik gebruik?

still life

:yes:

enkel voor ARC moet je uitkijken (of het ondersteund wordt)..

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Fisherman

Heb toch gekozen voor het volgende:

Decoder met hdmi naar SAT ingang van SR
SR via ARC uitgang met hdmi naar hdmi1/DVI ingang van TV.

Ik kan nu alleen TV bekijken wanneer alle 3 de toestellen aanstaan.
In feite heb ik de SR hiervoor gekocht en moet ik niet zeuren om TV te kijken met de speakers van TV.

Ten tweede komt zowel beeld als het menu van de SR via 1 HDMI binnen op de TV. Zo hoef je de souorce van je TV niet elke keer te verzetten.

pillie

Stuurt de HD telenet decoder het signaal wel digitaal uit want je zou gewoon tv moeten kunnen kijken met digitaal geluid over je surround speakers,
Probeer het anders met analoge kabels om te kijken of dat wel werkt.
En/of optisch aansluiten zou het probleem ook moeten verhelpen,mits je in het assign menu van de SR5006 de audio uitgang op optisch zet.

Marantz SR7008
Pioneer LX5090
Antec Fusion, HTPC, AMD HD6670
IPTV XS4ALL
Monitor Audio RS8 ,RS5 en GSW12

Fisherman

Inderdaad; als ik de source van de tv op tv zet ipv op hdmi1/dvi, heb ik analgoge tv met geluid via de tv luidsprekers.

Ik vermoed wel dat de digicorder digitaal uitzendt, die HD staat voor High Definition.

Met de optische kabel heb ik het ook geprobeerd zoals Still Life voorstelde, maar dan zit het menu van de SR op een ander hmdi kanaal van je tv. Het menu, maar ook het verzetten van surround modus zie je dan niet.

pillie

Zit het niet in het menu van de telenet decoder waarin je bij het audio gedeelte de audio uitgang op HDMI,optisch/coax of analoog moet zetten?
Of op de Samsung TV in het audio menu de interne speakers uitschakelen.
Marantz SR7008
Pioneer LX5090
Antec Fusion, HTPC, AMD HD6670
IPTV XS4ALL
Monitor Audio RS8 ,RS5 en GSW12

still life

Citaat van: Fisherman op maart 21, 2012, 09:44:17
Ik vermoed wel dat de digicorder digitaal uitzendt, die HD staat voor High Definition.

die HD slaat vooral op hoge resolutie (beeld, wat vaak gewoon upscaling is)
enkel de HD-channels zenden uit in 1080 lijnen & hebben surround-geluid in 5.1 DD kwaliteit

Citeer
Met de optische kabel heb ik het ook geprobeerd zoals Still Life voorstelde, maar dan zit het menu van de SR op een ander hmdi kanaal van je tv. Het menu, maar ook het verzetten van surround modus zie je dan niet.

je zal het niet altijd merken,maar:
zoals gezegd moet je wel aangeven in de instellingen dat je een HT-set hebt (5.1 optisch activeren)
dan kun je de SR op de auto-stand laten..

& het gebeurt wel vaker dat mensen niet eens in 1080 HD-kwaliteit kijken met zo'n box
(resolutie kan ook lager ingesteld zijn, dan verzint de tv er weer wat lijnen erbij)

Fisherman

OK bedankt voor de tips.

Ik zal dan aansluiten zoals mijn tweede voorstel, doch met een optische kabel erbij van de decoder naar de SR. Surround van SR op auto. Input SR => TV op Opt1 zetten.

Fisherman

is gelukt. Bedankt voor jullie raad.

WilliamB

Fijn dat het voor jou is opgelost.
Veel Luisterplezier. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Fisherman

Nog een vraagje:

Moet ik de lip sync op TV of op AMP zetten?

Thanks

madevt

is alleen nodig als tussen beeld en geluid een verschil van tijd zit.
dan kan je lip sync aanzetten en ook de ms bepalen.

Fisherman

Er zit inderdaad een verschil op.

Wat bedoel je met "ms" instellen?

In het menu moet ik ook kiezen tussen TV of AMP