Puredirekt: Stereo 2.0 bij 5.1 opstelling

Gestart door JeroenR, maart 05, 2012, 08:12:31

Vorige topic - Volgende topic

JeroenR

Hi,

Ik sta op het punt een Marantz SR7005 of SR6006 te kopen. Ik heb alleen de volgende vraag: Als ik een 5.1 opstelling heb en ik wil een CD afspelen (of een andere stereo bron) en ik schakel pure-direct in. Gebruikt de versterker dan alleen mijn front speaker (als 2.0 opstelling dus) of niet.

Ik gebruik de versterker en voor films en voor muziek. Dus als dit het geval zou zijn zou ik heel erg blij zijn.

Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Fronts: Elac FS-187, Surround: MB Quart, Center & Sub: Jamo

Marvin

madevt

maar ook als je niet pure direct gebruikt, word stereo bronnen alleen via de fronts weer gegeven. alleen dan kan je evt DSP modus gebruiken, en bij PD niet.

Marvin

Ik denk dat bedoeld werd of het uberhaubt mogelijk is om stereo over 2 luidsprekers te krijgen ipv dolbypl2 (oid).

Eerst maar eens afwachten of Jeroen niet vergeten is hier wat gevraagd te hebben.  :-D

zoefje

Citaat van: JeroenR op maart 05, 2012, 08:12:31
Als ik een 5.1 opstelling heb en ik wil een CD afspelen en ik schakel pure-direct in. Gebruikt de versterker dan alleen mijn front speaker (als 2.0 opstelling dus) of niet.

Dat kan absoluut. Wel eerst even alles goed instellen.
Je kan de pure-direct in instellen zoals jij dat wilt. (alleen stereo 2.0 of 2.1)
Marantz SR6006, Marantz MM7025
Canton: Vento 890 DC, Karat M20, Karat AS 200 SC, Karat 705 CM
Synology DS411J, Popcorn C200, Topfield 7700HSCI

JohnWx

Als ik ze intern bekijk zijn ze redelijk identiek gebouwd

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Stuur Jeroen maar een mailtje John, die is ons allang weer vergeten.  :cry:

:-D

JeroenR

Nee hoor, ik ben jullie niet vergeten. hello
Ik heb gisteren voor de SR7005 gekozen. Waarom? Ik was niet zeker welke ik nemen moest en ik weet gewoon dat de SR7005 ook met stereo geluid een knaller is. Optisch (weet ik, is niet belangrijk) is de SR7005 ook veel en veel mooier.  Dus eerst maar geen CD speler erbij en de muziek dan maar streamen met de AppleTV of zo. Ik geloof niet dat Airplay lossles streamt, vandaar de AppleTV.
Volgens de handleiding kan je met de pure direct knop gewoon van 5.1 naar 2.0 switchen, dus dat zit wel goed.
Hartstikke bedankt iedereen. :-D
Marantz SR7005, Marantz CD5004, Marantz UD7006, PS3, AppleTV2, PopcornHour A-110, Cisco 8485dvb hd dvr

Marvin

Dan kan het opsporingsbericht weer in de archiefkast.

Cornelis1921

Citaat van: marvin op maart 22, 2012, 07:11:02
Dan kan het opsporingsbericht weer in de archiefkast.
En de ambtenaar van dienst eindelijk naar huis.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Wat voor luidsprekers heb je erbij gehaald Jeroen?

(Of welke had je al, kan natuurlijk ook).  :-)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JeroenR

Nog geen  :oops:
Ik sluit eerst mijn oude Jamo luidsprekers erop aan. Ik zoek nog naar een paar witte vloerstaanders (vrouw-vriendelijk) en als ik die heb dan spaar ik nog even door om de 5.1 opstelling compleet te maken.
Ik had de B&W CM8 op het oog, maar ik vind persoonlijk dat ze toch wat bas missen. Ze zijn een beetje terughoudend naar mijn mening. Voor jazz en ook klassieke muziek zijn ze erg goed volgens mij, maar voor rock en dance zijn ze voor mij te ingetogen. Ik moet nog even verder zoeken en heel belangrijk luisteren.

Ik weet dat je normaal eerst de luidsprekers uitzoekt en dan de passende versterker/receiver, maar ik denk dat ik met de SR7005 niet echt een fout maak. Ik vond de Marantz zowiezo mooier klinken als de Denon of de Onkyo. Ik gebruik hem zowel voor muziek als voor films en muziek is voor mij erg belangrijk, dus ...

Misschien heeft iemand nog een paar suggesties ..

Marvin

Maakt niets uit hoe je dat uitzoekt hoor, alle gangbare hifi luidsprekers moet je hier mee kunnen afstraffen.

Marvin

Suggesties te over, maar het promoten van de luidsprekers die we zelf in gebruik hebben laat ik aan anderen over.