PM7003 storing ingang selectie

Gestart door Wiman, maart 02, 2012, 15:12:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: Wiman op maart 06, 2012, 19:45:38
Hallo mountainbiker.
Bij mij is de verbinding verbroken terwijl alles aan stond, maar dat is net zo schadelijk.
Dus alles uitschakelen maar dat is ook niet altijd een voldoende de oplossing.
Als je PM7003 gekoppeld is aan een tuner met analoge FM van CAI en hij zit aangesloten op een digitale TV ook aangesloten op CAI, dat is de netschakelaar van de PC  en van de PM7003 uitschakelen niet voldoende om geen vereffening spanning tussen PC en PM7003 te hebben.
Vele systemen hebben tegenwoordig een schakelende voeding en daar vindt je in netvoeding aansluiting  condensatoren  om storing afkomstig uit de schakelende voeding af te leiden.
Je zou dus niet alleen de PM7003 en de PC moeten uitschakelen maar mogelijk spanning van gekoppelde apparatuur moeten uitschakelen of zelf van het net moeten ontkoppelen.
Een uitgeschakelde PM7003 met de stekker in het stopcontact  geeft ongeveer 20 volt vereffening spanning.
Het ingang IC van de PM7003 mag maximaal 20 volt hebben.
Ik weet nog niet wat ik in de toekomst allemaal af ga koppelen om dit soort ellende te voorkomen.
Of eerst met een tijdelijke aard draad onderling verbinden.
Aardlussen willen we ook niet want daardoor ontstaat vaak brom en ander ellende.
Ik snap het!Zelf heb ik geen tuner en digitale tv aangesloten op mijn installatie dat maakt de situatie anders.Ik hoop voor je dat je de versterker weer aan de praat kan krijgen.Zou doodzonde zijn van een dergelijk mooi Marantz apparaat dat ie defenitief finito is :cry:.Succes ermee en hou ons op de hoogte :yes:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Cornelis1921

#16
 stupid Wiman, sterkte en heel veel succes! Jammer en zonde dat dit zo gelopen is voor jou. Nou, we hopen het er het beste van. En trouwens, dit is een interessant topic aan het worden want dit probleem kan zich bij elke versterker voordoen.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Wiman

Inmiddels is het IC de LC78212 per post uit Engeland ontvangen.
De PM7003 demonteren om de betreffende printplaat er uit te tillen is even zoeken maar door het front los te nemen wordt de printplaat toegankelijk.
Vooraf had ik al vastgesteld dat de + voeding weerstand van het de LC78212, de oorzaak was van de vreemde schoei lucht en na controle beek deze 100 Ω ook vervangen moest worden.
Nadat alles weer gemonteerd was brak het spannende moment aan waarna de spanning ingeschakeld werd.
Alle ingangen werken weer en de indruk is dat het stereobeeld van de ingangen, behalve de CD ingang omdat hij buiten dit IC omgaat, beter is als lang te voren.
Ik heb de indruk dat dit IC al langer deels stuk is geweest.

Het steken en los nemen van de RCA pluggen zal in de toekomst uiterst voorzichtig plaats vinden door eerst massa contact te maken met een plug, daarna de eerste plug er in te prikken en daarna de plug welke alleen massa maakt, er in te prikken.
Dan weet je zeker dat er geen vereffening spanning via het middendeel van de RCA plug, schade kan aanrichten. byebye