Luidspreker Voor SC 11 en SM 11

Gestart door 100%Marantz, februari 13, 2012, 17:50:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

capri9000

Bedankt voor de info John dit wist ik niet hello..Ik denk wel dat als Kennie het de moeite vond om ze onder handen te nemen,dat ze toch ergens aan zijn eisen tegemoet kwamen

JohnWx

Citaat van: capri9000 op maart 10, 2012, 13:07:03
Bedankt voor de info John dit wist ik niet hello..Ik denk wel dat als Kennie het de moeite vond om ze onder handen te nemen,dat ze toch ergens aan zijn eisen tegemoet kwamen

Nou Kennie bepaalt niet met welk merk ze in zee gaan hoor, de D&M holding, maar zal absoluut een fatsoenlijke speaker zijn die Boston

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

100%Marantz

Citaat van: VANZOMERENG op maart 10, 2012, 11:59:23
Ik loop met ideeen om eventueel te upgraden m.b.t. mijn speakers,
wat betekent dat mijn in nieuwstaat verkerende Sonus Faber Liuto,s beschikbaar komen..

Is dit wat voor jouw...

Zit nog garantie op, compleet met orginele verpakking etc...

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,6258.msg123430.html#msg123430

En wat zou je er voor vragen?
Waarom wil je veranderen, zijn ze niet goed genoeg  :-D
marantz, what else?

100%Marantz

Citaat van: John Wx op maart 01, 2012, 14:55:13
De prijs categorie waarin in 100%Marantz aan het roeren is het ook een kwestie wat vind je uiterlijk mooi of niet buiten de klank om

John,

Wat bedoel je juist hiermee?

marantz, what else?

drees62

Ik word altijd een beetje huiverig als (vooral) importeurs en dealers roepen dat een bepaald merk boxen zo goed samen gaat met bijv. Marantz. Niet toevallig hebben ze dan vaak hetzelfde inkoopkanaal.
Zo "zweerde" Marantz tot een paar jaar terug bij Mordan Short, hoor je nu niks meer van  :-o Is uit het leveringsprogramma van de importeur  :-P
Sindsdien is het Boston wat de klok slaat en Kenny heeft er ook nog eens zijn plasje over heen gedaan.  :wink:

Gewoon lekker zelf gaan luisteren nadat je bijvoorbeeld een shortlist hebt opgesteld op basis van looks, specs en reviews. Probeer de laatste twee van die lijst in ieder geval thuis te beluisteren en maak dan je keuze.

Zoldar

Citaat van: 100%Marantz op maart 01, 2012, 10:32:27
Om terug te komen tot mijn initiële vraag, welke speakers voor mijn versterker SM 11/SC11

Ik heb gisteren verschillende speakers gehoord, Triangle, JBL, Cabasse.
De Triangle Esprit Antal EX klinkte heel mooi, heel zuiver.

http://www.triangle-fr.com/en/esprit/antal/

100%Marantz

Mocht je het Triangle character mooi vinden. Er is nu een mooie gelimiteerde versie uit van de antal esprit. Ik vond ze vrij vriendelijk klinken, relatief smooth voor Triangles.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

VANZOMERENG

Citaat van: 100%Marantz op maart 10, 2012, 15:29:13
En wat zou je er voor vragen?
Waarom wil je veranderen, zijn ze niet goed genoeg  :-D

Voor 2.900 euro,- (zijn als nieuw)

Wil een speaker B&W 804 Diamond of een Usher met DMD-tweeter...
maar heb geen haast....
Heb de speakers ook niet officeel in de verkoop maar zodra ik weet, dat iemand speakers
zoek, dan pols ik ff of er interesse is 

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op maart 10, 2012, 15:31:20
John,

Wat bedoel je juist hiermee?

in jouw prijs categorie is zoveel moois dat je ook het uiterlijk laat mee bepalen zou ik me kunnen voorstellen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

drees62

Citaat van: VANZOMERENG op maart 10, 2012, 22:38:08
Voor 2.900 euro,- (zijn als nieuw)

Wil een speaker B&W 804 Diamond of een Usher met DMD-tweeter...
maar heb geen haast....
Heb de speakers ook niet officeel in de verkoop maar zodra ik weet, dat iemand speakers
zoek, dan pols ik ff of er interesse is

Eventueel ook interesse in een Usher BE-718 (met BE-tweeter)? Misschien komt deze binnenkort beschikbaar voor een leuke prijs!

100%Marantz

Citaat van: John Wx op maart 11, 2012, 10:30:37
in jouw prijs categorie is zoveel moois dat je ook het uiterlijk laat mee bepalen zou ik me kunnen voorstellen

Inderdaad, is ook belangrijk  :yes:

marantz, what else?

100%Marantz

Citaat van: VANZOMERENG op maart 10, 2012, 22:38:08
Voor 2.900 euro,- (zijn als nieuw)

Ze zien er inderdaad heel mooi uit, maar met mijn 4 kinderen, mijn madam en al wat ze van me vereisen, is dit wat veel  :-P  :-D
Ik heb deze nooit gehoord, maar Sonus Faber heeft heel mooie producten
bedankt
marantz, what else?

still life

Citaat van: 100%Marantz op maart 12, 2012, 11:52:41
met mijn 4 kinderen, mijn madam en al wat ze van me vereisen, is dit wat veel  :-P  :-D


maar die sc/sm combi wil dat je (haai-end) suite volgt..   clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

Go for broke met die versterking  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

100%Marantz

Citaat van: JasperBSS op februari 17, 2012, 16:10:10
Ik heb zo'n setje BSS speakers te leen gekregen en heb zojuist wat zitten googlen. Het blijken speakers te zijn die gebruikt werden bij de zogeheten "White Van Scam". Er zijn een mensen (meestal studenten) benaderd met het verhaal dat ze wat high-end speakers over hadden door een verkeerde levering oid. Die wilden ze dan wel voor een vriendenprijsje verkopen.

Wat ik me echter afvroeg is wat voor versterker ik zou moeten gebruiken bij deze speakers. De specificaties die gegeven zijn op de speaker zullen waarschijnlijk niet kloppen. Wat heb jij voor versterker aan deze speakers gekoppeld, 100%Marantz?

Hieronder de specificaties die op de speaker staan:

BSS (Brendle Sound Systems) Studio Monitor M-250
Sensitivity: 91dB
Nominal Impedence: 4 Ohms
Frequency response: 30-20000Hz
Music Power: 250W
Crossover Frequencies: 500/5000Hz

Heb ondertussen de 2 paar BSS speakers verkocht. Ik heb ze eens open gedaan en is echt heel licht gebouwd. De klank was zeker niet slecht, maar heb ze eens naast betere speakers gezet en zo goed was het eigenlijk niet.
Ben blij ervan af te zijn. Een heb ik duurder verkocht dan ik gekocht had: 112.50€, had 100 betaald
Het ander paar had een woofer stuk en toch nog 60 € verkocht, had ook 100 betaald 5 of 6 jaar geleden.
marantz, what else?

Zoldar

http://www.acfaudio.nl/index.php?pagina=info&product_id=340&naam=Triangle Antal

aangezien ik nu tevreden eigenaar ben van een setje Comete anniverary limited edition kan ik je de vloerstaanders van harte aanbevelen. Dergelijke openheid is zelden te horen voor dit geld. (zie anders Dynaudio's nieuwe Focus, MA GX serie of PMC's twenty, je gaat dan wel snel naar de 4K euro)


2200 euro of goedkoper in duitsland
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden