Advies

Gestart door gaza11, januari 04, 2012, 10:00:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

gaza11

Ik ben al heel wat te weten gekomen op deze grandioze site,
Maar ik heb nog verschillende vragen.
Eerst mijn eigen audio setje:
Pm66se
Cd67se
St48
Sd555
Supra lap kabel (boxen)
Interlink van van der Hull
Quadral zuilen ( odin)
Sennheiser HD580
Philips tv
UPC bak
Dell computer
Div harddisk
iPhone

Hoe moet ik dit allemaal aansluiten op mijn pm, of kan ik beter een sr5006/6006
aanschaffen.
Of is er iets anders.(na7004 of zo iets)

Mijn voorkeur gaat uit naar stereo maar sta ook open voor surround.
Maar kan de sr alleen de 2 odin's afspelen dus ahw 2.0 systeem, of moet het 5.1, 6.1, of 7.1 zijn.




JohnWx

In principe kan je alles analoog aansluiten op je versterker



Voordeel van een NA7004 is dat je veel digitaal kan aansluiten en je tuner weg kan doen alleen trek je mooie en leuke set uit elkaar


Of een SR toevoegen in je set maar dat weten de HT boys beter


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Tegen welke problemen met het aansluiten loop je precies aan? Wat heb je al geprobeerd? Deze vraag is te breed, en m.i. iets te gemakkelijk neergelegd  :no:

Welke aansluitingen hebben je bronnen? Digitaal (optisch, coax), analoog? En de vraag stereo-HT is wel erg essentieel, en die kun je alleen zelf beantwoorden. Ben je meer van de film of meer van de muziek? Je kunt een SR komen met meer aansluitingen, ook digitaal. Deze kan ook in stereo je speakers aansturen, maar niet zo mooi als een dedicated stereoset. Keuzes maken mien jong!  :yes:  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

gaza11

Citaat van: pameijer op januari 04, 2012, 12:59:23
Tegen welke problemen met het aansluiten loop je precies aan? Wat heb je al geprobeerd? Deze vraag is te breed, en m.i. iets te gemakkelijk neergelegd  :no:

Welke aansluitingen hebben je bronnen? Digitaal (optisch, coax), analoog? En de vraag stereo-HT is wel erg essentieel, en die kun je alleen zelf beantwoorden. Ben je meer van de film of meer van de muziek? Je kunt een SR komen met meer aansluitingen, ook digitaal. Deze kan ook in stereo je speakers aansturen, maar niet zo mooi als een dedicated stereoset. Keuzes maken mien jong!  :yes:  byebye

Nou eigenlijk is er geen groot probleem maar ik denk dat ik iets nieuws wil aanschaffen.( na 11 jaar)

En met tegenwoordig al die aansluitingen kom je met een pm niet ver. een sr heeft er een paar meer.
ik las ook ergens dat je een sr achter een pm kan plaatsen zodat je de pm als eindversterker gebruikt, als je dit zo zou doen heb je nog meer in/uitgangen!
bv de pm gebruik je dan alleen voor de cd en de rest speel je dan af via de sr.(heb je wel een goed stereo geluid en bij films schakel je de sr aan)
Maar is dit zo simpel en past bv een nieuwe sr 6006 op mijn pm66se, ik heb niet het idee dat mijn pm kan doorschakelen of wel.

allemaal vragen steeds meer vragen

groet gaza11

pameijer

Laten we dan eerst eens beginnen met het bepalen van een budget! Hoeveel euro's mogen uit je portemonnee rollen?

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op januari 04, 2012, 23:42:37
Laten we dan eerst eens beginnen met het bepalen van een budget! Hoeveel euro's mogen uit je portemonnee rollen?



Verpest jij het weer  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gaza11

ja wat kost een sr5006 of een pm7004, dat is ongeveer de hoogte van de uitgave.

JohnWx

Citaat van: gaza11 op januari 05, 2012, 22:59:17
ja wat kost een sr5006 of een pm7004, dat is ongeveer de hoogte van de uitgave.


800 om 650 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Koop dan gewoon de SR6005 die op dit forum te koop staat. Zat ingangen, mooie prijs en prima om de huidige versterker achter te hangen. Heb je alles, kun je later nog een keer surroundspeakers eraan hangen indien gewenst.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marantz 81

Als je graar naar muziek luistert en dat het belangrijkste vindt zou ik een PM7004 kopen

Als je ook graag film en muziek dvd kijkt zou ik een SR kopen  byebye

pameijer

Citaat van: Marantz 81 op januari 12, 2012, 23:26:57
Als je graar naar muziek luistert en dat het belangrijkste vindt zou ik een PM7004 kopen

Als je ook graag film en muziek dvd kijkt zou ik een SR kopen  byebye

Dan heb je niet zo goed gelezen Marantz81  nonono  :wink:
Hij heeft al een PM versterker, maar heeft ook digitale bronnen, en daar kan een extra PM7004 ook heel erg weinig mee!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marantz 81

Ja das ook weer zo  :wink:

maar was meer een toelichting van keuze,s maken  byebye

pameijer

#12
Citaat van: Marantz 81 op januari 12, 2012, 23:51:26
maar was meer een toelichting van keuze,s maken

[move :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :| :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|  :-o  :|[/move
Jij kan zo de politiek in!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

gaza11

Ik ben laatst wezen luisteren maar als ik een sr5006 zou nemen vind ik dat het stereo geluid er minder op wordt.
Heb het vergeleken met een pm7004

pameijer

Citaat van: gaza11 op januari 13, 2012, 08:31:41
Ik ben laatst wezen luisteren maar als ik een sr5006 zou nemen vind ik dat het stereo geluid er minder op wordt.
Heb het vergeleken met een pm7004

Nee, zo werkt het niet helemaal. Je blijft gewoon je PM66se gebruiken voor stereo, en sowieso voor je frontspeakers. De SR wordt alleen gebruikt als bron, en via de pre-outs aangesloten op een line-in van de PM66. Zo kun je van de SR de tuner en de digitale ingangen gebruiken. Later kun je op de SR nog wel meer speakers (center, surround) aansluiten, maar de fronts blijven door de PM66 gevoed worden. Enige nadeel is dat je - wanneer je de SR als bron gebruikt - je 2 volumeregelingen hebt; kwestie van oppassen maar gaat in de praktijk niet snel mis.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15