Gezocht Infinity K9 bezitter

Gestart door PM95, januari 02, 2012, 21:41:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: Sander Nolden op januari 02, 2012, 22:58:24
Citaat van: Paul op januari 02, 2012, 22:32:34
Zijn dat DEZE die je bedoelt ?

Wauw, ik vind ze gaaf en niet eens echt duur ook.
Uit welk jaar zou ziets komen en is dit nog steeds een referentie speaker?

Grtz Sander
niet echt duur maar reken op een refoam zoals John al zegt ,een referentie speaker is het wel een beetje ......deze krengen zijn erg lastig om aan te sturen en hebben de typische American sound van weleer ,en van mij mogen ze die liever vandaag dan morgen hier neer plempen ,niet dat ik zo verknocht ben aan het geluid hoor  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 03, 2012, 00:06:03
Citaat van: Sander Nolden op januari 02, 2012, 22:58:24
Citaat van: Paul op januari 02, 2012, 22:32:34
Zijn dat DEZE die je bedoelt ?

Wauw, ik vind ze gaaf en niet eens echt duur ook.
Uit welk jaar zou ziets komen en is dit nog steeds een referentie speaker?

Grtz Sander
niet echt duur maar reken op een refoam zoals John al zegt ,een referentie speaker is het wel een beetje ......deze krengen zijn erg lastig om aan te sturen en hebben de typische American sound van weleer ,en van mij mogen ze die liever vandaag dan morgen hier neer plempen ,niet dat ik zo verknocht ben aan het geluid hoor  :wink:


Wel met 2 man minimaal tillen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Sander

#19
Citaat van: Marco op januari 03, 2012, 00:43:04
In volle glori  :-)





Yammie!  HB

Naja, ik heb hiervoor ook een setje Infinity's gehad.
Echter mijn B&Wtjes brachten mij een bepaalde sprankeling die ik toen als onervaren leek nog nooit in een andere speaker had gehoord.
Zelfs nu mijn oortjes wat meer getraind zijn ben ik op dit moment nog heel erg content met mijn keuze destijds hoor.
Toch speelt het wel eens door mijn hoofd om ook eens op de 2e hands markt te kijken voor wat oudere referentie speakers. En of die mij dus ook een meerwaarde kunnen brengen t.o.v. wat ik nu heb.
En dan is 1000,- incl eventueele revisie in mijn opinie echt wel een max bedrag.
Verder denk ik trouwens niet dat mijn SR8002 moeite zou mogen hebben met de K9's, het is immers de top van de receiver lijn van Marantz toen.

Grtz Sander





Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

TurboMarco

Ik schat de Marantz 8002 ook niet lager in dan de Onkyo 1007  ,de vraag die mij bezig houd is of de bi-amp mogelijkheid een meerwaarde bied om de K9's goed aan te kunnen sturen.
Heeft de 8002 ook de mogelijkheid om te kunnen bi-ampen ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Sander

Citaat van: Marco op januari 03, 2012, 00:55:06
Ik schat de Marantz 8002 ook niet lager in dan de Onkyo 1007  ,de vraag die mij bezig houd is of de bi-amp mogelijkheid een meerwaarde bied om de K9's goed aan te kunnen sturen.
Heeft de 8002 ook de mogelijkheid om te kunnen bi-ampen ?

Absoluut, zo staat het hier ook aangesloten ;)
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

TurboMarco

Indien de mogelijkheid zich voordoet om de K9 uit te proberen op onze receivers let me know ok ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Sander

Citaat van: Marco op januari 03, 2012, 01:01:56
Indien de mogelijkheid zich voordoet om de K9 uit te proberen op onze receivers let me know ok ?

Ik ben zeker niet te beroerd om mijn receiver beschikbaar te stellen zolang er tijdens een test niet TE luid wordt gespeeld.
Echter zulke jetsers van speakers serieus gaan luisteren en kopen zit er voor mij op dit moment niet echt in.
Het wordt namelijk erg lastig om deze speakers bij het ouderlijk huis de trap op te manoeuvreren om vervolgens in een kamertje van 2m x 3m op te stellen  HLP

Grtz
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Niber

Dex die een tijdje terug op dit forum actief was had toch ook Infinity Kappa's? Ik weet niet of het de 9-serie was...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

#25
Citaat van: Niber op januari 03, 2012, 10:02:22
Dex die een tijdje terug op dit forum actief was had toch ook Infinity Kappa's? Ik weet niet of het de 9-serie was...
:yes: shutup
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Geweldige bakbeesten. Maar waarom zo laag mikken? Meteen Apogees eraan hangen. 180 watt daar kun je toch alles wel mee aansturen.  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Hou je een brandblusser bij de hand  clown1

TurboMarco

 :-D

De K9 dipt bij 0.8 Ohm en als het goed is gaat de versterker in de protect .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Das wel een hele lage weerstand ja  :-o vinden zelfs versterkers met genoeg reserve vaak niet eens fijn  :no: